Gå til innhold

Lue til baby(er denne bra)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :-)

Som veldig snart nybakt mor og rimelig grønn når det kommer til baby klær og utstyr spør jeg her :-) 

Syns det er vanskelig å finne riktig lue til babyen. Andre plagg er jo mer standard mens luer har forskjellig form og har hørt fra andre at noen luer sitter bedre enn andre. Elsker Newbie merket og har kikket på luene der men kan ikke kjøpe alle heller for å finne en som er god. 

Min mor strikker og kan strikke for meg men da vil jeg og ha "riktig" passform.

Legger ved link til en lue som kappahls newbie serie har :-) 

Del gjerne din erfaring med luer på nyfødte og eldre babyer :-)246454_D.png?height=1500

Anonymkode: 25f56...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passformen ser fin ut! Jeg likte best de som gikk litt lengre ned over pannen, men det er smak og behag! Om du snart har termin ville jeg nok gått for ull, da. Og luer er ikke så dyrt, så du kan jo kjøpe et par stykker og se hvilken du liker best. Newbie som du nevnte er rimelig og bra, samme er f.eks Name it, Refleks og Joha (dyrere, men god kvalitet) :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Den typen hjelmluer er de som sitter best på babyer, synes jeg. Vi har hatt babyluer fra Nøstebarn, og de har vært helt fantastiske! En i ull/silke og en i en tykkere ullfrotté. Knallfornøyd! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Janus sine tynne ull luer er veldig bra. Eller vet sikkert din stikkende manmma hva hjelmlue er - den som strikkes frem og tilbake på to pinner og syes sammen i toppen og midt bak. Den er helt utmerket, med spiss foran til gutter og rett over til jenter. 

Anonymkode: f5d7e...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt lillelam sine tynne ull-luer til de aller minste, men blir fort litt prøving og feiling da barns hodeform er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...