Gå til innhold

Årsstudium bortkastet tid?


Starlight2

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på NTNU neste år. Problemet mitt er at jeg ikke finner ut hva jeg har lyst til å bli. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta et årsstudium. Har blitt fortalt at dette er bare bortkastet tid og enda et år med studielån... Hva tror dere? Er det en god ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok et årsstudium på NTNU første året jeg studerte! Visste heller ikke hva jeg ville studere, og tok derfor et årsstudium for å bare "prøve å være student", og tenke på hva jeg ønsket å studere videre. Det var absolutt ikke bortkastet for min del, da jeg synes det var en veldig trygg måte å starte studietiden på, i tillegg til at jeg likte det jeg studerte så godt at jeg har lyst til å studere noe videre som er i samme gata. Derfor hjalp dette året meg med å finne ut hvilken bachelor jeg skal starte med nå til høsten :) Så hvis du ikke vet hva du vil bli, anbefaler jeg å ta et årsstudium innenfor noe som du synes er interessant. Det blir neppe bortkastet! Og et år fra eller til med studielån spiller ikke SÅ stor rolle :)

Anonymkode: b850b...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er jo å finne en studieretning (bachelor/master) du synes ser spennende ut, og så bare prøve. Finner du ut etter et år at det ikke var noe for deg, så skulle man vel tro at du bare kan "hoppe av" og bytte til noe annet, du vil vel uansett ha like mange studiepoeng som i et årsstudium? Og dersom det faktisk er full klaff med studiet du starter på, så slipper du jo et ekstra år med studielån og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Starlight2 skrev:

Jeg skal begynne på NTNU neste år. Problemet mitt er at jeg ikke finner ut hva jeg har lyst til å bli. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta et årsstudium. Har blitt fortalt at dette er bare bortkastet tid og enda et år med studielån... Hva tror dere? Er det en god ide?

Hvorfor skal du starte på NTNU bare sånn helt uten videre, uten noen plan? Kan du ikke bare vente til du finner ut hva du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...