qmac Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Hei, vi er en liten vennegjeng som tenkte å backpacke to måneder i Sør -og Mellom-Amerika. Vi vet bare landene vi vil innom ikke spesielle steder. Dette er Columbia, Peru, Argentina, Brasil, Mexico og Cuba. Noen som har forslag til hvordan vi best bør legge opp ruta? Tanken er vel 2 uker hver i både Brasil og Mexico og 1 uke i hver av de restrende landene. Vi er glade i å se og oppleve det meste, så kom gjerne med forslag på mye forskjellig. På forhånd takk for hjelpen
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Ikke planlegg så mye-snakk med folk. men 2 mnd for både central og sør amerika synes jeg var lite. Tanke på avstander. Anonymkode: 2bf83...0bd 1
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2016 To av oss kan spansk Ingen som har tips til reiserute, steder/ting og oppleve?
Gjest Vinblomst Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Bruk mye tid i Peru, det er et fantastisk land!! Vi tilbrakte flere dager i Amazonas der, samt Lima og Cusco
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, qmac skrev: To av oss kan spansk Ingen som har tips til reiserute, steder/ting og oppleve? alle steder dere har nevnt er spennende, men å ta central og sør amerika på 2 mnd er stress og veldig slitsomt-og det blir stress selvom dere velger å fly og dyrt og husk det er endel steder man ikke kan fly til-og det tar gjerne en 25-30 timers buss tur (som dere antagelivis kan ta på natten-men likevel) hadde valgt å ta enten central eller sør amerika på så kort tid. Anonymkode: 2bf83...0bd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, Vinblomst skrev: Bruk mye tid i Peru, det er et fantastisk land!! Vi tilbrakte flere dager i Amazonas der, samt Lima og Cusco Tommelen opp for den Anonymkode: 2bf83...0bd
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: 11 minutter siden, Vinblomst skrev: Bruk mye tid i Peru, det er et fantastisk land!! Vi tilbrakte flere dager i Amazonas der, samt Lima og Cusco Tommelen opp for den Anonymkode: 2bf83...0bd Takk for tips! Hva vil dere spesielt anbefale?
Gjest Vinblomst Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 1 minutt siden, qmac skrev: Takk for tips! Hva vil dere spesielt anbefale? Helt klart machu picchu! Neste gang jeg reiser dit, vil jeg gå InkaTrail, når vi var der tok vi buss helt opp. Fantastisk uansett! Og dyrelivet i Amazonas. Elvebåter , skogsturer. Folkelivet i Lima. Folk er så fantastiske. Gjestfrie. Positive! Følte oss veldig trygg i Peru. I Brasil følte vi oss på langt nær like trygg.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, Vinblomst skrev: Helt klart machu picchu! Neste gang jeg reiser dit, vil jeg gå InkaTrail, når vi var der tok vi buss helt opp. Fantastisk uansett! Og dyrelivet i Amazonas. Elvebåter , skogsturer. Folkelivet i Lima. Folk er så fantastiske. Gjestfrie. Positive! Følte oss veldig trygg i Peru. I Brasil følte vi oss på langt nær like trygg. Hvor lang tid brukte dere på dette? Og hvordan var avstandene (fly/buss)? Anonymkode: 2bf83...0bd
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2016 22 minutter siden, Vinblomst skrev: Helt klart machu picchu! Neste gang jeg reiser dit, vil jeg gå InkaTrail, når vi var der tok vi buss helt opp. Fantastisk uansett! Og dyrelivet i Amazonas. Elvebåter , skogsturer. Folkelivet i Lima. Folk er så fantastiske. Gjestfrie. Positive! Følte oss veldig trygg i Peru. I Brasil følte vi oss på langt nær like trygg. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid brukte dere på dette? Og hvordan var avstandene (fly/buss)? Anonymkode: 2bf83...0bd Ja, hvor lang tid brukte dere Vinblomst? Hvordan reiste dere? Hvor mye penger ville du satt av til hvert døgn Beklager om jeg bombarderer deg med spørsmål, ble bare så ivrig her!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 Kom på noe nå,når drar dere? Et tips sjekk ut sesongene til de forskjellige landene dere skal til.. (ikke om er lav sesong,men om det er regn sesong, kaldt/varmt osv) Anonymkode: 2bf83...0bd
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kom på noe nå,når drar dere? Et tips sjekk ut sesongene til de forskjellige landene dere skal til.. (ikke om er lav sesong,men om det er regn sesong, kaldt/varmt osv) Anonymkode: 2bf83...0bd Vi tenkte vel å dra okt/nov, men er ikke låste på det Noen tanker om det?=)
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, qmac skrev: Vi tenkte vel å dra okt/nov, men er ikke låste på det Noen tanker om det?=) Det tror jeg er en god tid, begynnelsen av høy sesongen i mexico og sør america om jeg husker riktig-men husk Argentina og Cuba har langt fra hverandre, den ene er helt i nord og andre helt ned i sør (sørlige argentina er drit kaldt på den tiden fram til jan) så sesongen varierer fra land til land- så kan ikke gi no helt avklart svar på det,desvere Jeg anbefaler sør amerika for sure-jeg elsker Columbia Anbefaler 5 dager i San Blas (dere kan bruke 5 dager, 2-3 dager sanblas, panama, og så til columbia.Ta en stoor båt, snakk med folk om det er verd å ta turen over det åpene havet etter san blas. For været varier veldig der, jeg har møtt som angret på noe jævlg og andre som synes det helt greit-og de som synes det var greit hadde reist i den stille hva sesongen) Jeg hadde valgt 5 dager i san blas også flytt til columbia og startet turen derifra og ned. Anonymkode: 2bf83...0bd
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: alle steder dere har nevnt er spennende, men å ta central og sør amerika på 2 mnd er stress og veldig slitsomt-og det blir stress selvom dere velger å fly og dyrt og husk det er endel steder man ikke kan fly til-og det tar gjerne en 25-30 timers buss tur (som dere antagelivis kan ta på natten-men likevel) hadde valgt å ta enten central eller sør amerika på så kort tid. Anonymkode: 2bf83...0bd Lol, hvor lang er nettene der?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg er en god tid, begynnelsen av høy sesongen i mexico og sør america om jeg husker riktig-men husk Argentina og Cuba har langt fra hverandre, den ene er helt i nord og andre helt ned i sør (sørlige argentina er drit kaldt på den tiden fram til jan) så sesongen varierer fra land til land- så kan ikke gi no helt avklart svar på det,desvere Jeg anbefaler sør amerika for sure-jeg elsker Columbia Anbefaler 5 dager i San Blas (dere kan bruke 5 dager, 2-3 dager sanblas, panama, og så til columbia.Ta en stoor båt, snakk med folk om det er verd å ta turen over det åpene havet etter san blas. For været varier veldig der, jeg har møtt som angret på noe jævlg og andre som synes det helt greit-og de som synes det var greit hadde reist i den stille hva sesongen) Jeg hadde valgt 5 dager i san blas også flytt til columbia og startet turen derifra og ned. Anonymkode: 2bf83...0bd Eller begynne fra argentina og avslutte turen i San Blas Anonymkode: 2bf83...0bd
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 23. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller begynne fra argentina og avslutte turen i San Blas Anonymkode: 2bf83...0bd Har du noen forslag til steder vi bør inn om?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, qmac skrev: Har du noen forslag til steder vi bør inn om? Columbia, peru, bolivia. Anonymkode: 2bf83...0bd
qmac Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Columbia, peru, bolivia. Anonymkode: 2bf83...0bd Vi har som sagt land vi vil innom, men ikke byer osv. Har du vært der? Hvor var du i så fall? Endret 23. mars 2016 av qmac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå