Gå til innhold

Snoooorrrk....

Polly Ester

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal!

Hva i huleste gjør man, da? Når han snorker og jeg snorker, men når han snorker så våkner jeg og ikke får sove igjen. Når jeg snorker så putter han inn ørepropper og får sove igjen...

Jeg bruker også ørepropper, men det hjelper ikke så veldig mye hvis jeg våkner og blir våken... noen ganger sovner jeg igjen, men andre ganger blir jeg så våken at jeg bare hører snorkingen.

Vi har snakket om dette her, og i sommer hadde vi en kjempekrise pga dette... Han syns jeg er for følsom i hørselen min, men det kan jeg jo ikke noe for. Han sier at jeg snorker også - men det kan jeg jo heller ikke noe for - like lite som han kan noe for at han snorker. Og som jeg sa; jeg våkner av hans snorking selv om jeg snorker selv når jeg endelig sover...

Jeg vil jo helst ikke vekke han ved å dulte borti han hele natta heller, da blir jo nattesøvnen hans ødelagt i tillegg til min...

Jeg legger meg stort sett på sofaen når jeg våkner av snorkingen, og så går jeg inn igjen tidlig på morgenen slik at vi kan varme oss på hverandre og kose litt før vi må stå opp for dagen...

Jeg går hjemme for tiden, så jeg sover om dagen når jeg ikke får sove på natten, men da blir jeg ikke trøtt nok når natta kommer og våkner letterer om han snorker... Det rare er at de siste nettene jeg har våknet av dette, så er klokka kvart over tre...hver natt nesten en hel uke nå...

Jeg er gravid, men kan jeg få noen sovetabletter av legen for ikke å våkne? Natur-greier fra kostholdsbutikken hjelper ikke...

Jeg syns dette er fortvilende for oss begge to... Og hvordan skal de bli med en liten baby etterhvert? Jeg vil kanskje ikke høre den med ørepropper slik at jeg ikke kan bruke de, og da vil jeg holdes våken av snorking i stedet...

Noen med noen gode erfaringer her? F.eks en annen type ørepropper?

Tror ikke det går med separate soverom... jeg nevnte det en gang, og da sa han surt at da kunne vi like godt bo hver for oss (det var riktignok en morgen han var sur fordi han hadde vært mye våken fordi jeg la meg på sofaen)

Operasjon? Noen som har erfaringer med det? Ventetid, pris, velykkethet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg snorker..noe innmari. Faktisk snorket jeg fordi luftveiene mine er trange. Snorkingen var så ille at jeg fikk problemer med å holde meg våken på dagtid. Sovnet mens en kunde snakket til meg på tlf. DA gikk jeg til lege. Jeg ble sendt til sykehus for utredning. Her ble det tatt såkaldte "snorketester". Dvs. jeg sov med noe utstyr på meg for å måle snorkingen min. Det viste seg at jeg hadde veeeeldig mange pustestans i løpet av natten. Faktisk så mange at det etterhvert ville vært livsfarlig for meg. Operasjon var ikke noe alternativ for meg, det er for ofte tilbakefall. Det som blir fjernet kommer tilbake. Fikk derimot en pustemaskin som hjelper meg å puste om natten. En så kaldt cpapp. Jeg sover da med en maske over nesen. Fra masken og til en liten maskin går det en slange. Gjennom denne slangen får jeg luft. Når luftveiene mine klapper sammen, så "pusher" maskinen mere luft gjennom slangen sånn at luftveiene presses opp. Selvsagt var det litt av en omveltning med snørr og tårer før jeg ble vandt til å sove med denne masken. Men det gikk seg til. Jeg har fått en helt annen hverdag etter at jeg fikk cpappen. Nå våkner jeg uthvilt om morgenen, noe jeg aldri gjorde før.

Jeg merker veldig stor forskjell om jeg en natt ikke sover med maskinen.

Anbefaler at dere kontakter lege og finner ut av disse tingene. Snorking kan være alvorlig. Jeg fikk beskjed om at maskinen er livsnødvendig for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags puter har dere? Samboeren min snorket før, men etter at han fikk en Tempur-pute til bursdagen sin, har snorkelydene blitt borte. Det er nok fordi den "toppen" nederst på puta gjør at nakken støttes opp og heves på en måte, og åpner luftveiene. Egentlig så er puta for dårlige nakker, men fungerer mot snorking også...(Hvertfall her i huset, og flere andre som jeg har hørt om!) De koster litt, men er verdt det! Du får kjøpt dem på bl.a. helsekostbutikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke sove i hvert deres rom?

Kanskje hvis vi hadde hatt flere rom å velge blant, så... Men, de to andre soverommene er opptatte...

...og da blir det sofaen...på meg...for det er jeg som sover lettest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags puter har dere? Samboeren min snorket før, men etter at han fikk en Tempur-pute til bursdagen sin, har snorkelydene blitt borte.

Jeg har en sånn anatomisk riktig pute - tror ikke det er Tempur, men en sånn som skal være bra for nakken. Men, jeg vet ikke om jeg snorker når jeg ligger under puta eller hva, men jeg snorker allikevel ihvertfall.

Men, det er verdt å nevne for mannen ihvertfall... kanskje vi investerer i en sånn...

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...