gummihansken Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 (endret) Hei! Jeg har et rart problem jeg har slit med en stund. Jeg føler konstant det er noe som presser mot brystet mitt. Det er så vanskelig å forklare, men det er svært ubehagelig. Jeg får helt klaustrofobi av gensere som går over kragebeinet, smykker, bilbelte, hår som ligger på brystet osv.. Om jeg har ting å foreta meg går det bra, men så fort jeg sitter i ro - eller verst - ligger i ro, får jeg litt panikk. Da begynner jeg å dra genseren så langt ned som mulig, klype meg selv for å tenke på annet osv.. Jeg sover alltid uten noe på overkroppen, men dette "trykket" på brystet kommer uansett når jeg ligger i ro. Det er ikke direkte vondt, mer ubehagelig. Har ikke angst eller lignende, så det er ikke årsaken. Det er altså heller ikke hjertet det er noe med. Egentlig tror jeg ikke det et en "ekte smerte", bare noe jeg av en eller annen grunn føler. Noen som har peiling på hva i alle dager dette kan komme av? Aldri hørt om noen med samme problem. - Frisk jente, 19 Endret 23. mars 2016 av gummihansken kjønn og alder
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Jeg får noe lignende når jeg er svært stresset. Det pleier å gå over når jeg får roet ned. Anonymkode: 2b88f...992
gummihansken Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får noe lignende når jeg er svært stresset. Det pleier å gå over når jeg får roet ned. Anonymkode: 2b88f...992 Hmm, til meg kommer det når jeg er rolig.:(
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Hvordan vet du at du ikke har angst? Synes dette høres ut som angst. Jeg har noe lignende, bare at jeg føler et trykk i panna og må gnikke på den hver gang den følelsen kommer. Og det kommer hver gang jeg slapper av og er rolig. Anonymkode: b5e24...ba4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 10 minutter siden, gummihansken skrev: Hmm, til meg kommer det når jeg er rolig.:( Hvordan er tankene dine akkurat da? Anonymkode: 2b88f...992
gummihansken Skrevet 23. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er tankene dine akkurat da? Anonymkode: 2b88f...992 Når ubehaget kommer klarer jeg ikke tenke på annet og begynner som sagt å klype meg selv, rive i klærne eller vri på ulike kroppsdeler (ganske diskre, vel å merke). Jeg sitter/ligger altså bare og irriterer meg og har det ekkelt. Etterhvert kan jeg begynne å irritere meg over at tærne mine rører hverandre, hvordan tunga ligger i munnen osv…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Vi skal ikke stille diagnoser her inne, men siden du har trykk for brystet, anbefaler jeg deg å ta kontakt med legen din. Det kan ha noe med hjertet å gjøre Anonymkode: 4a74b...c06
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Hatt det sånn to perioder. Første periode var det angst. Og andre gangen var det astma. Anonymkode: 8e347...a64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå