Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er samboer lærer, jeg vanlig arbeider. 

Han er på hytta, har vært der hele uka, jeg har siste arbeidsdag før langhelg i dag og skal kose meg hjemme fridagene. Slik jeg pleier. Utstår hverken ski av noe slag eller hytte uten strøm og vann, så hyttepåske er for meg et mareritt.

Videoannonse
Annonse
Gjest cheshirecat
Skrevet
28 minutter siden, (U)lykkelig gift skrev:

Eller at hun ikke gir klarere uttrykk for hva hun trenger...... just sayin'

Hvor mange kvinner kjenner du som er dårlig på å utrykke hva de trenger..? Just sayin' ... - OG; han burde sjekke med henne før han inviterte kreti og pleti på hytta, vanlig folkeskikk. Om hun er dødssliten er det imponerende skuespill av henne å la han tro at alt er bare fryd og gammen.. 

Skrevet

Veldig mange damer er ikke så flink til å sette egne behov først men skal gjøre alle til lags og god stemning osv. En av grunnene til at man tror det er økt sykefravær blant kvinner. 

Men til Ts; kan du ikke være imøtekommende og si at jeg burde tatt opp dette med deg før, du er jo ikke tankeleser, men kjenner at jeg trenger noen rolige dager i påskeferien og at denne påsken har vi rett og slett ulike behov. Du drar på hytta og koser deg med sosial helg. Jeg innhenter energi her hjemme i fred og ro. 

• Liker 3
Skrevet

Problemet er to-delt. Du har en lite omtenksom og huslat samboer og du er dårlig på å kommunisere hva du ønsker og vil.

Bli hjemme, men forlang at han ikke snakker dritt om deg til kompisene sine/deres men at han er ærlig på at du er hjemme for å hvile ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du bare har en helg fri er det bare å bli hjemme. Ha god samvittighet for det!

Anonymkode: 154c6...29b

• Liker 1
Skrevet

Hva med å reise på lørdag og "glede deg til å komme frem til ferdig middag". Si du er sliten og behøver fredagskvelden hjemme. Da må han og vennene ordne innkjøp, og du kan ikke oppfattes som sur, bare sliten.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mrs. Jones skrev:

Hva med å reise på lørdag og "glede deg til å komme frem til ferdig middag". Si du er sliten og behøver fredagskvelden hjemme. Da må han og vennene ordne innkjøp, og du kan ikke oppfattes som sur, bare sliten.

Det går ikke båt dit på lørdagen. Går kun en båt fredag til - og fra på søndag. Så jeg må dra dit fredag dersom jeg drar. 

Det går litt bedre nå. Snakka litt i går om forventningene mine når han trør luft hjemme. Vi hadde sex (tre måneder siden sist). Han og kompiser fikk handla før de dro avgårde. Han har ikke brukt kortet mitt til handling så regner med kompisene har betalt. 

Føler faktisk at jeg får ladet litt opp nå, selv om jeg er på jobb, bare av å vite at jeg kun har meg selv å tenke på i noen døgn. Han er bortreist, mitt barn er bortreist og jeg har fri natt til fredag og BARE meg hjemme. 

Håpet mitt er at han begynner å jobbe i april. Jeg sliter med å bære alt av utgifter aleine, og da blir det ekstra tungt når han ikke bidrar med å holde huset ok. 

Jeg tror jeg drar på hytta, men kommer faktisk til å si at jeg er sliten og gleder meg til å komme til ferdig middag og vin ☺️

TS

Anonymkode: edf05...e13

• Liker 3
Gjest summesumbi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke båt dit på lørdagen. Går kun en båt fredag til - og fra på søndag. Så jeg må dra dit fredag dersom jeg drar. 

Det går litt bedre nå. Snakka litt i går om forventningene mine når han trør luft hjemme. Vi hadde sex (tre måneder siden sist). Han og kompiser fikk handla før de dro avgårde. Han har ikke brukt kortet mitt til handling så regner med kompisene har betalt. 

Føler faktisk at jeg får ladet litt opp nå, selv om jeg er på jobb, bare av å vite at jeg kun har meg selv å tenke på i noen døgn. Han er bortreist, mitt barn er bortreist og jeg har fri natt til fredag og BARE meg hjemme. 

Håpet mitt er at han begynner å jobbe i april. Jeg sliter med å bære alt av utgifter aleine, og da blir det ekstra tungt når han ikke bidrar med å holde huset ok. 

Jeg tror jeg drar på hytta, men kommer faktisk til å si at jeg er sliten og gleder meg til å komme til ferdig middag og vin ☺️

TS

Så fint at det ordnet seg😊 Men har han ikke egne penger i det hele tatt, dagpenger eller noe sånt? 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, summesumbi skrev:

Så fint at det ordnet seg😊 Men har han ikke egne penger i det hele tatt, dagpenger eller noe sånt? 

Han har ikke dagpenger nei. Han vil ikke NAVe. Han har egen bedrift og er sysselsatt store deler av året, men har ikke hatt inntekt siden november nå. Han har mulighet til å ta ut penger/lønn men jeg diskuterer ikke økonomi med han da vi er svært uenige. Derfor spør jeg ikke. Han har bare gjentatt flere ganger at han har dårlig råd, derfor har jeg betalt alt. Dette tærer helt klart på, selv om jeg tjener godt. Jeg kunne syntes det var helt greit, dersom forholdet ellers var optimalt. 

Men lite sex (han er redd for å gjøre meg gravid fordi han ikke har råd og synes å ha glemt all lærdom om alt man kan gjøre som ikke innebærer å komme inni meg - inkludert kos og kjærtegn), lite husarbeid og ingen vilje til å forstå våre felles utgifter og økonomi er ikke momenter som gjør forholdet bedre. 

Det kan høres ut som jeg burde gå ut av forholdet. Men jeg er ikke så ung lenger, vi har det generelt fint, og jeg orker ikke tanken på å begynne på nytt flere ganger i livet mitt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
Den 23.3.2016 at 11.25, (U)lykkelig gift skrev:

Eller at hun ikke gir klarere uttrykk for hva hun trenger...... just sayin'

Er det ikke normal folkeskikk uansett kjønn å snakke sammen før man inviterer gjester, enten det er hjemme eller på hytta? 

Anonymkode: 19d61...1ee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke dagpenger nei. Han vil ikke NAVe. Han har egen bedrift og er sysselsatt store deler av året, men har ikke hatt inntekt siden november nå. Han har mulighet til å ta ut penger/lønn men jeg diskuterer ikke økonomi med han da vi er svært uenige. Derfor spør jeg ikke. Han har bare gjentatt flere ganger at han har dårlig råd, derfor har jeg betalt alt. Dette tærer helt klart på, selv om jeg tjener godt. Jeg kunne syntes det var helt greit, dersom forholdet ellers var optimalt. 

Men lite sex (han er redd for å gjøre meg gravid fordi han ikke har råd og synes å ha glemt all lærdom om alt man kan gjøre som ikke innebærer å komme inni meg - inkludert kos og kjærtegn), lite husarbeid og ingen vilje til å forstå våre felles utgifter og økonomi er ikke momenter som gjør forholdet bedre. 

Det kan høres ut som jeg burde gå ut av forholdet. Men jeg er ikke så ung lenger, vi har det generelt fint, og jeg orker ikke tanken på å begynne på nytt flere ganger i livet mitt. 

TS

Dere har det "generelt fint", så lenge du fikser alt og han slipper ta ansvar for verken økonomi eller husarbeid, eller ta noe hensyn til deg? Høres ikke ut som et forhold som er liv laga, og fyren høres ut som en snylter de luxe. Eller et stort barn.  

Anonymkode: 19d61...1ee

• Liker 20
Skrevet (endret)

Hvis han ikke vil diskutere økonomi så får han bidra med sin del. Sier han at han har dårlig råd, får du si at du ikke skal legge deg opp i hvor han skaffer pengene, men så lenge han ikke vil diskutere det ordentlig får han ordne opp selv. Så får vi håpe at han heller tar ut lønn eller går på NAV fremfor å rane banken.

Er jo fryktelig enkelt for han å være stolt og ikke ønske å gå på NAV når det ikke går ut over ham, men deg.

Endret av Hactar
Tilføyd noe
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så uselvstendig? 

Skjønner meg ikke på dere som må ha en mann for enhver pris....

Anonymkode: b7cde...7d4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"Vil ikke nave "

Dette er rettigheter han har som han har betalt skatt til i alle år. Selvfølgelig skal han benytte seg av det. 

Anonymkode: 6d179...20e

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Vil ikke nave "

Dette er rettigheter han har som han har betalt skatt til i alle år. Selvfølgelig skal han benytte seg av det. 

Anonymkode: 6d179...20e

Dersom han har enkeltpersonsforetak har han ikke krav på dagpenger fra NAV, samme hvor lite inntjening han har, siden næringsinntekt ikke gir opptjening av dagpengerettigheter. 

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 23.3.2016 at 10.30, Jolene skrev:

Det samme tenker jeg. Rent personlig synes jeg det er merkelig at man er så lite opptatt av kjæresten sin, at man ikke engang sjekker med partner før man inviterer heti og preti. Jeg hadde blitt rasende.

Må si meg enig i dette :) Man spør da partneren om å invitere flere med?

Skrevet
9 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Må si meg enig i dette :) Man spør da partneren om å invitere flere med?

Ikke sant?! Man inviterer da ikke flere med, når dette ikke er avtalt.

• Liker 1
Gjest summesumbi
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Høres ut som han ikke har helt oversikten på livet sitt. Men du vet,du har absolutt lov til,å stille krav til han. Hvis det er så  at han sitter å ruger på penger han egentlig trenger til livets opphold, ja da hadde jeg krevd å vite hva som foregår😯

Skrevet

Ærlig talt, det skal da vel ikke være ditt ansvar å tydeliggjøre alt du ikke vil at han skal gjøre? Hvis han vil gjøre om på en avtale så må han jo klarere med deg først?

Hvordan hadde han reagert hvis du hadde invitert masse venninner på hytta i påskeferien?

Dette kan jeg ikke relatere meg til i det hele tatt, det er helt utenkelig for meg at jeg eller mannen min skulle invitere noen andre med på en hyttetur uten at det var noe vi hadde planlagt sammen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, LadyBlaBla skrev:

Ærlig talt, det skal da vel ikke være ditt ansvar å tydeliggjøre alt du ikke vil at han skal gjøre? Hvis han vil gjøre om på en avtale så må han jo klarere med deg først?

Hvordan hadde han reagert hvis du hadde invitert masse venninner på hytta i påskeferien?

Dette kan jeg ikke relatere meg til i det hele tatt, det er helt utenkelig for meg at jeg eller mannen min skulle invitere noen andre med på en hyttetur uten at det var noe vi hadde planlagt sammen. 

Du har helt rett. Dette skuffet meg veldig. 

Jeg tror han kjeder seg i hverdagen og derfor synes det er greit å invitere folk ettersom det er nå de kan bli med. Dessverre så glemmer han nok at vi er to og at man tar hensyn. Han har ikke spurt meg hva jeg ville. MRN jeg kunne sagt fra da jeg fikk vite det, at dette ikke var greit. Jeg var bare så sliten da og orket ikke. Han sier nå at han skal vaske og rydde slik at jeg får slappet av. Mulig han forstår litt. 

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...