AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hei, jeg har et litt dumt spørsmål. Jeg tar kreatin (1 ss kreatin og skyller ned med saft) daglig. Mamma nevner hele tiden at hun er redd for tennene mine, og påpeker at legen har påvist at jeg har visse syreskader på tennene mine. Er det farlig å ta kreatin på den måten? Skader det tennene? Takk for svar på forhånd. Anonymkode: f56a1...c77
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Nei, det er ikke farlig å ta kreatin. Har aldri hørt at kreatin er skadelig for tennene. Saften du skyller ned med der i mot, inneholder sikkrt mye sukker. Ro ned på brus-, juice og saftdrikking hvis du har syreskader på tennene. Anonymkode: 9e53d...7e3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Tenker altså på at kreatinet kommer rett på tennene, men håper det du sier stemmer. Drikker en del juice, så prøver å kutte litt ned på det. Anonymkode: f56a1...c77
Gjest Plastic Heart Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Kreatin i seg selv har jeg aldri hørt at gir syreskader. Men som AB sier, saften gjør det. Hvorfor en spiseskje, egentlig? Man trenger da ikke stort mer enn 5 gram om dagen.
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 Kreatin skal ikke påvirke verken tennene dine eller helsen din negativt. Kroppen vår produserer kreatatin naturlig, men slutter med det når du begynner med pulver/piller (3-5g dagen). Ta det heller litt rolig med sukkerstoffer som nevn ovenfor hvis du er bekymret TS. Og nå snakker jeg kun om kreatin monohydrat. Har ikke nok erfaring/kunnskap om andre former for kreatin.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Hvorfor dytter du i den Kreatin? Anonymkode: ad79c...6a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå