Gå til innhold

linser i håndbagasjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som ny linsebruker lurer jeg på hvordan jeg bør pakke linsene mine. Bruker dagslinser, og skal være borte 14 dager. Tenkte å ta med 15-16 par, men kan jeg pakke alle i håndbagasjen? Hva er maks antall par? Og må jeg ha dem inni en sånn pose? 

Er det et større problem å ha linser i håndbagasje om man reiser fra utlandet?  Kan det skje at en linsepakke går lekk under reise/flytur?

Har du andre tips ang. linser på reise - kanskje jeg slipper å gå på en blemme?

Anonymkode: 555f1...8e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt over hvordan jeg pakker linsene mine. Hiver antallet jeg trenger pluss noen ekstra par i toalettmappa og det er det.

Eneste jeg kan komme på er at du kanskje ikke kan ha linsevæske i håndbagasjen. Jeg er usikker på det, jeg bruker kun dagslinser nå.

Anonymkode: 5c39f...912

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine i toalettmappen. Puttet de i sånn pose i starten men aldri vært noe problem å ha de utenom væskeposen også. 

Anonymkode: ceefa...426

Skrevet

Linser og linsevæske går fint i håndbagasjen, men legg det frem sammen med det andre flytende. Jeg pleier å gjøre det, aldri vært et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Men finnes det noe maks antal par man kan ha med seg?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI

Anonymkode: 56a24...f47

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ny linsebruker lurer jeg på hvordan jeg bør pakke linsene mine. Bruker dagslinser, og skal være borte 14 dager. Tenkte å ta med 15-16 par, men kan jeg pakke alle i håndbagasjen? Hva er maks antall par? Og må jeg ha dem inni en sånn pose? 

Er det et større problem å ha linser i håndbagasje om man reiser fra utlandet?  Kan det skje at en linsepakke går lekk under reise/flytur?

Har du andre tips ang. linser på reise - kanskje jeg slipper å gå på en blemme?

Reglene sier at det du har med av flytende væske ikke skal være på mer enn 100 ml pr enhet og at alt du har med i håndbagasjen skal få plass i en 1 liters lukkepose. Men om linser regnes som medisinsk utstyr og er unntatt fra regelen om en 1 liters lukkepose er jeg usikker på. 

Vær dog obs på at sikkerheten på alle flyplasser er skjerpet etter gårsdagens terrorhandlinger. Villde derfor lagt noen i innskjekket bagasje og noe i håndbagasjen. 

Anonymkode: f4f76...c04

• Liker 1
Skrevet

Jeg pakker alltid linsene i toalettvesken som jeg uten unntak legger i kofferten for å unngå alt det der styret i sikkerhetskontrollene. Har som regel linser på når jeg reiser, men har alltid brillene i håndbagasjen i fall kofferten skulle rote seg bort.

Antihistaminer, paracet, ibux og p-piller legger jeg i håndbagasjen og har aldri opplevd en kommentar på det engang.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke - hva slags trussel skulle "mer enn 20 linser" være, liksom???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...