AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Som ny linsebruker lurer jeg på hvordan jeg bør pakke linsene mine. Bruker dagslinser, og skal være borte 14 dager. Tenkte å ta med 15-16 par, men kan jeg pakke alle i håndbagasjen? Hva er maks antall par? Og må jeg ha dem inni en sånn pose? Er det et større problem å ha linser i håndbagasje om man reiser fra utlandet? Kan det skje at en linsepakke går lekk under reise/flytur? Har du andre tips ang. linser på reise - kanskje jeg slipper å gå på en blemme? Anonymkode: 555f1...8e8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Jeg har aldri tenkt over hvordan jeg pakker linsene mine. Hiver antallet jeg trenger pluss noen ekstra par i toalettmappa og det er det. Eneste jeg kan komme på er at du kanskje ikke kan ha linsevæske i håndbagasjen. Jeg er usikker på det, jeg bruker kun dagslinser nå. Anonymkode: 5c39f...912
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Jeg har mine i toalettmappen. Puttet de i sånn pose i starten men aldri vært noe problem å ha de utenom væskeposen også. Anonymkode: ceefa...426
Thorn Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Linser og linsevæske går fint i håndbagasjen, men legg det frem sammen med det andre flytende. Jeg pleier å gjøre det, aldri vært et problem.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Men finnes det noe maks antal par man kan ha med seg? Anonymkode: 555f1...8e8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men finnes det noe maks antal par man kan ha med seg? Anonymkode: 555f1...8e8 NEI Anonymkode: 56a24...f47
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Som ny linsebruker lurer jeg på hvordan jeg bør pakke linsene mine. Bruker dagslinser, og skal være borte 14 dager. Tenkte å ta med 15-16 par, men kan jeg pakke alle i håndbagasjen? Hva er maks antall par? Og må jeg ha dem inni en sånn pose? Er det et større problem å ha linser i håndbagasje om man reiser fra utlandet? Kan det skje at en linsepakke går lekk under reise/flytur? Har du andre tips ang. linser på reise - kanskje jeg slipper å gå på en blemme? Anonymkode: 555f1...8e8 Reglene sier at det du har med av flytende væske ikke skal være på mer enn 100 ml pr enhet og at alt du har med i håndbagasjen skal få plass i en 1 liters lukkepose. Men om linser regnes som medisinsk utstyr og er unntatt fra regelen om en 1 liters lukkepose er jeg usikker på. Vær dog obs på at sikkerheten på alle flyplasser er skjerpet etter gårsdagens terrorhandlinger. Villde derfor lagt noen i innskjekket bagasje og noe i håndbagasjen. Anonymkode: f4f76...c04 1
Minya Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 Jeg pakker alltid linsene i toalettvesken som jeg uten unntak legger i kofferten for å unngå alt det der styret i sikkerhetskontrollene. Har som regel linser på når jeg reiser, men har alltid brillene i håndbagasjen i fall kofferten skulle rote seg bort. Antihistaminer, paracet, ibux og p-piller legger jeg i håndbagasjen og har aldri opplevd en kommentar på det engang.
TheGirlWhoWaited Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men finnes det noe maks antal par man kan ha med seg? Anonymkode: 555f1...8e8 Selvfølgelig ikke - hva slags trussel skulle "mer enn 20 linser" være, liksom???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå