Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er omsorgsarbeider....nesten ihvertfall. Rett etter jeg hadde begynt som lærling for 2 år siden, ble jeg sykemeldt. Kronisk ledd/muskelsykdom. Kjente ikke store plager, men ble fort trett og sliten. Det ble utredning osv...søkte trygdekontoret om å komme over på yrkesrettet attføring. Det tok jo sin tid.. jeg visste ikke hva annet jeg ville bli, så jeg endte opp med et eller annet innen kontor. Jeg fikk datakortet. Juhuuu!!! Så flott, nå kommer jeg langt. Prøvde å ta skole på Næringsakademiet, markedssekretær, men d ble for tøft å ta både skole, hjem og 3 barn... Så ble neste stopp praksisplass. Jeg gikk hjemme et halvt år, og nå har jeg fått praksisplass. Flott at jeg får praksis, men uten lønn er det ikke gøy å gå på jobb. Jeg har jo alltids attføringspengene mine...wow - 6000 utbetalt pr mnd. Hvem klarer seg på det? Og jeg er bare så lei av å måtte gå på jobb, sitte der og gjøre d samme som min "lærer" og ikke føle jeg får noe annet en erfaring igjen. Jeg høres sikkert teit ut som ikke skjønner hvor viktig det er videre med praksis--- men jeg skjønner jo det! Det er bare så frusterende akkurat nå, jeg har tross alt 3 barn å forsørge. Hvorfor har ikke Aetat lagt tilrette for at man kan få litt ekstra så lenge man faktisk gjør en normal jobb?? forbannet..

Noen meninger? Tips for å trives bedre med situasjonen mottas med stooor takk :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...