Gå til innhold

Fyll til søt hvetebakst


finkel

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i bakemodus og har tenkt å fylle fryseren med diverse hvetebakst. 

Er det noen som har tips til godt fyll i f.eks. snurrer, annet enn kanel/sukker/smør?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ju-huu, nå fikk jeg lyst til å bake også!!

Her er noen tips:

  • Vaniljefyll
  • Hakkede mandler (eller nøtter), sukker og vispet eggehvite, evt blandet med kanel
  • Melkesjokoladebiter
  • Eplesyltetøy og kanel
  • Vaniljefyll med bringebær og / eller valnøtter

Oi, må visst lage masse forskjellig jeg! Logger av, kjøkkenet kaller :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Aprikos

- Mandelmasse

-Nugatti

 

Anonymkode: f32a5...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 smil i hver bolle er godt!
  • 1 skje sjokoladepålegg i horn...nammm
  • Boller som rulles med 5 - 6 nonstop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Horn med en blanding av smør, melis og vanilje(sukker eller ekstrakt) inni. 

Eller lunsjalternativer:

- Ost, skinke og pizzakrydder, med ost oppå 

- Tacokjøttdeig og mais, med ost oppå 

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte horn fylt med en kvikk lunsj-stang.

 

Anonymkode: 3ee0e...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meierismør og vaniljesukker (i kringle/snurrer). Enda bedre enn meierismør, kanel og sukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Pistasjfyll, mandelmasse/kransekakemasse, vaniljekrem, nougat, honning, smarties eller mms, kokosfyll, marsipan, smørkrem og tro det eller ei: Philadelphiaglasur som du har på gulrotkake :)

hvit sjokolade! 

Endret av Ennasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sikre (og eneste riktige) valget er skoleboller med massemasse "gult" og skremmende mye melis og kokos 😍

Endret av isbjørnungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ennasus skrev:

Pistasjfyll, mandelmasse/kransekakemasse, vaniljekrem, nougat, honning, smarties eller mms, kokosfyll, marsipan, smørkrem og tro det eller ei: Philadelphiaglasur som du har på gulrotkake :)

hvit sjokolade! 

Oh my God... I want it all. 

Hva tenker dere er basis? Vanlig søt gjærdeig?

Anonymkode: e6779...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, isbjørnungen skrev:

Det sikre (og eneste riktige) valget er skoleboller med massemasse "gult" og skremmende mye melis og kokos 😍

Har du en god oppskrift? Jeg har aldri laget det selv, men jeg synes at det gule i hjemmebakte skoleboller ofte blir helt annerledes enn hva det er på bakeri. Dette hørtes kjempegodt ut. Kanskje jeg lager en deig nå i kveld. 

Det fungerer vel greit å lage deigen nå i kveld for å ha den i kjøleskapet til i morgen? 

Anonymkode: e6779...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du en god oppskrift? Jeg har aldri laget det selv, men jeg synes at det gule i hjemmebakte skoleboller ofte blir helt annerledes enn hva det er på bakeri. Dette hørtes kjempegodt ut. Kanskje jeg lager en deig nå i kveld. 

Det fungerer vel greit å lage deigen nå i kveld for å ha den i kjøleskapet til i morgen? 

Anonymkode: e6779...50b

Jeg er rutinert i bollespising, ikke baking 😝 Men når jeg faktisk baker bruker jeg bare ferdig vaniljekrem, synes det er bedre enn den veldig søte man får på bakeri. og bolledeigen er jo bare vanlig bolledeig.

Lykke til, bare synd at det ikke går an å sende elektroniske boller 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en god oppskrift? Jeg har aldri laget det selv, men jeg synes at det gule i hjemmebakte skoleboller ofte blir helt annerledes enn hva det er på bakeri. Dette hørtes kjempegodt ut. Kanskje jeg lager en deig nå i kveld. 

Det fungerer vel greit å lage deigen nå i kveld for å ha den i kjøleskapet til i morgen? 

Anonymkode: e6779...50b

Ja, er faktisk best å langtidsheve bakst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Ennasus skrev:

Ja, er faktisk best å langtidsheve bakst :) 

Supert! Jeg er mye mer effektiv på kveldstid, men da er det gjerne forseint å lage. Da lager jeg deigen nå etterpå som kan vente på meg til i morgen. Jippi! Da får jeg tenke litt over hva jeg skal fylle de med. 

Anonymkode: e6779...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert! Jeg er mye mer effektiv på kveldstid, men da er det gjerne forseint å lage. Da lager jeg deigen nå etterpå som kan vente på meg til i morgen. Jippi! Da får jeg tenke litt over hva jeg skal fylle de med. 

Anonymkode: e6779...50b

Du kan også fylle den med marshmellow, curd (sitron, appelsin osv) eller lage fudge selv og smøre utover fudge-blandingen før den stviner også rulle sammen :laugh: detsoteliv.no har uendelig med fyll, bare du søker på gjær i søkefeltet :) 

Ellers anbefalr jeg monkey bread :) 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/monkey-bread

Endret av Ennasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hveteboller med twist. Nesten all sjokoladen kan brukes,og hver bolle blir da en liten overaskelse. Du lager en bolledeig og så "pakker du inn en twisbit i hver  bolle.

Anonymkode: f32a5...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene! Det ble en leiv med standard kanelsnurrer, en med sjokoladefyll (smør, sukker, kakaopulver, hakket daim) og den beste: appelsin- og mandelfyll (smør, sukker, appelsinskall, innkokt appelsinjuice, hakkede mandler). Appelsinbollene ble kjempegode, og perfekte påskeboller! 

 

Jeg bruker alltid samme oppskrift, den blir like luftig og saftig hver gang. Grunnoppskriften fra Schakendas bakebok. Lagde en stor deig av 2 kg mel, så nå er fryseren (og magen) stappa. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...