MeredithG Skrevet 16. februar 2017 #881 Del Skrevet 16. februar 2017 Bloggermor vurderer hjemmeundervisning for barnet for å skjerme det. Alternativet, å ikke eksponere barna i bloggen i den grad at det er behov for slikt, har visst ikke falt bloggermor inn. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. februar 2017 #882 Del Skrevet 16. februar 2017 Helt målløs, faktisk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 16. februar 2017 #883 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: Helt målløs, faktisk. Jeg også. Ikke på grunn av hjemmeskole i seg selv, men argumentet, og at hun overhodet ikke har evne til å se utenfor sin egen nesetipp. Hva med å slutte og eksponere disse ungene? Dét hadde jo vært en finfin idé. Men - neeeeida!! Vet ikke hvor lett det er å få grønt lys for hjemmeskole, men jeg innbiller meg at man trenger litt mer tungtveiende grunner enn hun kommer med her. Mat for barnevernet spør du meg. Endret 16. februar 2017 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 16. februar 2017 #884 Del Skrevet 16. februar 2017 Dette er ikke bare mat for Barnevernet. Her burde faktisk barneombudet komme på banen og sette dette problemet på dagsorden. Dette er et "nytt" fenomen, og det er først nå bloggebarna begynner å få så mye oppmerksomhet gjennom mammas utlevering at medias søkelys burde sette fingern på det som er viktig her - Barna!!!! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 16. februar 2017 #885 Del Skrevet 16. februar 2017 Tenker også på ansvaret til de enorme markedskreftene som livnærer disse mødrene. De har også blod på fingrene. Alt ned til den minste lille aktør. "Ambassadører" og samarbeidspartnere MY ASS. Reklameplakater heter det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. februar 2017 #886 Del Skrevet 16. februar 2017 Det er jo å håpe at NOEN av bloggerne er i stand til å reflektere over det som kommer frem av konsekvenser for barn som har blitt eksponert over tid. Førstemann som gjør et valg om å skjerme barna skal jeg absolutt heie på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 16. februar 2017 #887 Del Skrevet 16. februar 2017 Det er helt tragisk at enkelte bloggerbarn nå ser ut til å fratas retten til et normalt liv på grunn av bloggerforeldres ekstreme eksponeringsbehov. Bloggerforeldrene velger imidlertid å fortsette denne eksponeringen, vel vitende om at de begrenser barnas liv til fordel for egen mediakåthet. Tragisk! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 16. februar 2017 #888 Del Skrevet 16. februar 2017 Vi er i dag "øyevitner" til at mange bloggerforeldre ikke ivaretar barnas interesser. Dessverre har jeg liten tro på at de det gjelder klarer å endre på det, da det innebærer at de må ta innover seg hva de gjør/har gjort mot barna sine. De skal iallefall vite at det er ikke lenge til før samfunnet vil begynne å reagere (slikt tar ofte litt tid, men når det skjer, da vil det merkes for de det gjelder), så om det ikke hjelper å be de om å tenke på barna sine, så kanskje det hjelper å be de tenke over ryktet sitt? Samme for meg hva som evt. kan virke, bare barna slippes å bli vist frem på tv, aviser, blogg, snap osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikinggirl Skrevet 16. februar 2017 #889 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) På 14.2.2017 den 13.08, Oz- skrev: vurderer På 14.2.2017 den 13.08, Oz- skrev: Den er i pdf her Kan du linke dette over på tråden om Anne Brith også? Der er det 4 mindreårige som blir flittig brukt både på blogg, snap, insta og fb... Endret 16. februar 2017 av Vikinggirl 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikinggirl Skrevet 16. februar 2017 #890 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) 4 timer siden, CecilieX skrev: Det er jo å håpe at NOEN av bloggerne er i stand til å reflektere over det som kommer frem av konsekvenser for barn som har blitt eksponert over tid. Førstemann som gjør et valg om å skjerme barna skal jeg absolutt heie på. Anja Johansen og Lavrans Solli beskytter datteren sin 100%. Ingen bilder av barnet på bloggen, Insta eller Snap. 😊👍🏼 Endret 16. februar 2017 av Vikinggirl 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 17. februar 2017 #891 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) @Vikinggirl nei, diskusjon om eksponering av barn må tas i denne tråden, ikke i trådene om enkeltbloggere. Det regnes som omtale/diskusjon av identifiserbare barn og er regelbrudd. Endret 17. februar 2017 av Oz- 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikinggirl Skrevet 17. februar 2017 #892 Del Skrevet 17. februar 2017 39 minutter siden, Oz- skrev: @Vikinggirl nei, diskusjon om eksponering av barn må tas i denne tråden, ikke i trådene om enkeltbloggere. Det regnes som omtale/diskusjon av identifiserbare barn og er regelbrudd. Er det ikke nettopp det jeg har gjort da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 17. februar 2017 #893 Del Skrevet 17. februar 2017 52 minutter siden, Vikinggirl skrev: Er det ikke nettopp det jeg har gjort da?? Jo, men derfor kan jeg ikke dele lenken i tråden til Anne Brith også 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikinggirl Skrevet 17. februar 2017 #894 Del Skrevet 17. februar 2017 42 minutter siden, Oz- skrev: Jo, men derfor kan jeg ikke dele lenken i tråden til Anne Brith også Skjønner 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 17. februar 2017 #895 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg synes det er på tide at både barneombud og barnevern begynner å interessere seg for bloggerbarna hvis de ikke allerede gjør det. Barn bør slippe å vokse opp for åpen scene bare fordi mamma liker oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 17. februar 2017 #896 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg blir alltid litt undrende til hvor dårlige folk er til å se sammenhenger mellom egne handlinger og konsekvensene av dem. Og videre: hvor lett det er å skylde på "samfunnet". Merkelig at journalisten ikke stilte kritiske spørsmål, ikke synliggjorde for bloggeren at det var henne selv som har satt barnet i denne vanskelige situasjonen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. februar 2017 #897 Del Skrevet 17. februar 2017 http://mamsi.no/livets-harde-skole/ 👏🏻 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 19. februar 2017 #898 Del Skrevet 19. februar 2017 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler navngitt barn, krenkende utsagn og svar til dette - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2017 #899 Del Skrevet 19. februar 2017 På 18. februar 2017 den 0.09, Kollontaj skrev: http://mamsi.no/livets-harde-skole/ 👏🏻 Applaus Samtidig vekker dette et interessant spørsmål: er det bloggeren eller resten av verden som skal ta ansvaret? Ta f.eks Kvinneguiden. De har laget et regelverk om omtale av barn som er så strengt at en ikke kan omtale en blogg direkte hvis det en omtaler omhandler det ferdig eksponerte barnet. Her har Kvinneguiden tatt et ansvar som dessverre rammer berettiget kritikk av eksponering av barn på lik linje med kritikk av barnets fremtoning, utseende, ferdigheter, osv. Hvis Kvinneguidens linje blir rådende, hvordan skal man da nå frem med berettiget kritikk? Hvis ytringsfrihet skal begrenses av trussel om søksmål, og ansvaret for deres handlinger og valg overlates til redaktører og utgivere er ikke bloggerne da på samme nivå som ytterliggående muslimer som gjør hva som helst for å tre sin religiøse oppfatning av Muhammed tegninger ned over hodet på resten av verden? Det er selvsagt ingen bloggere som truer med drap og ildspåsettelse, men trussel og saksøking har samme effekt. Ja, det er faktisk selve ytringsfriheten som er i fare når kritiske røster blir moderert bort grunnet spesialregelverk laget for å blidgjøre klage- og saksøkingslystne bloggere og deres forbundsfeller. Kvinneguiden står ved et veiskille uten å være klar over det selv: ønsker vi bare koselige innlegg der ingen kritiserer noe som helst med det resultat at seriøse innlegg fra kritiske røster forsvinner? Fortsett gjeldene modereringspraksis og Kvinneguiden blir et forum for telletråder og annet fjas. Er det dit man vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantastica Skrevet 19. februar 2017 #900 Del Skrevet 19. februar 2017 22 minutter siden, Blondie65 skrev: Applaus Samtidig vekker dette et interessant spørsmål: er det bloggeren eller resten av verden som skal ta ansvaret? Ta f.eks Kvinneguiden. De har laget et regelverk om omtale av barn som er så strengt at en ikke kan omtale en blogg direkte hvis det en omtaler omhandler det ferdig eksponerte barnet. Her har Kvinneguiden tatt et ansvar som dessverre rammer berettiget kritikk av eksponering av barn på lik linje med kritikk av barnets fremtoning, utseende, ferdigheter, osv. Hvis Kvinneguidens linje blir rådende, hvordan skal man da nå frem med berettiget kritikk? Hvis ytringsfrihet skal begrenses av trussel om søksmål, og ansvaret for deres handlinger og valg overlates til redaktører og utgivere er ikke bloggerne da på samme nivå som ytterliggående muslimer som gjør hva som helst for å tre sin religiøse oppfatning av Muhammed tegninger ned over hodet på resten av verden? Det er selvsagt ingen bloggere som truer med drap og ildspåsettelse, men trussel og saksøking har samme effekt. Ja, det er faktisk selve ytringsfriheten som er i fare når kritiske røster blir moderert bort grunnet spesialregelverk laget for å blidgjøre klage- og saksøkingslystne bloggere og deres forbundsfeller. Kvinneguiden står ved et veiskille uten å være klar over det selv: ønsker vi bare koselige innlegg der ingen kritiserer noe som helst med det resultat at seriøse innlegg fra kritiske røster forsvinner? Fortsett gjeldene modereringspraksis og Kvinneguiden blir et forum for telletråder og annet fjas. Er det dit man vil? Applaus. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå