Lammelåret Skrevet 20. november 2016 #701 Del Skrevet 20. november 2016 @FruJohansen utrolig rart at du ikke møtes med større interesse, når du fikk mye respons på det første innlegget ditt. Har du bedt noen lese gjennom teksten din for å se på hvordan den kan spisses/forbedres? Har du vinklet det inn mot barnas rett på et privatliv og vist hvordan og hvorfor krenkelser av privatliv har samfunnsrelevans? Blogg er jo noe blir sett på som dumt og overfladisk og lite relevant for "samfunnet" For at en slik tekst skal bli interessant for avisene tror jeg man må trekke den ut av blogguniverset og vise at blogg er virkelig, at det er en del av samfunnet - fjerne det interne og holde "barns beste" som innfallsvinkel. Det angår alle foreldre, alles barndom. Det har jo vært mye fokus på barn som mobber. Kan foreldres bloggingen bidra til mobbing? Altså trekke paralleller fra foreldreblogging til samfunnet forøvrig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 20. november 2016 #702 Del Skrevet 20. november 2016 41 minutter siden, Lammelåret skrev: @FruJohansen utrolig rart at du ikke møtes med større interesse, når du fikk mye respons på det første innlegget ditt. Har du bedt noen lese gjennom teksten din for å se på hvordan den kan spisses/forbedres? Har du vinklet det inn mot barnas rett på et privatliv og vist hvordan og hvorfor krenkelser av privatliv har samfunnsrelevans? Blogg er jo noe blir sett på som dumt og overfladisk og lite relevant for "samfunnet" For at en slik tekst skal bli interessant for avisene tror jeg man må trekke den ut av blogguniverset og vise at blogg er virkelig, at det er en del av samfunnet - fjerne det interne og holde "barns beste" som innfallsvinkel. Det angår alle foreldre, alles barndom. Det har jo vært mye fokus på barn som mobber. Kan foreldres bloggingen bidra til mobbing? Altså trekke paralleller fra foreldreblogging til samfunnet forøvrig. Ingen aviser vil grunngi hvorfor de ikke trykker et innlegg, du får et standardsvar og oppfølgingsspm besvares ikke. Jeg spurte en av avisene om de ville vurdere det på nytt om jeg forkortet innlegget, men ikke engang det vil de svare på. Dette er av kapsitetshensyn, og jeg skjønner det. Jeg har skrevet ulike versjoner, og fokusert på problemstillinger som folk som ikke leser blogger kan forholde seg til. Innlegget er saklig, uten "føleri" og skremselsprogaganda (som jeg syns det er for mye av, å dele bilder av barn trenger ikke være farlig for at det skal være galt) Jeg gjorde også poenger ut av at blogg er næringsvirksomhet i millionklassen, at anerkjente, store aktører bruker denne kanalen for å nå ut til nettopp småbarnsforeldre, og dermed bidrar til at eksponeringen av barn kan fortsette å være lønnsomt. Jeg tror det er noe som gjør at mediene vegrer seg for å ta opp temaet, og da tenker jeg ikke spesifikt på mitt innlegg, det kan være mange grunner til at det ikke ble antatt. Men det er rart at en hel bransje så til de grader kan unngå kritisk blikk? Selv når de driter seg totalt ut, som bindingene mellom Det Nye og CBE, så får det liksom ikke noen oppmerksomhet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 20. november 2016 #703 Del Skrevet 20. november 2016 18 minutter siden, FruJohansen skrev: Ingen aviser vil grunngi hvorfor de ikke trykker et innlegg, du får et standardsvar og oppfølgingsspm besvares ikke. Jeg spurte en av avisene om de ville vurdere det på nytt om jeg forkortet innlegget, men ikke engang det vil de svare på. Dette er av kapsitetshensyn, og jeg skjønner det. Jeg har skrevet ulike versjoner, og fokusert på problemstillinger som folk som ikke leser blogger kan forholde seg til. Innlegget er saklig, uten "føleri" og skremselsprogaganda (som jeg syns det er for mye av, å dele bilder av barn trenger ikke være farlig for at det skal være galt) Jeg gjorde også poenger ut av at blogg er næringsvirksomhet i millionklassen, at anerkjente, store aktører bruker denne kanalen for å nå ut til nettopp småbarnsforeldre, og dermed bidrar til at eksponeringen av barn kan fortsette å være lønnsomt. Jeg tror det er noe som gjør at mediene vegrer seg for å ta opp temaet, og da tenker jeg ikke spesifikt på mitt innlegg, det kan være mange grunner til at det ikke ble antatt. Men det er rart at en hel bransje så til de grader kan unngå kritisk blikk? Selv når de driter seg totalt ut, som bindingene mellom Det Nye og CBE, så får det liksom ikke noen oppmerksomhet. Har du tatt kontakt med mer radikale aviser som Morgenbladet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 20. november 2016 #704 Del Skrevet 20. november 2016 3 minutter siden, Rosalie skrev: Har du tatt kontakt med mer radikale aviser som Morgenbladet? Nei, det har jeg ikke, kanskje jeg burde? Jeg leser ikke Morgenbladet, men kan ta en kikk! 👍 Takk for tips! 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. november 2016 #705 Del Skrevet 20. november 2016 Foreslår også Morgenbladet, Klassekampen og Nye Meninger/Moss Dagblad. NRK Kronikk burde vært interessert, synes jeg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 20. november 2016 #706 Del Skrevet 20. november 2016 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Foreslår også Morgenbladet, Klassekampen og Nye Meninger/Moss Dagblad. NRK Kronikk burde vært interessert, synes jeg. Takk for tips! 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. november 2016 #707 Del Skrevet 20. november 2016 http://agendamagasin.no/agenda-magasin/ Her kan du kanskje få inn noe. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 21. november 2016 #708 Del Skrevet 21. november 2016 Så har du jo blekka til Norsk Journalistlag, journalisten.no. De burde jo i aller høyeste grad være interessert... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 21. november 2016 #709 Del Skrevet 21. november 2016 Jeg støtter forslaget om å tenke utenfor boksen. De store avisene tjener penger på bloggerne, ikke på å være kritiske mot dem, men å spille på lag med dem. Litt som Kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. november 2016 #710 Del Skrevet 21. november 2016 9 timer siden, Rosalie skrev: Så har du jo blekka til Norsk Journalistlag, journalisten.no. De burde jo i aller høyeste grad være interessert... Her kan man kanskje vinkle det mot journalistenes udugelighet/korrupsjon i saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. november 2016 #711 Del Skrevet 21. november 2016 1 time siden, Sugemerke skrev: Jeg støtter forslaget om å tenke utenfor boksen. De store avisene tjener penger på bloggerne, ikke på å være kritiske mot dem, men å spille på lag med dem. Litt som Kvinneguiden. Uting det der. Jeg skammer meg på deres vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 3. desember 2016 #712 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Hei igjen! Aftenposten tok kontakt med meg likevel, og det resulterte i en tosiders artikkel i dagens utgave. Villa Paprika og Mamma som 16 birdo også. Mange gode innspill fra ulike fagkyndige. Jeg vet det er vanskelig for journalistene å få bloggerne til å stille opp og svare på spørsmål omkring barn og blogging (kan det være fordi de ikke har noen slående argumenter å komme med?) - skulle gjerne ha stilt dem noen kritiske oppfølgingsspørsmål. Jeg laget et blogginnlegg om det, vet ikke om det er lov å linke til egen blogg her, men.. @kollontaj @Lammelåret @Rosaliehttp://frujohansen.no/?p=4687 Endret 3. desember 2016 av FruJohansen 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. desember 2016 #713 Del Skrevet 3. desember 2016 Veldig bra @FruJohansen! 👏🏻 God tekst på bloggen din også, håper mange leser den! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 3. desember 2016 #714 Del Skrevet 3. desember 2016 Melder meg på med høylydt applaus @FruJohansen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummingbird1 Skrevet 3. desember 2016 #715 Del Skrevet 3. desember 2016 4 timer siden, FruJohansen skrev: Hei igjen! Aftenposten tok kontakt med meg likevel, og det resulterte i en tosiders artikkel i dagens utgave. Villa Paprika og Mamma som 16 birdo også. Mange gode innspill fra ulike fagkyndige. Jeg vet det er vanskelig for journalistene å få bloggerne til å stille opp og svare på spørsmål omkring barn og blogging (kan det være fordi de ikke har noen slående argumenter å komme med?) - skulle gjerne ha stilt dem noen kritiske oppfølgingsspørsmål. Jeg laget et blogginnlegg om det, vet ikke om det er lov å linke til egen blogg her, men.. @kollontaj @Lammelåret @Rosaliehttp://frujohansen.no/?p=4687 Utrolig bra innlegg!!!! Likte hvordan du fulgte opp med tegninger/sitater! Skal begynne å lese bloggen din 😊👍🏻 Du fremstår som en oppegående og reflektert dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. desember 2016 #716 Del Skrevet 4. desember 2016 Bravo @FruJohansen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 4. desember 2016 #717 Del Skrevet 4. desember 2016 Superbra @FruJohansen DETTE er hva blogging burde handle om. Velskrivne og dokumentert samfunnskritikk, i dette tilfelle et kritisk blikk på mammablogging. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 4. desember 2016 #718 Del Skrevet 4. desember 2016 Tusen takk for kjempegode tilbakemeldinger! Jeg ser at emnet engasjerer flere steder, og det er bra. Jeg har inntrykk av at media ikke egentlig vet hvor ille det står til på enkelte blogger, altså hvor langt visse går i utlevering av barna sine, og eget privatliv. Blogging har aldri blitt tatt ordentlig på alvor, det er liksom bare noen bimboer som skriver om rosa fluff og cupcakes - men det ER jo ikke det lenger, det er for pokker millionbedrifter, når man ser på markedsverdien disse jentene har. De aller fleste bloggerne som vanligvis ligger på topp 100 er profesjonelle, på den måten at de lever av bloggen sin, og den er registrert i Brønnøysund som AS eller ENK. Det er en JOBB, og noen av dem har større mediemakt enn de fleste lokalaviser. Og oppi der er ungene, komplett rettsløse. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 4. desember 2016 #719 Del Skrevet 4. desember 2016 16 timer siden, FruJohansen skrev: Hei igjen! Aftenposten tok kontakt med meg likevel, og det resulterte i en tosiders artikkel i dagens utgave. Villa Paprika og Mamma som 16 birdo også. Mange gode innspill fra ulike fagkyndige. Jeg vet det er vanskelig for journalistene å få bloggerne til å stille opp og svare på spørsmål omkring barn og blogging (kan det være fordi de ikke har noen slående argumenter å komme med?) - skulle gjerne ha stilt dem noen kritiske oppfølgingsspørsmål. Jeg laget et blogginnlegg om det, vet ikke om det er lov å linke til egen blogg her, men.. @kollontaj @Lammelåret @Rosaliehttp://frujohansen.no/?p=4687 Så utrolig bra!! Flott innsats! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 4. desember 2016 #720 Del Skrevet 4. desember 2016 PS: har du en link til artikkelen i Aftenposten? Jeg klarte ikke å finne den på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå