Gå til innhold

Bloggerbarna

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gud velsigne disse mødrene, for de vet ikke hva de gjør. 😥

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

*tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør*

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Purple Basil skrev:

Takk. La oss be. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Takk. La oss be. 

Er nok lurt å ha ordene i bønnen i orden før man ber ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2016 den 0.27, Ovnsbakt Paprika skrev:

På 9.11.2016 den 2.11, Purple Basil skrev:

På 9.11.2016 den 2.22, Ovnsbakt Paprika skrev:

Takk. La oss be. 

Jeg tror jeg dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere skrevet kronikker/debattinnlegg og sendt inn til aviser?

Det er mye bra argumentasjon i denne tråden, men det blir veldig repeterende og internt. Hvis dere virkelig er så bekymret som dere gir uttrykk for, så skriv i de store avisene! Temaet fortjener å nå ut til langt flere enn dem som leser her.

Det er min oppfordring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lammelåret skrev:

Det er mye bra argumentasjon i denne tråden, men det blir veldig repeterende og internt. Hvis dere virkelig er så bekymret som dere gir uttrykk for, så skriv i de store avisene! Temaet fortjener å nå ut til langt flere enn dem som leser her.

Det er min oppfordring.

Dersom bidragsyterne i tråden er i stand til å argumentere godt for seg er de sikkert også i stand til å avgjøre selv hva slags form og medium de ønsker å ytre seg i. 

Man er jo også anonym her, og det er dermed langt fra sikkert at noen har lyst til å identifisere seg selv som forfatter av andre tekster publisert under fullt navn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lammelåret skrev:

Det er min oppfordring.

Kanskje noen smartinger som trenger litt mediaoppmerksomhet kan ta opp ballen? Mine argumenter er til fri avbenyttelse i den her sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, Aricia skrev:

Dersom bidragsyterne i tråden er i stand til å argumentere godt for seg er de sikkert også i stand til å avgjøre selv hva slags form og medium de ønsker å ytre seg i. 

Man er jo også anonym her, og det er dermed langt fra sikkert at noen har lyst til å identifisere seg selv som forfatter av andre tekster publisert under fullt navn.

Selvfølgelig! Jeg har da ikke skrevet at folk ikke klarer å avgjøre selv hvor de ytrer seg? 

Det er på ingen måte nødvendig å avsløre at man henger her inne for å skrive debattinnlegg i aviser. 

Hva vil du med kommentaren? Er det ikke lov å oppfordre til å skrive for et større og annet publikum?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lammelåret skrev:

Det er min oppfordring.

Jeg har. Jeg skrev "Mammabloggeren som angret" i Aftenposten, og ble nedringt av journalister fra både radio og tv. Tv2 inviterte meg til God Morgen Norge og Nyhetskanalen. Nrk frontet innlegget på nett og i flere radiointervjuer. Alle jeg møtte etter all den viraken, snakket om hvor viktig dette var å ta opp. 

I ettertid har jeg prøvd å få journalister til å se på konkrete blogger, og forelagt dem konkrete situasjoner der barn utleveres på det mest private, uten respons. De siste par ukene har jeg sendt rundt ulike debattinnlegg til Aftenposten, NRK Ytring og Dagbladet, men ingen av dem har vært interessert i å trykke dem. Innleggene har handlet om bloggbarnas mangel på rettigheter i reklamesammenheng på foreldrenes blogg, og betenkeligheter omkring å vokse opp med å bli eksponert fra man er unnfanget. At ingen medier tar tak i det, forteller meg at de enten ikke ser problemet, eller ikke er klar over hvor ille det står til på enkelte blogger. Eller - at de er redde for å tråkke noen på tærne. (Det kan naturligvis også være at jeg ikke har presentert problemstillingnen godt nok - men jeg har skrevet kronikker flere ganger og har aldri fått så mange "nei takk") 

Endret av FruJohansen
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er butikk. Aviser og blader tjener på det, samt klikk gir penger inn. Derfor lar de nok holde på. Barn har ikke lengre noe rettigheter på beskyttelse. Alt skal vises frem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, FruJohansen skrev:

Jeg har. Jeg skrev "Mammabloggeren som angret" i Aftenposten, og ble nedringt av journalister fra både radio og tv. Tv2 inviterte meg til God Morgen Norge og Nyhetskanalen. Nrk frontet innlegget på nett og i flere radiointervjuer. Alle jeg møtte etter all den viraken, snakket om hvor viktig dette var å ta opp. 

I ettertid har jeg prøvd å få journalister til å se på konkrete blogger, og forelagt dem konkrete situasjoner der barn utleveres på det mest private, uten respons. De siste par ukene har jeg sendt rundt ulike debattinnlegg til Aftenposten, NRK Ytring og Dagbladet, men ingen av dem har vært interessert i å trykke dem. Innleggene har handlet om bloggbarnas mangel på rettigheter i reklamesammenheng på foreldrenes blogg, og betenkeligheter omkring å vokse opp med å bli eksponert fra man er unnfanget. At ingen medier tar tak i det, forteller meg at de enten ikke ser problemet, eller ikke er klar over hvor ille det står til på enkelte blogger. Eller - at de er redde for å tråkke noen på tærne. (Det kan naturligvis også være at jeg ikke har presentert problemstillingnen godt nok - men jeg har skrevet kronikker flere ganger og har aldri fått så mange "nei takk") 

Nice, grattis! 

Men trist med den manglende oppfølgingen da...

ps. fin blogg da gitt, ikke vært der inne før. :) 

pps: burde aldri leste om decluttering og se de filmene på youtube...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...