x Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Hei! Jeg får besøk av min amerikanske venninne i juni. Hun blir her over en langhelg eller i en uke. Det blir hennes første gang i Norge, så jeg ønsker å vise henne så mye som mulig. Vi kommer til å starte i Bergen eller i Haugesund. Ønsker å utnytte tiden best mulig, og ikke bruke for mye tid på kjøring. Ser for meg et slikt program hvis hun lander i Bergen: Mandag: Hvis hun lander tidlig rekker vi å gå en liten fjelltur. Vise henne rundt i byen. Tirsdag: Gå Vidden. Onsdag: Kjøre til Hardangervidda. Stoppe underveis og kikke på naturen. Sove på en hytte i Tyssedal. Torsdag: Gå Trolltunga. Fredag: Kjøre til Haugesund og sove hos familien min. Se byen. Lørdag: Dagstur til Preikestolen. Søndag: Kjøre fra Hgsd til Bergen. Avskjed. Synes dere dette ser bra ut? Har ikke lyst til å skuffe henne, eller at hun skal få en kjedelig tur uten mange opplevelser. Vi begge lever på studentbudsjett, så tror ikke vi har råd til å sove på hoteller. Ingen av oss er noen fjellmennesker, så blir nok uaktuelt å sove i telt en uke også, selv om det kanskje ville vært den beste Norgesopplevelsen. Får mest sannsynlig lånt både bil og hytte i Tyssedal gratis, så det hjelper på.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Du har lagt opp til tre solide fjellturer på ei uke, og så sier du at ingen av dere er fjellmennesker ;-) ?? Hva med å ta båten fra Bergen til Rosendal? Anonymkode: 3d39c...c1d 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Kommer hun fra USA og blir kun en langhelg evt. en uke?? Hadde forøverig droppet gå på Vidden som du kaller det. Dere skal tross alt ha tid til å kose dere. Snakke sammen, ta et glass vin og bare nyte hverandres selskap. Ikke gå dere ihjel Hva med å høre hva venninnen din ønsker å se?? Anonymkode: 55802...926 1
x Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har lagt opp til tre solide fjellturer på ei uke, og så sier du at ingen av dere er fjellmennesker ;-) ?? Hva med å ta båten fra Bergen til Rosendal? Anonymkode: 3d39c...c1d Formulerte meg litt dårlig der, men mener at verken jeg eller henne ville overlevd flere netter i villmarka. Dagsturer er greit! Det er en god idé! Da kan vi komme oss til Trolltunga hvis vi ikke får lånt bil. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer hun fra USA og blir kun en langhelg evt. en uke?? Hadde forøverig droppet gå på Vidden som du kaller det. Dere skal tross alt ha tid til å kose dere. Snakke sammen, ta et glass vin og bare nyte hverandres selskap. Ikke gå dere ihjel Hva med å høre hva venninnen din ønsker å se?? Anonymkode: 55802...926 Hun er på utveksling i Tyskland og flyr derfra. Glemte å nevne det. Jeg er bare redd for at det skal bli kjedelig for henne om det ikke er fart og natur hver dag. Men du sier noe der, kan hende programmet jeg har satt opp allerede er for travelt. Skal jo kose oss også. Blir jo ikke mulig å gå en kveld på byen. Får høre med henne ja. Er jo hun som skal være sjef
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Er det hytteutleie i Tyssedal? Dersom dere skal til Hardangervidda, så kan dere jo stoppe etter Hardangerbrua og gå halvveis over den. Det er fin utsikt der. Hardangerviddanatursenter er også et fint sted, det ligger i Øvre Eidfjord. Der selger de også gode lokale middager. Vøringsfossen er et must, Sysendammen er også fin. Anonymkode: 94ffe...9ab
x Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det hytteutleie i Tyssedal? Dersom dere skal til Hardangervidda, så kan dere jo stoppe etter Hardangerbrua og gå halvveis over den. Det er fin utsikt der. Hardangerviddanatursenter er også et fint sted, det ligger i Øvre Eidfjord. Der selger de også gode lokale middager. Vøringsfossen er et must, Sysendammen er også fin. Anonymkode: 94ffe...9ab Får kanskje låne hytta til en bekjent (usikker på hvor hytta ligger, men skal være i nærheten, i alle fall). Takk for tips! Noterer ned alt :D
Vox_populi Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Er de i Eidfjord, må de køyre opp til fjellgarden Kjeåsen gjennom bratt einvegskøyrt tunnel.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Trolltungaturen er en krevende tur, sånn at dere vet det. Og skal man gå dit bør man starte tidlig, heldt før klokka 9. Anonymkode: 94ffe...9ab
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Som nordlendig syns jeg det var veldig kjekt å ta en tur innom barroniet i Rosendal i sommer. (Kjørte fra Stavanger, mot Trondheim pg videre nordover). Anonymkode: d2dfb...91a
x Skrevet 27. mars 2016 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2016 Den 21. mars 2016 at 6.10, AnonymBruker skrev: Trolltungaturen er en krevende tur, sånn at dere vet det. Og skal man gå dit bør man starte tidlig, heldt før klokka 9. Anonymkode: 94ffe...9ab Jeg har tatt turen før, så jeg vet heldigvis hva jeg går til. Tenker å starte en god stund før kl 9, for da slipper man kanskje unna de verste folkemengdene? 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som nordlendig syns jeg det var veldig kjekt å ta en tur innom barroniet i Rosendal i sommer. (Kjørte fra Stavanger, mot Trondheim pg videre nordover). Anonymkode: d2dfb...91a Det så fint ut. Takk for tips Hytten jeg kan låne ligger på Finse, ikke i Tyssedal. Tok litt feil der! Noen som har vært på Finse før?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Mitt beste råd er å ikke ha for mye på planen.... Anonymkode: 280dd...db1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Hvis dere først skal til Prekestolen, burde dere jo absolutt ta turen innom Stavanger da Anonymkode: 29565...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 Kom å bestig Sunnmørsalpene👏🏻😃 Anonymkode: 53feb...0bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå