Gå til innhold

Mor vasker ikke klær til stebarn!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver uke etter jul har dette vert tilfelle..  Han kommer med to - tre stappfulle poser med skittenklær og dumper i skittentøyskurven hver eneste uke når han kommer til oss.

Jeg har alltid vert bevisst på å vaske opp og henge opp barnas klær hver søndag, i tilfelle det er noe de vil ta med til mor. De har klær begge steder, men noen favoritter ønsker de allikevel å ta med seg frem og tilbake.

Nå er jeg lei. Spesiellt når jeg i tillegg har tre små barn hjemme som har klær som må vaskes så blir jeg frustert når jeg må vaske for en annen mor også...

Hvordan tar jeg dette opp, uten å lage bråk? Eller skal jeg bare la vær å vaske klærne på søndager jeg også??

Anonymkode: cb7fe...ea8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da far og sønn du vasker for, ikke en annen mor? Ja, du tar det opp med din mann, og finner nye rutiner. Eventuelt med stesønnen, hvis han er i en alder der han kan vaske klær selv.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Lou Salome skrev:

Det er da far og sønn du vasker for, ikke en annen mor? Ja, du tar det opp med din mann, og finner nye rutiner. Eventuelt med stesønnen, hvis han er i en alder der han kan vaske klær selv.

Nei.. Ikke når han kommer fra en uke hos mor med alle skittenklærne sine, hver gang.. Da vasker jeg for mor, som ikke gidder

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det du som må vaske dem da, kan ikke faren vaske dem?

Anonymkode: 88dec...208

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. Ikke når han kommer fra en uke hos mor med alle skittenklærne sine, hver gang.. Da vasker jeg for mor, som ikke gidder

Så få far til å vaske disse klærne, da! Eller skal du ringe og skjelle henne ut?

Anonymkode: 1d6f5...182

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det du prøver å si er at mor ikke vasker klær til sitt barn, ikke slik det står at hun ikke vasker til sitt stebarn?

Anonymkode: 853d7...727

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det du prøver å si er at mor ikke vasker klær til sitt barn, ikke slik det står at hun ikke vasker til sitt stebarn?

Mor vasker ikke klærne til sitt barn, nei.. år barnet kommer til far, har han med seg mye skittenklær.. JA far kan også vaske klær, og det gjør han. Men poenget er at han kommer til oss med alle skittenklærne.. Hvorfor vasker ikke mor klærne hans? Det må da å ann å ta dette opp med moren?

• Liker 5
Skrevet

dette må far ta opp med henne. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor vasker ikke klærne til sitt barn, nei.. år barnet kommer til far, har han med seg mye skittenklær.. JA far kan også vaske klær, og det gjør han. Men poenget er at han kommer til oss med alle skittenklærne.. Hvorfor vasker ikke mor klærne hans? Det må da å ann å ta dette opp med moren?

Det syntes jeg ja, at far kan ta dette opp med mor altså.

Gjest Juanita
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det du som må vaske dem da, kan ikke faren vaske dem?

Anonymkode: 88dec...208

Lurte jeg også på. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til ts sitt stebarn!!!

Anonymkode: 3f74f...de5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til ts sitt stebarn!!!

Anonymkode: 3f74f...de5

Da burde ts skrevet det anderledes, jeg brujte faktisk litt tid på å skjønne hva hun mente.

• Liker 19
Gjest Blomsterert
Skrevet

Veldig mye om og men her da!

Ts,jeg skjønner du blir lei. Det er ikke sånn at morens vaskemaskin har streika,og hun ikke har råd til ny enda? Bare en idé,selv om jeg syns det virker litt søkt selv!

Si fra ja. Eller be faren gjøre det. Er jo ikke riktig å komme med masse skitne klær! Ville syntes det hadde vært flaut jeg da men.

AnonymBruker
Skrevet

Send skittentøyet tilbake neste gang han skal til mor, så tar hun nok hintet!

Anonymkode: 88c06...a05

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Bare hun ikke sender med sitt eget skittentøy, så.

Anonymkode: 1d6f5...182

• Liker 5
Skrevet

Ta det opp med far, så må far ta det opp med mor. Det må da være flaut å alltid sende med skitne klær med sønnen sin og forlange at noen andre skal vaske dem. Et par plagg burde jo ikke være noe problem (da barnet kanskje vil ta med klær han hadde på dagen før f.eks.), men det høres jo ut som det er mer enn det. 

• Liker 2
Gjest Sisti
Skrevet

Ta det opp med henne. Eventuelt gå for den konfliktsky varianten og ikke vask klærne stebarnet kommer med (med mindre det er klar barnet skal bruke hos dere) - bare send klærne tilbake like skitne som da de kom. 

Skrevet

Hvis ikke situasjonen mellom mor og far er helt på bærtur, bør far kontakte mor.

Kan jo være at vaskemaskinen hennes har streika, og hun ikke har råd til ny. Eller at ungen synes klærne blir bedre vasket hos dere, eller at dere bruker et skyllemiddel som dufter bedre. En telefon til mor, og dere har mest sannsynlig svaret

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sendt de klærne tilbake like møkkete som da de kom. Enkelt og greit.

Om moren da sier noe på det, så kan du jo bare si at hun får vaske de selv. Såpass burde hun jo klare å tenke selv også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: d570c...648

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...