Gå til innhold

Til sak mot Ryanair

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiste med Ryanair ifjor sommer på ferie til London. Etter at vi hadde satt oss i flyet, så kom beskjed over høytaleren om at flyet ikke skulle dra likevel (noe teknisk?) og at det skulle komme xtra fly fra london. VI ventet derfor på Rygge i 5 timer, istedenfor avgang kl 18.30, så ble avgang kl 23.30 med trøtte og grinete unger. Hørte fra noen om at ved ventetid over 3 timer, så må flyselskapet kompansere for dette. Kompensasjon var i form av 43 kroner pr pers, som vi kunne spise og drikke for, på en flyplass 8-(

Jeg brukte noe som heter Airhelp for å ta saken min mot Ryanair. De tar enormt med gebyrer, men jeg tror at det gjør alle slike selskaper. 25% for å ta saken og enda 25% hvis de må ta saken til retten. Og Ryanair er jo kjent for å lage trøbbel. Så saken endte jo i retten. Men saken gikk i min favør, og jeg fikk overført kr 7100 for 3 personers forsinkelse. Må betaler halvparten til Airhelp, men uten dem hadde jeg ikke hatt ei krone, og heller ikke gitt Ryanair en lærepenge, og sitter nå i tillegg med 3500 kr, uten å leet en finger :)

Anonymkode: 7e22b...33e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du egentlig å diskutere med dette innlegget?

Anonymkode: 10719...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Hva forventer man egentlig når man velger et drittselskap som Ryanair? 

Anonymkode: 23004...145

• Liker 1
Skrevet

Litt av en drittavtale, de tar altfor godt betalt og den saken hadde du helt sikkert vunnet uten dem. 

Skrevet

Du er klar over at forbrukerrådet hadde hjulpet deg med saken gratis? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer man egentlig når man velger et drittselskap som Ryanair? 

Anonymkode: 23004...145

Hva er galt med Ryanair? De har aldri hatt en dødsulykke.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

De tar seg godt betalt og yter minimalt service. I tillegg til det de allerede tar betalt for, så planla de å ta betalt for å bruke toalett ombord på flyet. 

Skrevet
9 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ren skjær flaks enn så lenge at det ikke har vært dødsulykke ennå. 

Skrevet
1 minutt siden, sonush skrev:

De tar seg godt betalt og yter minimalt service. I tillegg til det de allerede tar betalt for, så planla de å ta betalt for å bruke toalett ombord på flyet. 

O'Leary ville jo donere de pengene til et fond for inkontinente flypassasjerer, det var jo ikke for å tjene mer penger. Han ville bare ha færre dass på flyet slik at han kunne ha flere seter. Noe jeg synes er helt fornuftig, ingenting er mer irriterende enn fjols som skal på toalettet fire ganger på en times lang flytur. Selvsagt vet O'Leary at han ikke får innført dette, men han sier det for å få pressen til å slå opp stort om hans ville planer, det er gratis PR og bygger opp under imaget om at de er svinbillig. Forøvrig er det mye billigere å få pressen til å spre budskapet enn å betale for reklameplass. Og du bet jo på så det funker visst fett. Han foreslo også ståplasser i samme pressekonferanse, skulle ønske det ble en realitet.

Jeg har flydd Ryanair fra Aten til Santorini og tilbake. Jeg fikk sjekket inn bagasjen gratis, de hadde øl til en rimelig penge og det eneste som var dyrt var loddene.

4 minutter siden, EvaLena skrev:

Ren skjær flaks enn så lenge at det ikke har vært dødsulykke ennå. 

Dyktighet.

AnonymBruker
Skrevet

Innlegget lukter en del av reklame/sponset innlegg, det er jo ikke noe som diskuteres, kun et selskap som skamroses. 

Anonymkode: 4d86e...84c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget lukter en del av reklame/sponset innlegg, det er jo ikke noe som diskuteres, kun et selskap som skamroses. 

Anonymkode: 4d86e...84c

Vel  innlegget mitt var ikke akkurat skamrosing. Var bare storfornøyd med å få Ryanair til å betale for noe for en gang skyld. 

Og å fortelle folk at det hjelper å gå mot Ryanair. Hvorfor skulle jeg skamrost et selvakap som tar 50% av pengene? 

Skrevet

Du har blitt robbet av Airhelp. Om du har krav på kompensasjon er det en smal sak og søke selv og få alle pengene selv. Flyselskapene betaler ut fordi det er lovpålagt, men det er ikke alltid du har rett til det. Kommer an på grunnen til forsinkelsen eller kanselleringen.

https://eu261claims.ryanair.com/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette var interessant! Har selv opplevd mange timers forsinkelse på Rygge (ikke med Ryanair, men med Norwegian, den gang da de fløy dit). Visste ikke at det gikk an å gå til sak på en så enkel måte.

Anonymkode: 61582...70e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette var interessant! Har selv opplevd mange timers forsinkelse på Rygge (ikke med Ryanair, men med Norwegian, den gang da de fløy dit). Visste ikke at det gikk an å gå til sak på en så enkel måte.

Anonymkode: 61582...70e

TS her.

Det kommer frem her at det er andre måter å bli kompensert på som ikke koster skjorta, så prøve gjerne selv, og søk gjerne etter andre slike seldkaper. Tror at de tar samme gebyr. Men Forbrukerrådet kan kanskje også hjelpe som noen sier her. 

Ryanair sa allerede i det 2. Flyet, flere timer forsinket, "We are Ryanair, we don't do claims" og alle lo. Jeg lo ikke, dødssliten som Jeg var med sutrete småunger. Så etter hjemturen så søkte jeg det opp, i.o.m Jeg hadde lest noe om det. Søkte i juli, og pengene kom for en uke siden. Ryanair har unnlatt å betale, helt til nå. Men nå kom pengene. 

Men om man har krefter og viljen til å kjempe og jobbe med det selv, så er det bedre, for da betaler man ikke noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har kanksje noe med det at det nylig var en ny dom som styrker disse sakene... inntil videre.

Anonymkode: 47fa3...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...