Gå til innhold

Enebarn - ønsker reise-bort-bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker å gifte oss, men ønsker bare en stille seremoni uten selskap. Men litt markering for oss. Jeg er imidlertid redd foe å skuffe familien. Jeg er enebarn på min mors side. Min far er død, og har en halvbror der. Min forlovede har tre søsken og foreldre og et barn. Vi bør ta med barnet om vi gifter oss, men ut over det tenker vi kun svoger med kone som forlovere og så bare ha en seremoni uten noen -bare bli gift. 

Noen som har gjort tilsvarende? Stille bryllup, men familie med forventninger?

Anonymkode: e9a72...98f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ja, jeg synes dere høres helt egoistisk ut.  Du har så få i familien, herregud så dumt det er å ikke kose deg sammen med de å la de dele i deres dag.  Spesielt siden du er enebarn - stakkars moren din skal jeg bare si.  

Anonymkode: 79fe7...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mammaen din. Hun må ha vært skikkelig jævlig mor deg i oppveksten for at hun fortjener denne oppførselen fra deg 

Anonymkode: 9d9e4...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig med svarene over.

Like lite som at du får barn for å glede familien, gifter du deg for å glede familien.

For deg er det ekteskapet som er viktig, ikke bryllupet.
Dere vil bare ha vielsen, uten selskap, og da er det det dere bør gjøre.
Hadde dere hatt selskap, og invitert alle andre enn familien, hadde jeg forstått at de ble sinna og skuffet.

Men snakk med moren din, forklar henne hvordan du tenker og hvordan dere vil ha det.  Hun vil kanskje bli litt skuffet i begynnelsen, men jeg tror hun vil forstå, og skuffelsen vil gå over.

Anonymkode: e91d8...cc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det, er enebarn begge to. Gikk helt fint. Giftet oss på ambassade i utlandet. Svigermor ble litt skuffet.

Anonymkode: 4de91...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å gjøre det samme! Men er ikke enebarn, har derimot søsken som har tatt et standpunkt til å aldri gifte seg. Synes det er vanskelig, fordi viss man skal gjøre det fort og hemmelig, så blir det liksom kjipt og knotete. Og dersom man skal ta med mor og far, så skal man selvsagt gjøre det på begge sider av familien. For min del må jeg da også be med søsken på begge sider, med partner, og plutselig er intimbryllupsdrømmen borte, da man er tosifret antall. 

Du gifter deg for ikke for andres, men du og din -- deres skyld! Du må finne en løsning du trives med, og som ikke vil gi deg en bismak i lang tid etterpå. 

Anonymkode: 4355b...c68

Skrevet

Med så liten familie syntes jeg dere kan invitere de næremeste for en liten markering. Men for all del, dere bestemmer dette selv =)

AnonymBruker
Skrevet

Tror de hadde blitt veldig glade om de ble invitert :) Det holder vel å kun invitere de nærmeste, som du har nevnt her. Men du velger selvfølgelig selv :) Men jeg tror de hadde blitt litt skuffet

Anonymkode: 3962e...826

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe galt i at dere reiser bort og gifter dere.

Dere kan jo invitere de nærmeste til en markering når dere kommer hjem, så får de feiret dere de også :)

Anonymkode: c2b57...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...