AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Vi tenker å gifte oss, men ønsker bare en stille seremoni uten selskap. Men litt markering for oss. Jeg er imidlertid redd foe å skuffe familien. Jeg er enebarn på min mors side. Min far er død, og har en halvbror der. Min forlovede har tre søsken og foreldre og et barn. Vi bør ta med barnet om vi gifter oss, men ut over det tenker vi kun svoger med kone som forlovere og så bare ha en seremoni uten noen -bare bli gift. Noen som har gjort tilsvarende? Stille bryllup, men familie med forventninger? Anonymkode: e9a72...98f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Egentlig ja, jeg synes dere høres helt egoistisk ut. Du har så få i familien, herregud så dumt det er å ikke kose deg sammen med de å la de dele i deres dag. Spesielt siden du er enebarn - stakkars moren din skal jeg bare si. Anonymkode: 79fe7...ea7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Stakkars mammaen din. Hun må ha vært skikkelig jævlig mor deg i oppveksten for at hun fortjener denne oppførselen fra deg Anonymkode: 9d9e4...441 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Jeg er uenig med svarene over. Like lite som at du får barn for å glede familien, gifter du deg for å glede familien. For deg er det ekteskapet som er viktig, ikke bryllupet. Dere vil bare ha vielsen, uten selskap, og da er det det dere bør gjøre. Hadde dere hatt selskap, og invitert alle andre enn familien, hadde jeg forstått at de ble sinna og skuffet. Men snakk med moren din, forklar henne hvordan du tenker og hvordan dere vil ha det. Hun vil kanskje bli litt skuffet i begynnelsen, men jeg tror hun vil forstå, og skuffelsen vil gå over. Anonymkode: e91d8...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Vi gjorde det, er enebarn begge to. Gikk helt fint. Giftet oss på ambassade i utlandet. Svigermor ble litt skuffet. Anonymkode: 4de91...9a7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har lyst å gjøre det samme! Men er ikke enebarn, har derimot søsken som har tatt et standpunkt til å aldri gifte seg. Synes det er vanskelig, fordi viss man skal gjøre det fort og hemmelig, så blir det liksom kjipt og knotete. Og dersom man skal ta med mor og far, så skal man selvsagt gjøre det på begge sider av familien. For min del må jeg da også be med søsken på begge sider, med partner, og plutselig er intimbryllupsdrømmen borte, da man er tosifret antall. Du gifter deg for ikke for andres, men du og din -- deres skyld! Du må finne en løsning du trives med, og som ikke vil gi deg en bismak i lang tid etterpå. Anonymkode: 4355b...c68
Rosa Sitron Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Med så liten familie syntes jeg dere kan invitere de næremeste for en liten markering. Men for all del, dere bestemmer dette selv =)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Tror de hadde blitt veldig glade om de ble invitert Det holder vel å kun invitere de nærmeste, som du har nevnt her. Men du velger selvfølgelig selv Men jeg tror de hadde blitt litt skuffet Anonymkode: 3962e...826
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Ser ikke noe galt i at dere reiser bort og gifter dere. Dere kan jo invitere de nærmeste til en markering når dere kommer hjem, så får de feiret dere de også Anonymkode: c2b57...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå