Gå til innhold

Barnebidrag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :)

Har termin om 1 mnd og blir alene med min kommende datter. Har ikke hatt noe form for kontakt med barnefar siden han dro veldig tidlig i svangerskapet. Han blir ikke å være tilstede når barnet blir født, og mest sannsynlig ikke i ettertid heller går jeg ut ifra. 

Lurer dermed på dette med barnebidrag. Siden han ikke er i mitt liv, og vi ikke har noe med hverandre å gjøre, så blir det ikke til at han skriver under på disse farskapspapirene man skriver på sykehuset. I legepapirene mine står fornavnet og etternavnet hans, som han skrev på første kontroll(før han dro), og jeg måtte skrive ned navnet hans også i papirene angående overgangsstønaden for at den skulle bli innvilget. Er det da nok til at han skal betale bidrag til barnet? Eller burde jeg bare legge hele saken død. Vil ikke kreve han for noe med mindre det er "automatisk" om dere forstår. :) 

Anonymkode: 617b7...1c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må søke om barnebidrag for å få det. Jeg gjorde ikke det, ventet i 3 år før jeg gjorde det, var bare glad for å få være i fred. Og ville ikke lage noe bråk. Grunnen for at jeg til slutt søkte om det var fordi en på Nav mente at det ble urettferdig for barnet mitt å ikke søke da barnet har rett på å bli forsørget av begge uavhengig av hva slags kontakt eksen har med barnet. Og de har jo et poeng, som alenemor som er alene om alt så kommer de pengene godt med. 

Anonymkode: 817fa...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...