AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Er det jeg som er patetisk og overfladisk eller er det lov å tenke at daten ikke er "bra" nok? Snakker ikke om utdannelse, for forskjell her bryr jeg meg ikke om. Men det er mer småting som skrivefeil, ikke like opplyst om samfunnet, står ikke opp for seg selv etc. Vanskelig å forklare. Føler at dersom daten skulle være med å møte noen fra skole/jobb for eksempel så ville det vært tydelig at daten ikke er like kvikk og opplyst. At daten ville hatt problemer med å forstå ting jeg ser på som elementært. Hva tenker dere? Anonymkode: a5cc6...746
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Selvsagt er det lov til å tenke slik. Jo spissere preferanse man har jo færre mislykkede dater må man gå på. For meg er F. Eks. er utdannelse veldig viktig. Da gidder jeg ikke kaste bort min egen og andres tid... Anonymkode: 4a59f...4f7 1
urenluren Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Syntes det høres litt kjipt ut å si at han ikke er "bra nok". Han har sikkert mange gode kvaliteter. Det er vel heller at han ikke møter dine preferanser. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 3 minutter siden, urenluren skrev: Syntes det høres litt kjipt ut å si at han ikke er "bra nok". Han har sikkert mange gode kvaliteter. Det er vel heller at han ikke møter dine preferanser. Selvfølgelig! Det ble feil formulert fra min side. Og det er jo mine preferanser, men at jeg ser på han som ikke "bra" nok. Anonymkode: a5cc6...746 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 Jeg hadde virkelig håpet det skulle fungere, men magefølelsen stemmer ikke... Anonymkode: a5cc6...746
breiflabb Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Om alt annet er bra ville jeg nok ikke brydd meg om det. jeg datet en el.ingeniør student og du verden så mye rart som kom ut av han ifm utdanningen han tok, det ble litt for tungt stoff for meg en sen fredag kveld vi møttes ikke igjen, det var nok en for stor del av livet hans til at han kunne vært med meg, og det er en ærlig sak 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det lov til å tenke slik. Jo spissere preferanse man har jo færre mislykkede dater må man gå på. For meg er F. Eks. er utdannelse veldig viktig. Da gidder jeg ikke kaste bort min egen og andres tid... Anonymkode: 4a59f...4f7 Anonymkode: fc811...d52 6
Charmander Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 (endret) Om folk er dumme, ikke følger med på hva som skjer her i verden og kun bryr seg om sminke, make-up og kjendiser så er det syyyyykt turn-off. Jeg har også en teori om at utdannelse er viktig, for en av de tingene jeg følte at man lærte var å kunne se f. eks situasjoner fra forskjellige sider og at man blir mer sofistikert. Selv om dette selvfølgelig ikke gjelder alle. Endret 20. mars 2016 av Charmander
ajarRun Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Jeg foretrekker å skille jobb og privatliv. Men jeg driter egentlig i om dama er dum eller smart. Så lenge hun gjør meg lykkelig så kan andre tro hva de vil. 1
Gjest Spiderman Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 38 minutter siden, Charmander skrev: Jeg har også en teori om at utdannelse er viktig, for en av de tingene jeg følte at man lærte var å kunne se f. eks situasjoner fra forskjellige sider og at man blir mer sofistikert. Hvilken sammenheng har utdannelse med å lære å se situasjoner fra flere sider og å bli mer sofistikert? Greit nok at du opplever det slik, men utover det gir det null mening. Ellers mener TS har en ærlig sak. Man trenger ikke å være overfladisk pga. at man setter en standard for hva man ønsker seg.
Gjest Blomsterert Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg som er patetisk og overfladisk eller er det lov å tenke at daten ikke er "bra" nok? Snakker ikke om utdannelse, for forskjell her bryr jeg meg ikke om. Men det er mer småting som skrivefeil, ikke like opplyst om samfunnet, står ikke opp for seg selv etc. Vanskelig å forklare. Føler at dersom daten skulle være med å møte noen fra skole/jobb for eksempel så ville det vært tydelig at daten ikke er like kvikk og opplyst. At daten ville hatt problemer med å forstå ting jeg ser på som elementært. Hva tenker dere? Anonymkode: a5cc6...746 Når i helsike skal dere forstå at dere VELGER dater selv egentlig? Så mye klager på de dere treffer her! Dere må jo velge de av en grunn?? Jeg fatter ikke dette jeg. Det sier mer om dere som velger enn de dere møter altså! De fortjener sikkert mer en second chanse også!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 TS her. Nei, for meg spiller det ingen rolle hvilken utdanning og tittel du har, men jeg ønsker at man skal kunne være sofistikert, kunne delta i samtaler, skrive uten elementære skrivefeil, se situasjoner fra flere perspektiv etc. Daten virker litt tørr(?!) rett og slett. Vi har flere like interesser blant annet, men føler daten sine interesser /hobbyer stopper opp der mens jeg har flere, som er settinger jeg ikke klarer å se for meg daten i. Magefølelsen er ikke bra, og jeg er redd for å "kaste" bort tid i den forstand at jeg ønsker å finne meg den jeg vil bosette meg med. Anonymkode: a5cc6...746
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 18 minutter siden, Blomsterert skrev: Når i helsike skal dere forstå at dere VELGER dater selv egentlig? Så mye klager på de dere treffer her! Dere må jo velge de av en grunn?? Jeg fatter ikke dette jeg. Det sier mer om dere som velger enn de dere møter altså! De fortjener sikkert mer en second chanse også! Ts her! ja, i utgangspunktet ønsket jeg en date på grunn av like interesser, herlig utseende og snillheten. Dessverre sniker det seg en dårlig magefølelse inn, og jeg blir interessert i å høre andres erfaringer. OK? Anonymkode: a5cc6...746
Gjest Blomsterert Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her! ja, i utgangspunktet ønsket jeg en date på grunn av like interesser, herlig utseende og snillheten. Dessverre sniker det seg en dårlig magefølelse inn, og jeg blir interessert i å høre andres erfaringer. OK? Anonymkode: a5cc6...746 Like inteesser? Ja ok. Og de var som ikke veldig mange har da? Utseendet? Ok. Hv er "snillhet"? Men ok,Jeg er nok lit vanskelig. Jeg skjønner enda ikke mer jeg. Hva med verdier? Hva med humor,ikke minst? Vel,det er nå jeg som snakker: -)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Hvis du har en dårlig magefølelse i datefasen så er vel saken rimelig klar? Hvis du synes han mangler det elementære og ikke er kvikk nok nå så er det kjipt gjort å holde han på gress. Anonymkode: 20c82...2d8 1
Paperwall Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde virkelig håpet det skulle fungere, men magefølelsen stemmer ikke... Anonymkode: a5cc6...746 Jeg er i samme situasjon som deg. Han jeg dater har god utdannelse, han har gått et masterstudium, mens jeg er under utdanning, men jeg merker likevel at det er noe som ikke stemmer. Samtidig står han ikke opp for seg selv, noe som jeg anser som viktig. Å være en kranglefant er selvfølgelig ikke attraktivt, men det finnes en mellomting. Jeg liker snille menn, og det er viktig at han er snill, men å være dørmatte fungerer ikke... Har selv en tendens til å komme med sarkastiske og ironiske kommentarer, og liker at folk tør å sette meg litt på plass og utfordrer meg litt.
Paperwall Skrevet 21. mars 2016 #18 Skrevet 21. mars 2016 16 timer siden, breiflabb skrev: Om alt annet er bra ville jeg nok ikke brydd meg om det. jeg datet en el.ingeniør student og du verden så mye rart som kom ut av han ifm utdanningen han tok, det ble litt for tungt stoff for meg en sen fredag kveld vi møttes ikke igjen, det var nok en for stor del av livet hans til at han kunne vært med meg, og det er en ærlig sak Det høres mer ut som at han ikke har sosiale antenner. Det er en tid og et sted for alt. Det fungerer bare ikke om jeg skal begynne å snakke om kjemisk bindingsteori til en som ikke interesserer seg eller bryr seg om det. Slike ting kan en snakke med kolleger, medstudenter, etc. Det skader selvfølgelig ikke om partneren også er interessert i det samme, men om en bare skal velge å date folk som har valgt samme utdanningsvei som deg selv, så er ikke utvalget så stort. 14 timer siden, Blomsterert skrev: Når i helsike skal dere forstå at dere VELGER dater selv egentlig? Så mye klager på de dere treffer her! Dere må jo velge de av en grunn?? Jeg fatter ikke dette jeg. Det sier mer om dere som velger enn de dere møter altså! De fortjener sikkert mer en second chanse også! En dater for å bli bedre kjent, og først da oppdager en om forholdet har en fremtid.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #19 Skrevet 21. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: fc811...d52 Ustyrtelig morsomt at iPhone har denne autokorrekten ja😜 Anonymkode: 4a59f...4f7 1
Roma Skrevet 22. mars 2016 #20 Skrevet 22. mars 2016 Hva vi finner "godt nok", er individuelt. For noen er utseende viktig, for andre er utdannelse/married viktig, for andre igjen kan faktorer som politisk tilhørighet, felles interesser (eller mangel på det), enkelte personlighetstrekk etc., være viktig. Jo spissere preferanser man har, jo enklere er det å bli stemplet som kresen. I noen tilfeller har man kanskje godt av å utvide horisonten, mens andre ganger er det kanskje like greit at preferansene stopper en gryende romanse. Personlig vet jeg godt hva jeg vil ha, og det er viktig for meg. Det jeg finner interessant, er at mange automatisk stempler en som fordomsfull hvis man har enkelte ønsker. Selv mener jeg det er viktig å finne en person man i utgangspunktet liker godt, har sett flere eksempler på at forskjellene bare blir større med tiden. Hvis magefølelsen ikke spiller på lag allerede nå, ville jeg tatt det som et tegn. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå