AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Har en 8 åring som fortsatt ikke har knekt "pusslekoden". Hun klarer ikke mer enn rundt 30 brikker på egenhånd, men det er egentlig ikke det jeg reagerer på. Hun forstår ikke at rette kanter lager rammen f.eks. Hun klarer og se på bildet hvilken brikke som kan/bør passe hvor ut ifra farger og mønster, men hvordan den skal plasseres er ikke enkelt. Hun forsøker seg frem med alle fire sider, utstikker på utstikker, hull på hull osv. Jeg synes det er litt rart, da hun var normalt ute med å gjenkjenne forskjellige former, relativt tidlig ute med og lære bokstaver, leste når hun begynte på skolen, lærer fort. Hun sliter litt finmotorisk, men jeg tenker at dette går jo på logikk og ikke motorikk? Noen som har opplevd lignende? (Ikke at det er noe stort problem i seg selv, men vi undres litt over hvorfor denne koden ikke knekkes.) Anonymkode: 11533...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Gi henne litt lettere puslespill til hun har "knekt koden " vel. 😊 Anonymkode: 515a8...9e6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Sikker på at det ikke bare er utålmodighet blandet med optimisme? 😊 Min datter var også litt sånn, husker jeg. Feiler henne ingenting ellers 😊 Anonymkode: c5c7d...9e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå