Gå til innhold

Trafikkregler


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå er jeg irritert! :evil: Derfor vil jeg gjerne ha deres syn på saken så jeg får en bekreftelse på om jeg er blitt tullete.

Dersom en kommer kjørende ut av en utkjøring (ikke gate) fra en parkeringsplass, butikk e.l., har en ikke da vikeplikt for trafikk fra begge retninger?

Ble tvunget til å stoppe da det kom noen kjørende ut fra en utkjørsel ved en bensinstasjon. Hater folk som ikke tenker seg om før de trør på gassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Joda, de som kommer kjørende ut fra steder som du beskriver har vikeplikt.

(hør på Vinga da... :roll: Har ikke lappen, men kan alle reglene likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julienna. Var det en mann? :blunke: Menn er pågående i trafikken og vet at damer kjører etter følelser (dvs. de stopper hvis de aner fare). Dette kommer du til å se flere ganger. Og ja de har vikeplikt. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Joda selvfølgelig var det en mann, det hadde nok blitt et fint kræsj om jeg ikke hadde stoppa! Noen tror visst at de eier veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et eks.:

Jeg skal ut fra en parkeringsplass (utenfor et stort kjøpesenter). Jeg signaliserer at jeg skal svinge og stopper for en bil som kommer fra høyre. Bilen fra høyre signaliserer da at han skal inn på parkeringsplassen, sakker ned farten, noe som gjør at jeg kjører da det er klart.

Det som så skjer er at vedkommende slår av blinklyset og gir gass... Dvs. han smeller i meg, og påstår i ettertid at han aldri skulle svinge inn på parkeringsplassen...

Makan til frekkhet!!! Heldigvis noen som hadde sett det, så jeg slapp unna. Det viste seg at vedkommende hadde en del "lignende" saker fra tidligere, og en meget bulkete bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...