Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #1 Skrevet 20. oktober 2004 heisann. må få sluppet ut litt følelser, og få litt tilbakemeldinger fra folk som ikke kjenner meg. er for tiden student og arbeidsløs.. klarer meg nok ganske bra har nok av penger jeg kan disponerer eog har ikke mange utgiftene i mnd. har nok ikke store behovet for penger enda da jeg bor hjemme. men jeg tenker penger hele tiden, alt jeg kjøper så tenker jeg "hvor mye har jeg igjen nå" og jeg vil gjerne spare opp litt til senere tid hvor en skal flytte osv... men egentlig ja så lever jeg ganske bra. nå har det seg slik at siden jeg tenker penger hele tiden så tenker jeg at jeg må ha en jobb.. jeg klager og syter, finner en jobb, og tenker "æsj jeg vil ikke jobbe" og jeg finner alltid noe negativt med den jobben jeg fikk... slik er det nå også, fikk en jobb og ja jeg trenger kanskje den, eller ikke?! men jeg fant jo noe negativt med denne også, det er ting innenfor her som jeg vet at jeg ikke klarte å lære forrige gang, og det er personer her jeg ikke kommer helt overens med. også er jeg av det slaget at jeg gruer meg alltid til å gå på jobb, nå er det ikke mye erfaringen jeg har bortsett fra butikk men jeg tenker "hvem skal jeg jobb med" og hva skal jeg ha på meg... det er et slit hver gang.. så nå sitter jeg med den ene jobben, den har jeg fått må svare innen morgen, men så slo det meg kanskje jeg skulle prøve tlfsalg, da trenger jeg ikke tenke på hvem jeg skal jobbe med, og jeg kan komme som jeg er.. dessuten kan jeg velge mine dager jeg ønsker, slippe rå være bundet til noe, og kan gjerne jobbe mer om jeg vil. dessuten er det jo garantert timelønn og konkuranseinstinktet mitt er jo på topp når jeg må selge mer for å tjene mer... men så er det det folk sier, at du får så mye dritt tilbake. men greit nok jeg er jo garantert en lønn i timen, og jeg tror ikke jeg vil la meg påvirke av hva folk slenger, det er jo kun i tlf! men jeg har ikke prøvd... hva gjør jeg?prøver ut dette og håper det går? eller satser på den andre jobben`? uff...hilsen fortvilet!
Gjest lilletroll Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 Hvrfor ikke prøve det, da?? Det er jo ikke noe å tape på det??
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 det går jo an å prøve deg på tlfsalgs da som du sier er du garantert timelønn, og etter min del høres det ut som det er det du søker etter.. det eneeste risiko er at du ikke trives og har dermed sagt fra deg den andre jobben du fikk..
glaciera Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 Det finnes ingen jobb som ikke har negative elementer ved seg. Det du må jobbe med er deg selv og innstillingen din. Med de holdningene du legger for dagen kan jeg ikke tenke meg at du vil finne noen jobb du vil like, fordi du i utgangspunktet er negativ og leter etter grunner til å slutte. Hvis du fokuserer på det kjipe, blir alt kjipt. Hvis du fokuserer på det som er fint og stopper deg selv når hjernen beveger seg nedover sippegata, så vil jobben oppleves bedre og bedre. Streng, men rettferdig :-?
Gjest Gjesta Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Jeg tror nok glaciera har mye rett i det hun skriver,.. Du skriver blant annet at du gruer deg til å gå på jobb,...Det er ikke mange jeg kjenner som gleder seg til å dra på telefonselger-jobben sin,...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå