AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Hvis jeg hopper opp og ned flere ganger eller løper opp en trapp o.l, for så å se mot en hvit vegg kan jeg se noe som ligner svarte blodårer som banker i takt med hjertet. Er det noe flere opplever? Anonymkode: 2503e...21f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Jeg har også opplevd dette før, uten at jeg vet hva det kommer av eller hvorfor. Det er liksom litt i sidesynet at det blir blurry/svart/prikkete/lysglimt som går i takt med pulsen som du sier. De eneste gangene jeg har lagt merke til det er når jeg har vært på do, for da sitter jeg bare der og venter med en lys vegg foran meg. Det skjer ikke så ofte så jeg har ikke tenkt så mye over dette. Anonymkode: 3fa31...ddd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også opplevd dette før, uten at jeg vet hva det kommer av eller hvorfor. Det er liksom litt i sidesynet at det blir blurry/svart/prikkete/lysglimt som går i takt med pulsen som du sier. De eneste gangene jeg har lagt merke til det er når jeg har vært på do, for da sitter jeg bare der og venter med en lys vegg foran meg. Det skjer ikke så ofte så jeg har ikke tenkt så mye over dette. Anonymkode: 3fa31...ddd Men så er ikke dette noe som oppstår når jeg sitter stille, kun ved høyere puls, og disse svarte strekene som ligner blodårer er midt i synsfletet. Hvis jeg hopper ser jeg de bare i 2 sekund, men ellers hvis jeg løper og så ser mot en vegg, kan de være der i 10 sekunder. Anonymkode: 2503e...21f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Kan være lurt å sjekke om du har jern/B12 mangel og tomme jernlagre. Jeg ser også pulsen i øyet mitt, men jeg er i dårlig form og har ofte jernmangel. Får man det uten anstrengelse kan det være tegn på alvorlig sykdom. Anonymkode: 5a524...dad
pantora Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Jeg kan få det når jeg sitter i ro. Ser pulserende bevegelser i synet. Faktisk ofte når jeg sitter på do, som noen andre også nevner her.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 Vasovagal reaksjon. Veldig vanlig og ganske harmløst. Anonymkode: d1c97...7df
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasovagal reaksjon. Veldig vanlig og ganske harmløst. Anonymkode: d1c97...7df Hva betyr det med andre ord? ts Anonymkode: 2503e...21f
HegeAngel Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Vasovagal reaksjon kommer opp på Google at det handler om besvimelse og svimmelhet. Tror dem fleste her egentlig har «puls» i synsfeltet og er ikke noe ang besvimelse....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå