Gå til innhold

Videreutdanning innen psykisk helse uten arbeidserfaring?


Aircondition

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet barnevernspedagog, og har et sterkt ønske om å jobbe i psykiatritjenesten. De krever at søkerne har videreutdanning og gjerne relevant arbeidserfaring. For å kunne komme inn på et slikt studie så må man ha minimum to års relevant arbeidserfaring..

Jeg har ikke to års relevant arbeidserfaring. Det er håpløst å få jobb i de kommunale sektorene i kommunen så jeg har vært i barnehage de siste årene.

Hvor strengt er det med tanke på videreutdanning og de to årene med praksis? hvordan skal jeg kunne få den praksisen når jeg ikke får jobb uten utdanning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kravene til arbeidspraksis er absolutte, så ingen vei utenom. 

Anonymkode: 9307c...2b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli vikar i bofellesskap ? Vil nok ta tid å få 2 fulle år men det går til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange plasser i psykiatrien skriker jo etter folk, så du får ringe rundt og se om du kan få deg litt vikarvakter og evt en vikarstilling etterhvert. Kravet ved inntak er jo for at du skal ha et minimumsgrunnlag for å gjennomføre og ha utbytte av studiet. 

Anonymkode: 81fd7...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med denne videreutdanninga til sommeren, og i klassen min går det flere med andre bachelorgrader enn sykepleier/vernepleier, f.eks sosionomer, barnevernspedagoger, ergoterapeut, osv. Flere av disse vet jeg aldri har jobbet i psykiatrien eller med lignende arbeid i kommunen. Samtidig er det en fordel å ha "knagger" å henge den nye kunnskapen på, slik at ikke alt blir nytt og overveldende. Jeg ville kontaktet den aktuelle høgskolen og hørt, hvis jeg var deg. 

Anonymkode: c1377...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...