Gå til innhold

Dere som sykler på bilvei

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det som foregår oppi hue på dere når dere står på krava deres på en tett traffikkert bilvei

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har jo all rett. De er myke traffikkanter, og kan igrunn gjøre hva de vil. Du som bilkjører får skylden uansett..

Anonymkode: 13cb1...874

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har jo all rett. De er myke traffikkanter, og kan igrunn gjøre hva de vil. Du som bilkjører får skylden uansett..

Anonymkode: 13cb1...874

Sant nok, men i en kollisjon vil jo de gå ut som den tapende parten. 

Anonymkode: 464fc...a7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg som bilist til å tro at du kan overkjøre (pun intended) rettighetene til syklistene? Hvis du ikke klarer å forholde deg til at syklister har rettigheter, så er du kanskje ikke skikket til å kjøre bil?

Anonymkode: ec9ad...5a8

• Liker 27
Skrevet

Synes de kan holde seg til ergometersykler jeg. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg som bilist til å tro at du kan overkjøre (pun intended) rettighetene til syklistene? Hvis du ikke klarer å forholde deg til at syklister har rettigheter, så er du kanskje ikke skikket til å kjøre bil?

Anonymkode: ec9ad...5a8

nei det er helt i orden, men tenker du på at når du vingler der midt i veien og jeg treffer deg, siden det er bilførere som er idioter, så blir du sittende i rullestol, eller som grønnsak resten av livet, det hjelper ikke at jeg betaler deg millioner i erstatning da, du ble idioten tilslutt

• Liker 4
Skrevet

Jeg driver faktisk med førerkort på mopedbil nå, og er det en ting jeg har lært, så er det at du skal samarbeide, selvom det betyr at du må gi fra deg retten din der og da. Det finnes mange enkle veier jeg kan ta for å komme dit jeg skal, men som jeg faktisk ikke bør ta, fordi da kan jeg irritere bilister. Så da må jeg kjøre en omvei for å skape en fin flyt i trafikken, selvom den veien er lenger. Da gir jeg avkall på min rett selvom jeg har rett til å korteste veien, men jeg tar den lengste for å skape mer flyt i trafikken, og ikke irritere på meg bilister og eventuelt skape farlige situasjoner. Det samme gjelder syklister. Når de sykler, er de trafikanter like mye som bilister, de har rett til å kjøre den enkleste og korteste veien, MEN de må bruke hodet. Gjør de ikke det, kan de bare skylde seg selv, da det er de som skaper irriterte bilister og farlige situasjoner :)

• Liker 10
Gjest OxBall
Skrevet

Du skal passere en syklist med 1,5 meter. Det vi si at du må over i motsatt kjørefelt. Og når du først må delvis over i motsatt kjørefelt, kan du jo legge deg helt over. Jeg har tilgode å se en syklist vingle over i motsatt kjørefelt, sånn helt uten videre.

Skrevet (endret)

Hater syklister, de respekterer ikke fotgjengere heller. Her om dagen var det klart fra begge sider, jeg gikk over gangfeltet da en syklist kom i rasende fart, jeg så han ikke før han nesten snitta meg når jeg var to skritt fra andre siden. Jeg så mye den veien, så han må ha kommet i en helvetes fart. 

De turer på som løse okser med mord i blikket. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 14
Skrevet
  • En ting er at de sykler i veien når det ikke er mulighet for å sykle andre steder... Men her jeg bor er det fine brede sykkelstier, enda f... skal de sykle i veien :balltre:
  • Liker 15
Skrevet

Jeg er så dritt lei syklister som insisterer på å sykle på bilvei, når de har fortau ved siden av seg, som er nesten bredere enn bilveien, OG med bedre asfalt... Sliter veldig mye med det i bydelen vår. Biler og kollektivtrafikk blir oppholdt og stanset pga. syklister som mener de har _all_ rett. Det fungerer ikke.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig syntes ikke det er en lur idé at syklister og bilister skal dele samme vei.. Jeg syntes rett og slett det er skummelt med alle syklistene som sykler imellom bilene. Jeg forstår at det er kjipt at det ikke alltid er lagt til rette for syklister med eget sykkelfelt, men skjønner ikke helt behovet for å risikere livet sitt av den grunn.

Anonymkode: 4e778...4f4

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Evilposelos skrev:

De turer på som løse okser med mord i blikket. 

med dødsforakt farer de fram :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bor, sykler de langs veien, gjerne bredden (!) og nekter å sykle langs kanten. Nei, de skal sykle midt i veien. Når det er en del trafikk i motgående felt, blir jeg forbannet over at de i rushet på morgenen ikke stopper sykkelen på nærmeste bussholdeplass. Det må bilister som hindrer trafikken gjøre. Hvorfor i helvete skal ikke dette gjelde syklister også? Det er gjerne lange køer etter de, og tuting hjelper ikke. 

Se til faen å følge reglene om dere vil bli respektert!! 

Anonymkode: 04f17...333

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

nåja, det finnes idiotiske syklister og det finnes idiotiske bilister. Men hvor kommer alt dette hatet fra? Majoriteten oppfører seg jo bra. Jeg er selv en syklist som sykler på fortauet når det ikke går noen der og på veien når det er mange som er ute og går. Dere skjønner, jeg sykler ganske fort og på fortauet er det ofte barn og andre folk som "surrer" og det er derfor mye tryggere for alle parter at jeg sykler i veikanten. 

Anonymkode: 54e70...e4d

• Liker 10
Gjest OxBall
Skrevet
2 timer siden, Martine-1337 skrev:

med dødsforakt farer de fram :laugh:

Det vel ingen mener at syklisten i den videoen er representativ for alle syklister. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Fiberhusk skrev:

Jeg er så dritt lei syklister som insisterer på å sykle på bilvei, når de har fortau ved siden av seg, som er nesten bredere enn bilveien, OG med bedre asfalt... Sliter veldig mye med det i bydelen vår. Biler og kollektivtrafikk blir oppholdt og stanset pga. syklister som mener de har _all_ rett. Det fungerer ikke.

De har ikke lov til å sykle der, ikke om de holder god sykkelfart. Og det bør du vite om du har lappen.

Anonymkode: 78f10...0bd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, OxBall skrev:

Du skal passere en syklist med 1,5 meter. Det vi si at du må over i motsatt kjørefelt. Og når du først må delvis over i motsatt kjørefelt, kan du jo legge deg helt over. Jeg har tilgode å se en syklist vingle over i motsatt kjørefelt, sånn helt uten videre.

Det er lett for trikken i Oslo sentrum.

Anonymkode: f11df...2fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Berlin funker det helt fint med sykkel og så vidt jeg kunne se noen flere biler enn i Oslo-gryta. Leide sykkel på ferie der og opplevde ingen problemer. Både syklister og bilister hadde sine vegbaner og trafikklyst.

Anonymkode: f11df...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som har sluttet å sykle på "bilveien" (selv om det er like mye rett for syklister..) på grunn av farlige situasjoner. Og det er som du TS sier over her; det er syklisten som blir den tapende i en evt. kollisjon. MEN da må jeg komme med en frustrasjon over bilistene som mener de har all rett (!!!). Det er så innmari irriterende, og veldig ubehagelig for syklistene.
Her jeg sykler daglig er fortauet en vits, og veien er mye bedre å sykle på, men det tør jeg rett og slett ikke lenger.. Respekten må gå begge veier, og jeg er lei av at det bestandig er syklistene som blir kjefta på.

Anonymkode: fb64b...26c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...