Gå til innhold

Jobbe 50%?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som jobber 50% og hvordan går det å leve av?

jeg er utdannet lærer, har jobbet i mitt første år som lærer i et vikariat, 100% nå. Så jeg er jo blitt vant til lønna. Men de kan ikke tilby meg noe mer på jobben. Har fått tilbud om 50% jobb et annet sted da. Har ikke fått noe andre tilbud...

jeg er litt bekymret for hvordan det er å leve med en 50% stilling med tanke på økonomi. Det er jo mulighet for vikartimer, men likevel. Man veit jo ikke.

Noen som har noen ide om hvor mye en kan tjene i 50% stilling? Jeg har en årslønn på 415000. Vet at det kommer an på med skatt og sånn, men kanskje noen har litt eksempler?

Flytte må jeg også, regner med at jeg bør finne meg noe lite og billig. Her jeg leier nå går greit med en fulltidslønn, men jeg bor ikke billig..

Anonymkode: ae91e...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen ide om hvor mye en kan tjene i 50% stilling? Jeg har en årslønn på 415000. Vet at det kommer an på med skatt og sånn, men kanskje noen har litt eksempler?

Anonymkode: ae91e...b7b

Syntes spørsmålet ditt er litt rart. Du vet jo hva du tjener i full stilling.. I 50% stilling får du jo halvparten av lønna. 50% er jo halvparten av 100%.... 

415.000 delt på to (for å finne halvparten) er 207 500. 

Da har du ca 17.200 i måneden før skatt. Hvis du trekker ca 20% skatt har du utbetalt: ca 13.700. For meg hadde det blitt for lite, men det spørs jo om du har utgifter til lån og bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider