AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 Er det uthevede noe som er typisk for mennesker med asperger? Kan noen forklare meg nærmere om dette? "Liker ikke å «selge seg inn». Selv beskriver Torbjørn Smidt det som å være en «nerd». Og at han har store problemer med å «selge seg inn» på det åpne arbeidsmarkedet, fordi han må være helt sikker på at det han sier er korrekt." http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/03/17/Torbj%C3%B8rn-29-har-Aspergers.-Det-er-en-styrke-i-jobben-hans.-12303779.ece Anonymkode: ed583...657
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Stemmer for meg ihvertfall. Når jeg blir spurt om jeg er god på å jobbe effektivt, så i stedet for å si ja eller nei begynner jeg å tenke "tja, kommer an på situasjonen. Hender jeg er effektiv, men det kan nok være situasjoner og ting jeg ikke er flink på og da blir jeg ikke like effektiv. Eller kanskje det er noe med den arbeidsoppgaven som distraherer meg. Hva om jeg må jobbe sammen med noen som ikke er effektive, da kan det gå galt" Osv Det er vanskelig for meg å si generelle ting. Både positive og negative, for meg kommer alt an på hver situasjon. Jeg liker heller ikke den selge seg selv greia. Det blir så tilgjort og falskt, så mange små unødvendige løgner fordi man skal oppføre seg slik og sånn i forhold til visse sosiale normer. Er ikke interessant å tvinge seg selv til å late som om man er en annen eller en bedre versjon av seg selv. Foretrekker at jobbinnsatsen min snakker for seg selv, og det bruker den som regel å gjøre. Anonymkode: cf8c5...312 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer for meg ihvertfall. Når jeg blir spurt om jeg er god på å jobbe effektivt, så i stedet for å si ja eller nei begynner jeg å tenke "tja, kommer an på situasjonen. Hender jeg er effektiv, men det kan nok være situasjoner og ting jeg ikke er flink på og da blir jeg ikke like effektiv. Eller kanskje det er noe med den arbeidsoppgaven som distraherer meg. Hva om jeg må jobbe sammen med noen som ikke er effektive, da kan det gå galt" Osv Det er vanskelig for meg å si generelle ting. Både positive og negative, for meg kommer alt an på hver situasjon. Jeg liker heller ikke den selge seg selv greia. Det blir så tilgjort og falskt, så mange små unødvendige løgner fordi man skal oppføre seg slik og sånn i forhold til visse sosiale normer. Er ikke interessant å tvinge seg selv til å late som om man er en annen eller en bedre versjon av seg selv. Foretrekker at jobbinnsatsen min snakker for seg selv, og det bruker den som regel å gjøre. Anonymkode: cf8c5...312 Tusen takk for ditt gode og omfattende svar som hjalp meg til å forstå! Anonymkode: ed583...657
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 Jeg har Aspergers og kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen. Har aldri tenkt over det før. For meg handler det mest om at jeg ikke liker å lyve. Og jeg ser for meg at påstår jeg noe som ikke er 100% prosent sant om meg selv, så går den som intervjuer meg rundt og husker på det,så om jeg senere ikke skulle leve opp til de forventningene jeg selv har skapt på intervjuet, så er jeg en løgner. Anonymkode: 69b88...368
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 Jeg vil vel si at dette kan gjelde for ganske mange, uavhengig av asperger eller ikke? Jeg kjenner meg veldig igjen i sitatet, som om jeg skulle sagt det selv. Jeg har ingen diagnose. Anonymkode: 52d62...9e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå