AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Hun har bursdag i sommer og ønsker seg en bærbar PC/Mac i gave. Vi er en Mac-familie, så det er evt deg jeg ønsker at hun skal ha. Likevel er det jo sykt dyrt.. :-O Er det OK å gi bærbar Mac i bursdagsgave til tiåringen? Hvilken anbefaler du i så tilfelle? Anonymkode: d2918...c9f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Synes ikke en 10 åring har behov for egen pc, men hvis du ønsker å kjøpe en til henne ser jeg ikke noe galt med det. Men synes ungdomsskolen er en grei tid å få egen pc på Liker ikke Apple, så kan dessverre ikke hjelpe deg med anbefalinger. Anonymkode: 3b021...63e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 En tiåring klarer seg helt fint med en laptop til 2000-3000 kr, herregud. Å kjøpe en mac i bursdagsgave til henne er sinnsykt, spar heller sånt til konfirmasjonen. Anonymkode: b8ffd...b56 6
Eighth Planet Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Nei. Hva med en ipad? Det er mer enn nok for et barn. I verste fall burde de heller arve en eldre datamaskin. En ny mac til en på ti syntes jeg faktisk er helt sykt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Enig med tidligere talere. Dere har ikke en eldre Mac liggende, da, som hun kan ta over? Her i huset er det kun 14-åringen som har egen bærbar. Hun ønsket seg det lenge, og fikk beskjed om at det er for dyrt til å gi i gave, men at vi skulle betale halvparten. Så hun ønsket seg penger til jul og bursdag, også fant vi en billig sak til rundt 3000 kr som hun kjøpte etter jul. Den er mer enn bra nok til det hun bruker maskinen til, nemlig lekser, SoMe, surfing og Netflix. Å kjøpe Mac til et barn er galemattias, det er en veldig dyr surfemaskin, og barn er såpass uvørne at den kommer til å bli ødelagt rimelig kjapt. Dersom jeg absolutt skulle kjøpt en datagreie til et så lite barn hadde det enten vært en svært enkel laptop eller et nettbrett. iPad Mini koster jo ikke all verden, og holder i massevis til en 10-åringen bruk. Bare husk skikkelig beskyttelse utenpå den, slik at den tåler noen turer i gulvet og veltede brusglass. Anonymkode: 3bf90...b82 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #7 Skrevet 19. mars 2016 Tja, en Mac kan hun jo fint ha i fem-seks år eller mer før batteriet blir såpass dårlig at det blir klønete. Jeg vil si det er en god investering, hun får jo en datamaskin hun kan ha til hun er ferdig med ungdomsskolen om dere kjøper en Mac. Anonymkode: 592cb...bf9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #8 Skrevet 19. mars 2016 Hva skal barnet med en mac som det ikke kan ha en billig pc til? Anonymkode: b7719...980 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #9 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kjøpe Mac til et barn er galemattias, det er en veldig dyr surfemaskin, og barn er såpass uvørne at den kommer til å bli ødelagt rimelig kjapt. Dersom jeg absolutt skulle kjøpt en datagreie til et så lite barn hadde det enten vært en svært enkel laptop eller et nettbrett. Jeg vet ikke hva slags unger du egentlig er vant med, men en tiåring klarer da fint å ha en bærbar maskin uten å ødelegge den. Har man slike barn er det noe galt med oppdragelsen. Anonymkode: 592cb...bf9 1
Gjest Evans Skrevet 19. mars 2016 #10 Skrevet 19. mars 2016 Hvorfor skal en 10 åring ha en mac til mange tusen kroner og fancy programmer? Jeg mener det må holde med en helt grei normal PC uten for mye dilldall til en tiåring. Det er sikkert fint med en data for skolebruk (de bruker vel mye data nå om dagen på skolen), men en mac virker litt mye for en 10 årig etter min mening. De bruker vel også vanlig PC på skolen, så da er det kanskje fint å holde seg til PC for ungen også hjemme.
Kattugla Skrevet 19. mars 2016 #11 Skrevet 19. mars 2016 Kan ikke dere kjøpe en brukt en på finn? Min nevø på 10 år sparte opp til egen bærbar, som han kjøpte brukt på finn.
skruf Skrevet 19. mars 2016 #12 Skrevet 19. mars 2016 Hadde aldri kjøpt mac til en tiåring! Eldste vår fikk mac i konfirmasjonsgave.. Før den brukte hun en arvet bærbar pc 1
Gjest GulSol Skrevet 19. mars 2016 #13 Skrevet 19. mars 2016 Kjøp en gammel brukt en kanskje, så kan barnet kjøpe sin egen når hun har spart penger til det selv sier nå jeg....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå