AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har ei venninne som sier hun har sosial angst, men problemet er det at jeg tror egentlig ikke på det, for det virker ikke slik. I blant er vi sammen i byen og handler, og da gjør hun mye tull. Hun kaster søppel overalt og på folk og ler, hun kan finne på å spørre betjeningen på butikker om litt merkelige spørsmål, hun kan finne på å løpe etter folk som røyker og spørre hvorfor de røyker. Høres ikke dette merkelig ut? Jeg vet ikke selv, jeg kjenner bare henne med sosial angst. Anonymkode: 42da2...9ca
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Det er jo litt uvanlig oppførsel du beskriver. Men mennesker med sosial angst oppfører seg på forskjellige måter. Det er ikke alle som blir stille i sosiale settinger. Noen med sosial angst kan også prate kjempe mye, for så sitte hjemme i ettertid og angre på alt de har sagt. Anonymkode: c1a39...d3f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Noen sliter med spesielle situasjoner eller spesifikke ting bare mens andre har mer generell sosial angst. Det siste er dog mer vanlig. Anonymkode: eccf7...5a1 1
Vulpes Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Sosial angst betyr vel ikke at man må være stille og sjenert..? Jeg kan ikke så mye om dette temaet altså, men jeg får inntrykk av at du blander sosial angst med det å være forsiktig/stille/sjenert/innadvendt som person. Noen med sosial angst sitter kanskje og gruer seg helt forferdelig til de skal ut og møte noen, men når de først er ute så blir de såpass utrygge og stresset at de kompenserer ved å oppføre seg litt manisk og annerledes..? Jeg vet i hvert fall at jeg kan bli litt hektisk og skravlete i situasjoner hvor jeg ikke føler meg trygg eller komfortabel, men nå sliter ikke jeg med angst/sosial angst da, så vet ikke om det er sammenliknbart. Uansett. Kan du ikke spørre venninnen din om å fortelle litt mer om hvordan det er for henne? Og så får du bare tro på henne, og respektere det hun sier
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 Jeg har sosial angst. Jeg kan virke utadvendt og pratsom, men det er kun når jeg føler meg trygg og er med noen få som jeg stoler på. Drar jeg et sted ingen kjenner meg føler jeg meg friere. Men har litt angst for ting fordet. Drar jeg til et sted i nærområdet har jeg mye angst. Det kommer mye an på form, hvor jeg er, hvem jeg er med og hva vi gjør. Går veldig mye i trygghetstrategier osv. Jeg har gode og dårlige dager, og perioder. Jeg er ikke ofte ute av døra, eller så mye med andre som jeg ønsker, men når jeg først er det og jeg møter på noen kjente så ser de det de ser "den dagen".., slik at de kanskje ikke helt tror på at jeg har angst osv. Jeg føler på skam selvom jeg ikke skal. Så vær grei å utgjør den ene forskjellen at du viser respekt for noe du ikke har en anelse om hvordan er. Anonymkode: ce096...f83 1
Gjest Genevieve Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Noen er flinke til å "skjule" hvordan de egentlig har det inni seg for andre. De føler kanskje ikke de vil vise hvordan de har det for å skåne andre, eller at dem ikke greier å vise det hvis dem har det vondt eller hva dem egentlig tenker om ting.
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Jeg tenker at hun er venninnen din. Ingenting av det du skriver i HI tilsier at hun ikke skulle ha sosial angst, etter min mening. Tro på henne, lytt til henne. Vær heller nysgjerrig enn mistenksom. Vær en venn.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Jeg kan kjenne meg igjen, kunne finne på å oppføre meg skikkelig klovn. Nå senere vet jeg at det var en slags overlevelsestrategi, all adrenalinet som følger med angsten første til at jeg måtte bruke det på tull istedetfor å få angstanfall midt mellom alle Anonymkode: 7c1db...dcd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå