AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #21 Skrevet 17. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det virker altså både på ekstremt sterke smerter (har endimetriose) og på blødninger som er så kraftige at man ikke kan gå ut av huset uten å blø igjennom både tamponger og bind? Og på anemi som følger av stort blodtap? Slutt å uttale deg om ting du ikke vet noe om takk. Anonymkode: b2fcd...693 Mente endometriose. Anonymkode: b2fcd...693
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #22 Skrevet 17. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturens gang:) smertestillende er en fin ting. Alle klarer ikke å vente til de er 19. Anonymkode: 5b6b6...205 Smertestillende hjalp ikke meg. Jeg trenger så mye at jeg fikk magesår, så hold kjeft. Anonymkode: 11815...897 3
Eighth Planet Skrevet 17. mars 2016 #23 Skrevet 17. mars 2016 Uansett er det vel bedre at hun har sex på ppiller enn uten vel? Begynte selv på ppiller da jeg var 15/16. Debuterte ca samme tid. Det var faktisk mormor som foreslo ppiller. Hun mente at det var bedre at jeg var sikret mot graviditet enn at jeg fikk motgang hjemme som kunne føre til tidlig graviditet. Har vært veldig takknemlig for dette i etterkant.
Gjest carmabell Skrevet 17. mars 2016 #24 Skrevet 17. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 16 år og orker ikke å ha mensen lengre, haha! Det er også en unnskyldning å bruke for å få seg p-piller. Ikke vær dumme, selvfølgelig skal hun ha p-piller fordi hun skal ha sex! Minipillen er et fint sted å starte isåfall og må tas til så og si samme tidspunkt hver dag for å ikke bli gravid. Vil hun ikke ha disse fordi hun kan glemme å ta de, ja da har dere hvert fall svar på hvorfor hun vil begynne. Anonymkode: 5b6b6...205 Nødvendigvis ikke. Jeg skulle begynne med p-piller i 7. klasse. Var jeg sexuelt aktiv? Nei. Men jeg hadde så sterke menstrasjonssmerter at jeg lå og gråt en uke i strekk hjemme i senga hver måned. Det kan hende hun vil ha det fordi hun ikke vil ha mensen. Det kan hende hun vil ha det for å ha sex. Men uansett da, er det ikke bedre at hun får det om det så er pga sex, så er hun ihvertfall beskyttet mot graviditet? Hun er også 16 så hun kan fint skaffe p-piller selv uten at foreldre trenger å vite. Men likevel valgte hun å spørre foreldrene om det. TS: SÅ bra datteren deres snakker med dere om det! Finnes også andre alternativer enn p-piller, dra sammen til legen hennes?
fullkornspasta Skrevet 17. mars 2016 #25 Skrevet 17. mars 2016 Tro meg, det er mye bedre å venne seg til p-piller før du får et aktivt sexliv, enn å plutselig ende opp gravid fordi mamma og pappa mente pillene ikke var nødvendig. Man vet tross alt aldri! Lykke til, uansett 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #26 Skrevet 17. mars 2016 Ikke orker å ha mensen? Er det på grunn av smerter eller at det er slitsomt det styret rundt menstruasjon hver måned? Anonymkode: 5b6b6...205
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #27 Skrevet 17. mars 2016 Siden hun ikke har noe sexualliv Wake up! Dere kan selvsagt ikke hindre henne i å starte på p-piller. Bedre at hun tar ansvar og unngår graviditet i så ung alder. Dessuten er det veldig praktisk å kunne utsette mensen. Og for de som sliter med kraftige mensensmerter kan ppiller hjelpe. Anonymkode: 80c88...1a8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #28 Skrevet 17. mars 2016 Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 pga mens-smerter. Hadde ikke noe seksualliv før jeg ble 20. P-piller kan også brukes til å hoppe over mensen. Eller man har ikke ekte mensen på p-piller, det er bare en blødning. Men man slipper det om man vil. Da jeg var tenåring hatet jeg mensen over alt på jord. Med god grunn med tanke på hvor vondt jeg hadde... Jeg forstår veldig godt at hun ikke vil ha mensen. Anonymkode: f87de...c89 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #29 Skrevet 17. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Naturens gang:) smertestillende er en fin ting. Alle klarer ikke å vente til de er 19. Anonymkode: 5b6b6...205 Du har ikke peiling på hva du snakker om. Smertestillende fungerer ofte kun hvis en tar dem FØR en kjenner smertene. Når naturen kommer med produksjonsfeil som gir ekstreme smerter en gang i måneden, hvor man spyr og svimer av, ja da kan p-piller være løsningen. Jeg var 12 år da jeg fikk mensen. Hadde jeg fått begynt på p-piller tidligere kunne det ha spart meg mye. Anonymkode: f87de...c89 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #30 Skrevet 17. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke orker å ha mensen? Er det på grunn av smerter eller at det er slitsomt det styret rundt menstruasjon hver måned? Anonymkode: 5b6b6...205 Spiller det noen rolle? Mensen er unødvendig. Ingen funksjon når man ikke planlegger barn. Anonymkode: fec61...090 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. mars 2016 #31 Skrevet 18. mars 2016 Stiller meg i rekka med flere av de andre her. Startet på Yasmin da jeg var 14 år pga kraftig menstruasjon. Hadde sex for første gang da jeg var 21. Går fremdeles på Yasmin i en alder av 29, har aldri hatt noen bivirkninger (kun renere hud, som er fantastisk). Deilig å kunne hoppe over mensen! 1
urenluren Skrevet 18. mars 2016 #32 Skrevet 18. mars 2016 Begynte på p-piller som 13-åring pga kraftige blødninger og sterke smerter. Det ble virkelig redningen min! Nå blør jeg svært lite og har nesten ingen smerter. Du kan ikke stoppe henne fra å skaffe p-piller.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #33 Skrevet 18. mars 2016 kan egentlig ikke skjønne hvorfor dere vil nekte henne det? plutselig står dere der med et barnebarn. jeg fortalte aldri at jeg var sexuelt aktiv. la henne få bestemme selv. Anonymkode: 62e84...27a
sol87 Skrevet 18. mars 2016 #34 Skrevet 18. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dattera mi på 16år sier hun skal starte på ppiller, fordi hun ikke orker å ha mensen lenger. Jeg og mannen mi har prøvd å fraråde dette, ved å si det er dumt osv siden hun ikke har et seksualliv(Som vi vet om). Jenta sier at hun kommer til å gjøre dette uansett, vi vil ikke at hun skal gjøre det, da vi tenker at det er skadelig og påføre unødvendige hormoner. Kan vi stoppe henne fra å starte på ppiller? Anonymkode: 4636e...22c Nei, det kan dere heldigvis ikke.
Hectine Skrevet 18. mars 2016 #35 Skrevet 18. mars 2016 Hvorfor mener mange at paracet (som kan føre til leversvikt på sikt) er bedre enn p-piller?? 1
Gjest FruPotter Skrevet 18. mars 2016 #36 Skrevet 18. mars 2016 Synes hun er fornuftig. 1) Det kan gjøre mensen lettere for henne. 2) Hvis hun er/skal være seksuelt aktiv er det lurt av henne å gå på prevensjon. Hun tar ansvar, og det synes jeg er bra!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #37 Skrevet 19. mars 2016 Den 17.3.2016 at 21.54, fullkornspasta skrev: Tro meg, det er mye bedre å venne seg til p-piller før du får et aktivt sexliv, enn å plutselig ende opp gravid fordi mamma og pappa mente pillene ikke var nødvendig. Man vet tross alt aldri! Lykke til, uansett Da er det ikke foreldrene sin feil om jenta blir gravid. Det finnes kondom. Ingen som blir rådet til å kjøre på i senga når man først starter på p-piller. Anonymkode: 5bbbc...c58
fullkornspasta Skrevet 19. mars 2016 #38 Skrevet 19. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det ikke foreldrene sin feil om jenta blir gravid. Det finnes kondom. Ingen som blir rådet til å kjøre på i senga når man først starter på p-piller. Anonymkode: 5bbbc...c58 Ja, det finnes kondom og den burde absolutt bli brukt, men vi vet alle at den ikke blir det hver gang, og da er det veldig kjipt å ende opp gravid fordi de var sikre på at det var godt nok å trekke seg ut før orgasme. Jeg er 17 år selv, og kjenner mange som har måttet dra på 7-eleven dagen etterpå veldig flau, samt småredd for at partneren ikke trakk seg ut tidsnok. Jeg sier ikke at ungen til TS er en av disse jentene, men man vet aldri. Og man kan bli presset til mye i the heat of the moment. Syns TS sin unge er kjempefornuftig som ønsker å begynne på det, i tillegg kan det hende at hun allerede har et aktivt sexliv (eller ønsker det),men ikke tør å si det. Hun er tross alt gammel nok til det. Jeg aldri har sagt at man skal begynne å ha sex med en gang man starter på p-piller. Jeg har mange venninner som har gått på det i flere år, og enda ikke hatt sex. Men p-piller er noe som er greit å bli vant til før man begynner med sex. Jeg begynte på det da jeg var 15, og det hjalp meg med å få regelmessig mensen(veldig greit å ha kontroll når du vet akkurat dagen du skal få mensen), jeg fikk mindre kviser, kunne droppe mensen når jeg ville og jeg slapp å blø så mye når jeg hadde det. I tillegg var det veldig greit for meg da jeg og kjæresten skulle ha sex. Slapp å tenke på om kondomet sprakk og lignende paniske tanker man gjerne har som ung tenåring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå