Anonym1212 Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Dattera mi på 16år sier hun skal starte på ppiller, fordi hun ikke orker å ha mensen lenger. Jeg og mannen mi har prøvd å fraråde dette, ved å si det er dumt osv siden hun ikke har et seksualliv(Som vi vet om). Jenta sier at hun kommer til å gjøre dette uansett, vi vil ikke at hun skal gjøre det, da vi tenker at det er skadelig og påføre unødvendige hormoner. Kan vi stoppe henne fra å starte på ppiller?
Gjest Holititten Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Nei, juridisk sett kan dattera deres skaffe p-piller uten deres tillatelse. Det dere kan gjøre, er å be henne gå til helsesøster eller helsestasjonen for å ha en lang prat med helsesøster for å finne ut av hva som passer henne best. Kanskje hun kan få begynne på minipiller, de har bare ett hormon. P-piller er i de fleste tilfeller ikke skadelig. Men la en utdannet helesøster snakke med henne om farer, bivirkninger osv slik at hun kan velge selv med all fakta på bordet. Datteren deres er i den alderen det begynner å bli normalt å ha sex, og de neste par årene vil hun nok ha sex. Da er det veldig greit å ha p-piller fra før. Da er hun i hvertfall sikker når den dagen kommer. Mange tenåringer bruker p-piller på hennes alder, både som prevansjon, ved menstruasjonssmerter eller mye blod ved menstruasjon evt uregelmessig mens, eller for kviser. Det er helt normalt. Uansett bør dere støtte henne når hun først har bestemt seg for det. Ikke mas eller kjeft, det er hennes kropp. Men jeg synes dere kan råde henne til å snakke med en helsesøster hvis dere er så bekymret. Kan jeg spørre hvorfor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå