Gå til innhold

Slankeoperasjon og utseende etterpå

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv i vurderingsfasen for slankeoperasjon, og legger vel gjerne av den grunn ekstra merke til (biter meg merke i?) folk som forteller om slankeoperasjoner både i bekjentskapskrets og i media.

En ting jeg merker meg, og som jeg lurer på årsaken til er at så mange av disse ser så innmari dradd ut i ansiktet når de er normalvektige/nært normal BMI, mye mer enn folk som alltid har vært normalvektige. Hva skyldes dette? Er det fordi vekta raser ned, og hvorfor gir det isåfall så dratt utseende?

Anonymkode: 22924...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vekten går fortere ned enn huden klarer å følge med, resultatet blir dermed løs hud. Ikke bare i ansiktet men også på resten av kroppen. Hvis du vurderer slankeoperasjone r jo dette noe du må ta med i betraktningen, en god del sliter med overflødig hud, sopp og infeksjoner som følge av dette. https://www.google.no/search?q=overfl%C3%B8dig+hud+etter+slanking&rlz=1C9BKJA_enNO624NO624&hl=nb&biw=1024&bih=653&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjo7qzXicjLAhWhZpoKHfUKAZ8Q_AUIBigB

Anonymkode: 7579b...3e2

AnonymBruker
Skrevet

Om huden klarer å følge med vektnedgangen avhenger av hvor fort du går ned og hvor gammel du er. Jo langsommere vektnedgang, jo bedre klarer huden å følge etter. Desto yngre du er, jo mer elastisk er huden. Jeg er medlem på et par FB-grupper ang. vektoperasjon og der er det omtrent kamp om å gå ned flest kilo på færrest uker. Målsettingen deres bør egentlig være det motsatte. Vektnedgangen kommer uansett.

Vektoperert selv for 2 1/2 år siden

Anonymkode: da266...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...