Gå til innhold

Hvordan telle kalorier?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne noen hjulpet meg, har lyst til å finne ut hvor mange kalorier jeg har spist idag :)

- 2 husman knekkebrød

- En boks med makrell og tomat

- Et glass med biola

- Et halvt glass pepsi max

Anonymkode: e6c53...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å få spiseforstyrrelser? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, mushroom1 skrev:

Prøver du å få spiseforstyrrelser? 

Nei, vil bli slankere, og jeg synes jeg har spist for mye usunt. Og jeg vil ikke gå over 1500 kalorier.

Gjest GulSol
Skrevet

Les næringsinnholdet på pakken. Der står KCAL. Dette er kalorier. Står gjerne per 100g, så du må regne ut selv om det er mer eller mindre. Om du ikke finner næringsinnholdet kan du Google det. Appen lifesum er veldig behjelpelig til kalorioversikt. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vil bli slankere, og jeg synes jeg har spist for mye usunt. Og jeg vil ikke gå over 1500 kalorier.

På knekkebrødene står det kalorier (kcal) per skive, så der legger du bare sammen hvor mange det er per knekkebrød. I boksen med makrell i tomat står kaloriene per 100 gram, så da kan du dele med 100 og gange med antall gram i pakken. Et glass er typisk sett 2dl, du kan måle hvor mye det er i dine glass, det vil stå opplyst kcal per 100ml, så da ganger du bare det tallet med to. Noen ganger er per glass også opplyst.

Pepsi Max har 0.3 kcal per 100ml, så de kaloriene trenger du ikke å telle. Om du drikker ti liter (ikke gjør det, da dør nyrene dine og du får muligens koffeinoverdose) på en dag, vil du få i deg 30 kalorier, mindre enn et knekkebrød. Til sammenligning har en spiseskje med olivenolje 100 kalorier. Det er umulig å få i seg nok Pepsi Max til å påvirke kaloriinntaket på en målbar måte.

Skrevet

Kjøp deg en vekt fra claus olsen til 199kr http://www.clasohlson.com/no/Brevvekt/Pr348024000 Vei det du spiser og les pakningen. Veldig lett å regne. Om du vil planlegge handlelista bedre, bruk marked.no eller kolonial.no På de fleste varene står det næringsinnhold :) 

Men du har spist

ca 100 kcal 2x knekkebrød , litt usikker på disse men sjekk pakken burde stå hvor mye per skive. De jeg spiser er 35kcal hver 

435kcal 1 boks makrell i tomat

110kcal 1glass biola, ca 2dl

Pepsi maks inneholder nesten ik kalorier, nyt det, men kan gjøre deg søt sugen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...