Gå til innhold

Utbrent?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
jeg går nå i vg3 og sliter veldig med å konsentrere meg. Jeg føler meg tom for energi og får ikke med meg så mye i timene, i tillegg bekymrer jeg meg veldig over prøver men så blir det til at jeg ikke orker å øve skikkelig.. Jeg får mye dårligere karakterer enn før, jeg føler jeg har gitt opp. Har ikke overskudd av energi. Fraværet mitt har økt, og jeg føler meg ofte småsyk. Forsover meg ofte, vil ikke stå opp. Når det gjelder trening har dette sklidd helt ut. Jeg pleide å være så aktiv og flink på skolen. Men nå har jeg så utmattet og sliten, det blir for mye rett og slett. Og jeg tar ikke så mye intativ til å være med folk lengre heller. I tillegg har jeg ofte vondt i ryggen. Føler ikke jeg strekker til og føler meg dårligere enn noensinne på skolen. Hadde presentasjon i dag, men klarte ikke å bli ferdig så ble hjemme fra skolen. Snart er det masse heldagsprøver og eksamener! Det er så mye stress og jeg føler ikke jeg klarer å konsentrere meg om det jeg skal. Veldig bekymret siden det er nå det teller. Vil bare bli ferdig, orker ikke mer.. 

Er jeg utbrent? Eller er dette normalt? Hva er galt med meg? 

Anonymkode: 5029f...0d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Depresjon? 

Anonymkode: 71a2a...be8

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det er depresjon, tror det er mest det at jeg er så lei av skole og klarer ikke konsentrere meg. Det har vært så mye stress i år. Skikkelig mangel på motivasjon

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en tur til legen? Det høres ut som du er veldig stresset og har veldig høye krav til deg selv. Kutt ut de tingene som ikke er nødvendig, det vil si det meste utenom skole. Gi deg selv en periode med hvile og ro. Ikke bli med på alt mulig sosialt eller tren deg ihjel på Elixia. Gjør de tingene som gir deg overskudd. Det som gir deg dårlig samvittighet dropper du. Ingen er perfekte, ingen klarer alt hele tiden. Det viktigste fokuset for deg nå er skole og holde deg frisk (spise normalt, sove godt).

Anonymkode: cf51b...faf

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer du på lystbetonte aktiviteter utenom skolen, f.eks. fester, sosiale arrangementer med venner, hyggelige turer, ferier osv.? Blir du sliten av dette også, eller føler du deg bedre?

Hvis du føler at du overanstrenger deg en dag, hvordan føler du deg de påfølgende dagene?

Anonymkode: b06c7...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig sosial, og slike aktiviteter gjør at jeg føler meg mye bedre. Får slappet skikkelig av! jeg trives sammen med venner, og liker å bli kjent med nye. Så det sosiale er egentlig ikke noe problem. I det siste har jeg bare vært ganske sliten så har ikke tatt mye intiativ selvom jeg liker å være med folk

Og hvis jeg overanstrenger meg så blir jeg ganske utslitt de neste dagene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...