AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Hei, jeg fikk idag svar på at jeg har klamydia og dette er noe jeg aldri har hatt før og skjekket meg før jeg ble sammen med kjæresten min for et år siden. Jeg har kun hatt meg med han, så spørsmålet mitt er om han har vert utro mot meg siden jeg har fått dette? 😢 eller kan han ha hatt det i kroppen i et år uten symptomer? Vi skal liksom kjøpe oss hus sammen og starte et liv, men om han har vert utro så er jo ikke dette aktuelt og livet mitt blir igjen snudd på hue. Så nå krysser jeg fingrene for at det er mulig å få dette skite uten at han har vert utro. Anonymkode: 41633...f34
Sirah Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Klamydia kan ligge latent i kroppen lenge om ikke jeg tar helt feil. Man kan vistnok gå i åresvis symptomfri og dermed smitte mange folk uten å vite det selv. Har jeg hørt. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg gikk med det lenge, og jeg vet selvfølgelig at jeg ikke hadde vært utro. Anonymkode: a3293...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #4 Skrevet 16. mars 2016 Et øyeblikk siden, Sirah skrev: Klamydia kan ligge latent i kroppen lenge om ikke jeg tar helt feil. Man kan vistnok gå i åresvis symptomfri og dermed smitte mange folk uten å vite det selv. Har jeg hørt. Å, tusen takk for svar da krysser jeg fingrene for at det er det som har skjedd her! Anonymkode: 41633...f34
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 SÅ lenge han ikke var testet før dere ble sammen kan han ha hatt det lenge. Du kan også ha hatt det helt siden første gang dere hadde sex uten å merke det. Anonymkode: 272b4...3ce 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk med det lenge, og jeg vet selvfølgelig at jeg ikke hadde vært utro. Anonymkode: a3293...4f3 Da er det håp nå ble jeg veldig glad, takk for at du delte det! Anonymkode: 41633...f34
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SÅ lenge han ikke var testet før dere ble sammen kan han ha hatt det lenge. Du kan også ha hatt det helt siden første gang dere hadde sex uten å merke det. Anonymkode: 272b4...3ce Ja, det er det jeg håpte på. Har aldri hatt det tidligere så var usikker på om man kan ha det så lenge uten symptom. Men jeg vet han hadde seg med ei som er løs av seg før vi ble sammen så satser på at hun er synderen og at det har vert i kroppen hans uten symptomer siden da Anonymkode: 41633...f34
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 Testa ikke han seg da dere ble sammen? Anonymkode: 72a5d...59c 10
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det jeg håpte på. Har aldri hatt det tidligere så var usikker på om man kan ha det så lenge uten symptom. Men jeg vet han hadde seg med ei som er løs av seg før vi ble sammen så satser på at hun er synderen og at det har vert i kroppen hans uten symptomer siden da Anonymkode: 41633...f34 Er jo ikke akkurat bra å ha gått med ubehandlet klamydia så lenge... mest sannsynlig ble du smittet ganske raskt etter at dere begynte å ha sex. Forutsetter da at han ikke testet seg før dere ble sammen? Anonymkode: 4b5e6...42b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #10 Skrevet 16. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg fikk idag svar på at jeg har klamydia og dette er noe jeg aldri har hatt før og skjekket meg før jeg ble sammen med kjæresten min for et år siden. Jeg har kun hatt meg med han, så spørsmålet mitt er om han har vert utro mot meg siden jeg har fått dette? 😢 eller kan han ha hatt det i kroppen i et år uten symptomer? Vi skal liksom kjøpe oss hus sammen og starte et liv, men om han har vert utro så er jo ikke dette aktuelt og livet mitt blir igjen snudd på hue. Så nå krysser jeg fingrene for at det er mulig å få dette skite uten at han har vert utro. Anonymkode: 41633...f34 https://www.apotek1.no/sex-og-samliv/seksuelt-overforbare-sykdommer/klamydia Anonymkode: 18f03...bf4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #12 Skrevet 16. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: dump han Anonymkode: cf716...d4e Standarsvar på KG Anonymkode: 0c8f8...bb0 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #13 Skrevet 16. mars 2016 Ja, det kan absolutt ligge der uten symptomer, så utroskap er absolutt ikke den eneste muligheten. Eneste jeg reagerer på er at du omtaler exen hans som løs, så det må komme derifra, hallo! Man kan få klamydia aller første gangen man har sex, eller ligge med hundre stk uten å få det. Slike holdninger er ikke helt bra. Problemet med klamydia er at det kan være helt uten symptomer så det blir fort spredd rundt ( det og mangel på riktig prevensjon ) men du kan i det minste slappe av med tanke på utroskap om du ikke har noen andre mistanker Anonymkode: 543df...6aa 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #14 Skrevet 16. mars 2016 Han har nok aldri teste seg kan eg tenke meg. Anonymkode: 41633...f34 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #15 Skrevet 16. mars 2016 Det samme skjedde meg. Testet positivt 2 år inn i forholdet og da han testet seg hadde ikke han klamydia. Og jeg vet jo at jeg ikke hadde vært utro, så det som mest sannsynlig har skjedd er at en jeg hadde sex uten beskyttelse med før vi ble sammen smittet meg. Har spurt både en helsesøster og en lege og de sier at det absolutt er mulig at det er det som har skjedd. Du må jo uansett snakke med han så han også får testet seg. Menn kan faktisk bli sterile om de har klamydia lenge. Anonymkode: 954d7...341 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #16 Skrevet 16. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan absolutt ligge der uten symptomer, så utroskap er absolutt ikke den eneste muligheten. Eneste jeg reagerer på er at du omtaler exen hans som løs, så det må komme derifra, hallo! Man kan få klamydia aller første gangen man har sex, eller ligge med hundre stk uten å få det. Slike holdninger er ikke helt bra. Problemet med klamydia er at det kan være helt uten symptomer så det blir fort spredd rundt ( det og mangel på riktig prevensjon ) men du kan i det minste slappe av med tanke på utroskap om du ikke har noen andre mistanker Anonymkode: 543df...6aa Er ikke exen hans det er ei han hadde sex med som har lagt med 90% av alle kompisene hans også så å kalle henne løs når hun selv kaller seg det er vell ingen dårlig holdning, bare fakta. Men om det er hun så har det skjedd før meg og han og er da forståelig alle kan velge feil Anonymkode: 41633...f34 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #17 Skrevet 16. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjedde meg. Testet positivt 2 år inn i forholdet og da han testet seg hadde ikke han klamydia. Og jeg vet jo at jeg ikke hadde vært utro, så det som mest sannsynlig har skjedd er at en jeg hadde sex uten beskyttelse med før vi ble sammen smittet meg. Har spurt både en helsesøster og en lege og de sier at det absolutt er mulig at det er det som har skjedd. Du må jo uansett snakke med han så han også får testet seg. Menn kan faktisk bli sterile om de har klamydia lenge. Anonymkode: 954d7...341 Takk, ja, ringte han med en gang jeg fikk svaret nå det har vert der lenge regner eg med da jeg hadde fått bekkenbetennelse som er et seint stadium av klamydia ettersom jeg har forstått det. Så jeg er vertfall i faresonen med å ikke kunne få barn. Anonymkode: 41633...f34
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #18 Skrevet 16. mars 2016 Så lenge han ikke testa seg kan han ha hatt det ja, menn får vanligvis ikke symptomer på dette, det er derfor det er så viktig å teste seg. Når du fikk det er umulig å si, med mindre du opplever symptomer. Gjennomsnittlig er det 30% risiko for å få det ved samleie med en som har det, men det varierer jo hvor lett vi plukker opp ulike bakterier også. Anonymkode: 07cd4...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #19 Skrevet 16. mars 2016 Det er så utrolig uansvarlig å ikke kreve at ny partner tester seg før man har ubeskyttet sex! Anonymkode: f4b75...e8a 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #20 Skrevet 16. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det håp nå ble jeg veldig glad, takk for at du delte det! Du tok sjansen på å bli steril, men det viktigste er at kjæresten ikke har vært utro? For en prioritering. Anonymkode: f4b75...e8a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå