AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Sist jeg var hos psykologen min var det snakk om hjelp fra psykisk helsetjeneste i kommunen. Litt om meg, jeg er en veldig ensom og deprimert kvinne i tidlig 20-årene. Sliter kraftig med det sosiale, tør ikke handle på butikken når der er andre folk, elsker å gå tur men greier det ikke alene (en-to ganger i måneden greier jeg det selv om jeg kunne tenke meg å gå tur hver dag). Jeg er til tider vanvittig langt nede, ellers er jeg bare "generelt deprimert". Sliter med angst, selvdestruktive tanker, slet også med selvskading tidligere men pga jobb kan jeg rett og slett ikke skade meg, for da blør jeg gjennom uniformen og jeg blir hemmet i arbeidet pga smertene. Om dette er en god ting eller ikke kan jaggu diskuteres. Uansett. Selvbildet mitt er elendig/ødelagt. Forslaget var vell at jeg skulle ha noen jeg kunne gå tur med eller ta meg en biltur med, noen å handle med og slike ting.. Men jeg er så usikker på det her. Jeg vet jo ikke om jeg kommer overens med vedkommende og jeg vet jo ikke om den jeg snakker med er faglært, om jeg kan snakke med han/henne om problemene mine i tillegg, om det på en måte blir som en støttekontakt? Noen som har erfaring med slikt? Jeg er uhyre ensom og alene, men er usikker på om dette ville hjulpet. Jeg tror alltid at jeg er en belastning for alle og at ingen liker meg. Føler meg ikke velkommen på jobb eller skole, tror at alle hvisker om meg og at alle syns jeg er ubrukelig. Dette er genuint vonde følelser som virkelig holder meg tilbake i hverdagen. Er redd jeg kommer til å tenke dette også om den stakkars personen som må være med meg en time noen dager i uken.. Føler alt jeg sier høres feil ut, at det ikke gir mening, bare er dumt, vas, tull, ja. Anonymkode: 12d18...204
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Gi det en sjanse! Hva har du å tape? Jeg har god erfaring med hjelp fra psykisk helsetjeneste.Hun jeg hadde var en jeg også kunne prate med. Og det at hun har det som jobb var for meg en slags forsikring om at det ikke spilte noen rolle om hva hun egentlig syntes om meg. Det ble en arena hvor jeg kunne teste ut ting, dele tanker, utfordre meg selv i mitt tempo.. Ja, i det hele tatt en god erfaring. Håper du får det samme! Unner deg ikke å ha det sånn. Anonymkode: 21f72...173
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg sier bare go for it.Hva har du å tape.?Jeg har oppfølgning av en psykiatrisk sykepleier via psykisk uteteam her i kommunen og hun hjelper meg med alt fra praktiske ting som å handle på butikken til å øve meg å gå på cafe. Eller så tar vi bare kjøreturer hvor vi snakker sammen. Anonymkode: 46052...a9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå