Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå på føden med rier og vannet som gikk halv 9 igår kveld. Har ikke fått mer enn maks 30 min til sammen på øyet pga rier som har kommet med 5 min mellomrom. Jeg synes de holder seg ganske lik i smerten, men er nede på 2-3 minutter og varer fra 40-50 sekunder. De er vonde, men ikke så vonde jeg trodde de skulle bli.. 

Så hvordan var dine rier?

begynner å bli utålmodig da jeg vil se det etterlengtete barnet mitt/vårt.. Så håper ikke det er særlig lenge til. Riene starta svakt 20 min etter vannavgang, så det har jo gått opp i styrke fra da selvfølgelig.

Anonymkode: d656c...cde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynte med fem minutters mellomrom ca fire timer etter vannavgang. Varighet på kanskje 40 sekunder. Tok seg gradvis opp i styrke, hyppighet og varighet. Hadde rier i ca ni timer før babyen ble født. Kjente riene kun i ryggen, inntil pressriene kom og alt av trykk flyttet seg nedover.

Anonymkode: b8594...9d3

AnonymBruker
Skrevet

har ikke hatt rier. Har ikke fødd heller, men er gravid og ser frem til det! :) lykke til da! 

Krysser fingrene for deg! 💖

Anonymkode: b2d6a...863

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig stressende faktisk. Trudde ungen skulle komme når som helst og ville komme meg i bilen så fort som mulig. Men dama ville være hjemme sålenge som mulig, jeg fryktet fødsel alene på bussholdeplass midt på natta og maste om å få reise de 90 minuttene til fødestua. Hadde sko og jakke på, bagen ferdig pakka, full tank på bilen og nyladet telefon. Men dama ville ikke reise før det var 25 sekunder mellom riene. Nesten 5 timer løp jeg rundt hjemme som en hodeløs kylling og forsøkte å gjøre nytte for meg før jeg endelig fikk støttet henne ut i bilen. La ned

Regner med at ingen her er spesielt interessert i en manns opplevelser her, men moro var det ikke nei:)

Lykke til TS OG far, han glemmes oppe i dette veit jeg:tongue:

Anonymkode: 54050...560

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde maserier i 3 uker før fødsel, så mulig det har hatt litt å si. Gikk med rier en hel dag uten å tenke over det :P trodde det bare var kynnere/maserier. Var først når de begynte å komme hyppig med 3-4 minutters mellomrom at jeg satte meg ned med stoppeklokka på mobilen og fant ut at det kanskje var lurt å ringe føden. Fikk beskjed om å komme med en gang. 5 timer senere var ungen ute.

Syntes riene var jævlig fra 6-7 cm åpning, men det gikk jo litt raskt hos meg da, hadde omtrent ikke pustepauser. Pressriene var en lettelse til tross for at de tok fra meg lystgassen når det startet.

Anonymkode: a552f...d48

Skrevet

De kom plutselig og ble fort regelmessige. Var gøy i en time så ble det verre og verre. Etter 3t satt jeg i bilen på vei til sykehuset, var ganske omtåket. Ja de ble vel bare mer og mer uutholdelige, når pressriene kom føltes det som hele kroppen skulle eksplodere. Presset i nesten 2t så kom baby endelig.

Gjest Elnah
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at ingen her er spesielt interessert i en manns opplevelser her, men moro var det ikke nei:)

Anonymkode: 54050...560

Kanskje bare meg, men jeg synes det er veldig interessant å høre slikt fra en manns synspunkt. Det viser seg nemlig (personlig erfaring) at dere har en litt annen (og til tider nærmere sannheten) oppfatning av hva som egentlig skjer når fødselen starter :fnise:

Endret av Elnah
Skrevet

Jeg synes det var vondt,  men veldig manageable fram til ca. 6 cm åpning - da holdt jeg på å miste det helt, det var så vondt! Fikk epidural som satte smertene tilbake til før 6 cm. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, de var ihvertfall ikke som jeg hadde forestilt meg :fnise:

Så for meg at det skulle starte med litt murring, så som svake menssmerter før de økte i intensitet. Men, neida. Her var det rett på sterke og tette rier, som jo ble ganske effektivt for fremgangen. 6 timer etter første rie var gutten ute :)

Pressriene var ikke vonde synes jeg. Åpningsriene var et helvete. 

Anonymkode: 9e2f8...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...