fullførsetningen Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Hehe. Lystig lag. Sånn skal det være.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Hva har dette med PUA å gjøre? Anonymkode: 72d57...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #6 Skrevet 16. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er PUA? Anonymkode: f4927...ef4 https://no.wikipedia.org/wiki/Pickup_artist Anonymkode: 1c455...848
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #7 Skrevet 16. mars 2016 Jeg har i alle fall ikke samme humor som deg ts. Ser noen som jeg får inntrykk av kommer fra landet synge om damer og knull. Pua-miljøet handlet om selvhjelp og en god dose sosialpsykologi. Forøvrig synes jeg peackocking er tidenes ide Anonymkode: 72d57...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #8 Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i alle fall ikke samme humor som deg ts. Ser noen som jeg får inntrykk av kommer fra landet synge om damer og knull. Pua-miljøet handlet om selvhjelp og en god dose sosialpsykologi. Forøvrig synes jeg peackocking er tidenes ide Anonymkode: 72d57...2ef Jeg synes det var morsomt. PUA er jo latterlig uansett og peackocking like så. Humor gutt. Sjarm. Det er det du mangler. Ikke en master i sosialantropologi når du uansett ikke skjønner mennesker. Anonymkode: 550fa...2aa 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9 Skrevet 16. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var morsomt. PUA er jo latterlig uansett og peackocking like så. Humor gutt. Sjarm. Det er det du mangler. Ikke en master i sosialantropologi når du uansett ikke skjønner mennesker. Anonymkode: 550fa...2aa Kanskje du synes det er morsomt fordi du har forutatte holdninger. Tror jeg forstår mennesker bedre enn deg Ser du ironien og humoren? Dessuten ville jeg heller investert tiden min i kommunikative ferdigheter og psykologi fremfor sosialantropoligi. Anonymkode: 72d57...2ef
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du synes det er morsomt fordi du har forutatte holdninger. Tror jeg forstår mennesker bedre enn deg Ser du ironien og humoren? Dessuten ville jeg heller investert tiden min i kommunikative ferdigheter og psykologi fremfor sosialantropoligi. Anonymkode: 72d57...2ef Lykke til med systemer og teknikker for å skape menneskelige relasjoner. Det kommer sikkert til å gå kjempefint. Anonymkode: 550fa...2aa 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Nå er jeg ikke noe fan av PUA eller bruker det. Men det er et idiotisk at kvinner skal påstå at de tar avstand fra PUA-tullet når flere av dere ikke kan uelukke at dere har ubevisst falt for disse metodene flere ganger. PUA fungerer uten tvil på enkelte damer. Det er en unaturlig metode kåte mannfolk bruker for å låse opp vaginaen deres og dere kan kun ta avstand fra det ut i fra et logisk perspektiv. Verken menn eller kvinner tar de fleste avgjørelsene sine kun basert på logikk. Anonymkode: 35931...c15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #12 Skrevet 17. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg ikke noe fan av PUA eller bruker det. Men det er et idiotisk at kvinner skal påstå at de tar avstand fra PUA-tullet når flere av dere ikke kan uelukke at dere har ubevisst falt for disse metodene flere ganger. PUA fungerer uten tvil på enkelte damer. Det er en unaturlig metode kåte mannfolk bruker for å låse opp vaginaen deres og dere kan kun ta avstand fra det ut i fra et logisk perspektiv. Verken menn eller kvinner tar de fleste avgjørelsene sine kun basert på logikk. Anonymkode: 35931...c15 Jeg er imot pua-tullet. Fordi det er moralsk forkastelig og respektløst. Og de som utøver slikt er mest sannsynlig personlighetsforstyrra. De mangler jo rett og slett respekt for andres følelser. De har ingen empati. Og de mannfolk som påstår menn ikke liker å jakte tar feil. Dette er jo et jaktvåpen. Anonymkode: 550fa...2aa 2
jabx Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med systemer og teknikker for å skape menneskelige relasjoner. Det kommer sikkert til å gå kjempefint. Anonymkode: 550fa...2aa Menneskelige relasjoner er i stor grad "systemer og tenkikker". Hvordan vi omgås hverandre er ofte basert på uskrevne regler, men like fullt regler som vi har gjort til en del av oss selv. Omtrent alt vi gjør i mellommmeneskelige forhold handler om ting vi har lært at skal gjøres slik, og det består av ofte komplekse sett av systematiske handlinger. Vi gjennomfører ufattelig mange ritualer i forhlold til alle mennesker hver eneste dag. De fleste har for eksempel lært ritualet med å hilse når man møtes på jobb eller skole på morgenen. De som ikke tar del i disse ritualene (systemene og teknikkene) vil bli sett rart på av andre. Se på noe så enkelt som å prate i telefon. Siden man ikke ser vedkommende har det dannet seg en "telefonkultur" der man f.eks. har en forholdsvis fastsatt måte å hilse og identifisere seg innledningsvis i telefonsamtalen. Dette er ikke noe magisk og mystisk, men nettopp systemer og teknikker som gjør at vi har muligheten til å ha telefonsamtaler. Systemer og teknikker er altså helt grunnleggende for å skape menneskelige relasjoner. Uten dem har man ingen platform å relatere til andre på. Endret 17. mars 2016 av jabx
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 59 minutter siden, jabx skrev: Menneskelige relasjoner er i stor grad "systemer og tenkikker". Hvordan vi omgås hverandre er ofte basert på uskrevne regler, men like fullt regler som vi har gjort til en del av oss selv. Omtrent alt vi gjør i mellommmeneskelige forhold handler om ting vi har lært at skal gjøres slik, og det består av ofte komplekse sett av systematiske handlinger. Vi gjennomfører ufattelig mange ritualer i forhlold til alle mennesker hver eneste dag. De fleste har for eksempel lært ritualet med å hilse når man møtes på jobb eller skole på morgenen. De som ikke tar del i disse ritualene (systemene og teknikkene) vil bli sett rart på av andre. Se på noe så enkelt som å prate i telefon. Siden man ikke ser vedkommende har det dannet seg en "telefonkultur" der man f.eks. har en forholdsvis fastsatt måte å hilse og identifisere seg innledningsvis i telefonsamtalen. Dette er ikke noe magisk og mystisk, men nettopp systemer og teknikker som gjør at vi har muligheten til å ha telefonsamtaler. Systemer og teknikker er altså helt grunnleggende for å skape menneskelige relasjoner. Uten dem har man ingen platform å relatere til andre på. Dette er uskrevne regler og mønster ja. Men å bevisst bruke systemer for jakt og makt i en følelsesmessig relasjon burde ikke være et tema engang. Hvordan kan man stole på en person som systematisk manipulerer den ene parten? Anonymkode: 550fa...2aa 2
ajarRun Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i alle fall ikke samme humor som deg ts. Ser noen som jeg får inntrykk av kommer fra landet synge om damer og knull. Pua-miljøet handlet om selvhjelp og en god dose sosialpsykologi. Forøvrig synes jeg peackocking er tidenes ide Anonymkode: 72d57...2ef Har aldri sett for meg at mystery var så høy (eller at style/neil var så lav).
Summers Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Forøvrig synes jeg peackocking er tidenes ide Anonymkode: 72d57...2ef Ingen som sier de kjøper produkter fordi kjendiser er med i reklamefilmen, men man vet jo at det funker likevel.
jabx Skrevet 17. mars 2016 #17 Skrevet 17. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er uskrevne regler og mønster ja. Men å bevisst bruke systemer for jakt og makt i en følelsesmessig relasjon burde ikke være et tema engang. Hvordan kan man stole på en person som systematisk manipulerer den ene parten? Anonymkode: 550fa...2aa Ah, jeg skjønner. Det er bare de som slike teknikker og metoder kommer naturlig for som skal få lov til å bruke dem? Det skal ikke være lov å lære seg slikt i etterkant?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #18 Skrevet 17. mars 2016 1 time siden, jabx skrev: Ah, jeg skjønner. Det er bare de som slike teknikker og metoder kommer naturlig for som skal få lov til å bruke dem? Det skal ikke være lov å lære seg slikt i etterkant? Nei. Teknikker for å få makt er ikke riktig. Innlært eller ei De som har draget har en x-faktor. De som ønsker dette draget, men ikke evner sosiale relasjoner bruker teknikker og systemer for å få makt. De har misforstått. Anonymkode: 550fa...2aa 2
jabx Skrevet 17. mars 2016 #19 Skrevet 17. mars 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Teknikker for å få makt er ikke riktig. Innlært eller ei De som har draget har en x-faktor. De som ønsker dette draget, men ikke evner sosiale relasjoner bruker teknikker og systemer for å få makt. De har misforstått. Anonymkode: 550fa...2aa Jeg tror ikke du helt skjønner hva dette handler om. Det er altså slik at ulike mennesker har ulike evner. Noen er skrudd sammen slik at de fungerer bra i noen situasjoner uten noe særlig slit. Andre fungerer ikke like bra i de situasjonene, men fungerer derimot bedre i andre situasjoner. Det du altså sier er at det ikke skal gå an å jobbe med seg selv for å fungere bedre i situasjoner man ikke nødvendigvis har "naturtalent" for. Det du sier er at det er helt flott å manipulere på det groveste - så lenge man har naturlig anlegg for det. Endret 17. mars 2016 av jabx
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #20 Skrevet 17. mars 2016 17 minutter siden, jabx skrev: Jeg tror ikke du helt skjønner hva dette handler om. Det er altså slik at ulike mennesker har ulike evner. Noen er skrudd sammen slik at de fungerer bra i noen situasjoner uten noe særlig slit. Andre fungerer ikke like bra i de situasjonene, men fungerer derimot bedre i andre situasjoner. Det du altså sier er at det ikke skal gå an å jobbe med seg selv for å fungere bedre i situasjoner man ikke nødvendigvis har "naturtalent" for. Det du sier er at det er helt flott å manipulere på det groveste - så lenge man har naturlig anlegg for det. Jo for all del jobb med dere selv om dere mangler denne x-faktoren. Alle skal bestrebe seg etter å bli sitt beste seg. Men disse teknikkene brukes til å få makt. Det er dette jeg er imot. De gjør det ikke fordi de er forelsket i en dame og vil ha henne, de bruker det på tilfeldige offer for å få en egoboost. De bruker andre for egen vinning. Anonymkode: 550fa...2aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå