Gå til innhold

Hvordan trives du som sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg (etter mye om og men) til å begynne på sykepleien til høsten. I første omgang blir det en bachelor, så får jeg se videre om jeg ønsker å videreutdanne meg. Jeg gleder meg i allefall veldig!

Hvor lenge har du vært sykepleier?

Hvordan trives du?

Har du videreutdannet deg?

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt?

 

Anonymkode: b1379...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har bestemt meg (etter mye om og men) til å begynne på sykepleien til høsten. I første omgang blir det en bachelor, så får jeg se videre om jeg ønsker å videreutdanne meg. Jeg gleder meg i allefall veldig!

Hvor lenge har du vært sykepleier? siden 2004

Hvordan trives du? Mistrives med å jobbe til ukurante tider. Synes ikke lønna gjenspeiler ansvaret jeg har. Sykepleie er et kvinnedominert yrke, og det merkes på arbeidsmiljøet (tror arbeidsmiljøet hadde hatt godt av noen flere menn). Føler meg ofte alene med ansvaret for avgjørelser som påvirker liv og død. Får sjelden faglig påfyll gjennom jobben. Hektiske arbeidsdager med mye stress. 

Har du videreutdannet deg? ja

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt? Ja, helt klart, ville aldri valgt en bachelor i sykepleie igjen. 

 

Anonymkode: b1379...5d8

 

Anonymkode: a8045...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har bestemt meg (etter mye om og men) til å begynne på sykepleien til høsten. I første omgang blir det en bachelor, så får jeg se videre om jeg ønsker å videreutdanne meg. Jeg gleder meg i allefall veldig!

Hvor lenge har du vært sykepleier? Siden 2002

Hvordan trives du? Elsker jobben min, pasientgruppen (barn), kollegaer, arbeidsmiljø. Litt kjedelig å jobbe ukurante tider, men når man utdanner seg til sykepleier, så vet man på forhånd at sånn er det, og dette finner man seg i. Fungerer likevel greit for meg, da jeg elsker jobben min :)

Har du videreutdannet deg? Ja. Barnesykepleie

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt? Mange sykepleiere i min familie, så sjansen er stor for at jeg ville valgt det samme igjen, men har også fra tidligere vært data interessert, så kunne gått den veien også. Ingen sjanse for noe omskolering. Eneste som ville fått meg til å slutte på jobb er enten sykdom eller noen hundre millioner i lottogevinst :-)

 

Anonymkode: b1379...5d8

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg (etter mye om og men) til å begynne på sykepleien til høsten. I første omgang blir det en bachelor, så får jeg se videre om jeg ønsker å videreutdanne meg. Jeg gleder meg i allefall veldig!

Hvor lenge har du vært sykepleier? siden 2013

Hvordan trives du? Jeg trives ikke så godt. Jeg jobber på en avdeling med mye ansvar og hektiske arbeidsdager. Arbeidsmiljøet er som nevnt over, dårlig. Det er nesten bare kvinner og det gjør arbeidet anspent og dårlig. Jeg er også lei av å ha oppgaver som ikke er sykepleieoppgaver.. Det vil si at jeg syns det er dritt å måtte stå med oppvask etter mat fra pasienter, rydde opp på feks toalettet etter pasienter har tilgriset toalettet, gjøre praktiske oppgaver som rydde søppel, fylle på tørkepapir, spritdispenser og generelt rydde... Dette kan man diskutere er sykepleie og ikke, pga miljø et viktig osv osv. Men det var ikke sånn jeg så for meg at det skulle være. Jeg har jobbet på to sykehusavdelinger, vil si at den avdelingen jeg jobber på nå er mer faglig interessant enn den andre. Men blir mye repetisjon etter hvert. Jeg er også lei meg for at lønnen er så lav. Det har vært vanskelig å etablere seg med hus og hjem med den lønningen jeg har alene.. Jeg liker heller ikke jobbe aften og natt, helger og helligdager. Jeg tror ikke dette yrket er noe for meg. 

Jeg kommer ofte hjem og gråter fordi jeg er så sliten og lei og jeg opplever ikke en god livskvalitet i dette yrket. 

MEN! det er selvfølgelig også fine stunder, elsker å kunne føle at jeg hjelper en takknemlig pasient eller når man ser fremgang hos pasienten. 

Har du videreutdannet deg? Nei. 

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt? Ja. feks lærer eller tannpleier

Anonymkode: 78414...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. mars 2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har bestemt meg (etter mye om og men) til å begynne på sykepleien til høsten. I første omgang blir det en bachelor, så får jeg se videre om jeg ønsker å videreutdanne meg. Jeg gleder meg i allefall veldig!

Hvor lenge har du vært sykepleier? I 14 år

Hvordan trives du?  Jeg liker selve jobben og har gode kolleger. Men etter årevis med ubrukelige ledere som ansettes fordi det er deres tur, skeivt fokus fra ledelsen, fag nedprioriteres for økonomi, overtramp på aml, turnusarbeid, konstant underbemanning og nedrakking fra besserwissere utenom helsevesenet, så er jeg igrunnen drittlei. Jeg jobbet turnus før jeg begynte på sykepleien og likte det godt, men nå har jeg fått helseskader av det og kjenner på kroppen hvor mye det sliter.  

Har du videreutdannet deg? Jeg har en videreutdanning som ikke er direkte helserelatert, men skal nå videreutdanne meg for å komme vekk fra verste turnuslivet, og slippe sein-tidligvakter to ganger i uka..

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt? Ja, hadde ikke blitt noe helserelatert. Heller lærer, jurist eller økonom.

 

Anonymkode: b1379...5d8

 

Anonymkode: 436e2...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært sykepleier?

2015

Hvordan trives du?

Trives utrolig godt, jeg har en spennende og variert hverdag. Jeg er ung, så tredelt turnus fungerer helt greit for meg. Noen dager kan være utrolig stressende, så det er viktig at man kan håndtere stress. Lønnen er egentlig ganske grei, jeg synes jeg tjener godt. Jeg tar mange ekstravakter og, noe som hjelper mye på lønnen.

Har du videreutdannet deg?

Nei, men jeg skal det etterhvert. Men trives som bare "vanlig" sykepleier og.

Ville du valgt noe annet hvis du kunne velge på nytt?

Nei, jeg er veldig glad i yrket mitt og anbefaler det på det sterkeste til alle andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sykepleier siden 2009.

Jeg trives godt. Jeg jobber på sykehjem, har prøvd både rehab, omsorgsboligere, kirurgi og psykiatri i tillegg siden jeg ikke har hatt hatt 100% stillinger. Sykehjem passer meg forde det er variert(mange tror det er kjedelig), men vi har så mye forskjellige diagnoser, prosedyrer og pasientene i seg selv er så gode at man bare får lyst å ose ut med omsorg. Man får mye erfaring med medisinering, ernæring, forebygging, behandling, pleie, rus, palliasjon, morsstell, pårørende omsorg osv.

Ja jeg vil videre utdanne meg, men aner ikke hva enda. Vurderer palliativpleie, kreftpleie eller diabetessykepleier.

Det er mange spennende yrker der ute, men jeg føler liksom at sykepleier er det jeg skal være så nei, jeg ville ikke valgt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk litt nervøs, når de fleste ikke ville utdannet seg til det på nytt..... og ikke trives.

 

TS

Anonymkode: b1379...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...