Gå til innhold

Er du lei av selvdigging på Facebook????

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo det som er greia med facebook, at folk selv presenterer seg selv og sine liv. Ta det for hva det er. Vil man kjenne på skyggesidene til folk er diskusjonsforum, slik som dette bedre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen:

Men hvorfor skal vi hvite om hva ALLE gjør til en hver tid? Og hva er poenget med å fortelle hvor vellykket en er? Sånt ser jeg som bare selvrealisering til å spy av...

Anonymkode: d8ed2...4a4

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen:

Men hvorfor skal vi hvite om hva ALLE gjør til en hver tid? Og hva er poenget med å fortelle hvor vellykket en er? Sånt ser jeg som bare selvrealisering til å spy av...

I gamle dager så ringte man mamma eller bestevenninna for å fortelle hvis man var glad for noe, stolt, lykkelig, du vet. Man vil dele, nå deler man på facebook. Jeg deler ingen ting på fb, bruker det kun av praktiske årsaker og liker å klikke noen likes her og der. Men jeg skjønner da godt alle dem som syns det er ok å dokumentere den nye bilen, en ny jobb, en fin ferie, et fint bilde. Hva er problemet? Bortsett fra Reitan-klanen har jeg dessuten særdeles få på fb som skryter av seg selv. Men de som gjør det unner jeg suksessen 100%.

Kanskje du egentlig ikke er helt fornøyd med livet ditt hvis du ikke greier å glede deg på andres vegne?

• Liker 1
Gjest The damned
Skrevet

Er det ikke det facebook er til for? :)

De fleste vil jo presentere seg selv på en mest mulig positiv måte og legge ut ting som er positive. Dermed kan det jo virke som om de har et perfekt liv,men det skjuler seg jo endel bak det som de ikke vil dele. Det blir jo kanskje litt personlig å dele at kjæresten var utro eller at man sliter psykisk. Det finnes jo de som deler slike ting også,men de fleste deler jo ting som er positive.

Nå deler ikke jeg så mye,men når jeg gjør det så er det jo gjerne feriebilder eller et eller annet som har skjedd. Det ville for meg vært utenkelig om jeg skulle skrive at jeg går på aap fordi jeg har sosial angst. Vil jeg dele det med alle på vennelista? Nei,tror ikke det.

Noen drar jo kanskje ting litt langt,men folk på min venneliste deler jo helt normale ting som feriebilder,bilder av den nye bilen,bilder av barna sine,at det har vært på fjelltur/skitur osv,bilder av mat eller et eller annet som har skjedd.

Noen ganger lurer jeg på hva som er godkjent å dele på facebook og hvorfor andre tror at det er noe de skal "bestemme". Skal man kun ha profilbilde av seg selv,men gud forby om man skifter det oftere enn en gang i året og bildet skal helst være tatt av noen andre. Selfies er jo såå teit!

Ikke får man dele om man har oppnådd noe heller eller kjøpt seg noe nytt for da skryter man jo selvsagt. Nei,helst skal man vel ikke dele noe for da kan man plage en eller annen grinebiter.

AnonymBruker
Skrevet

Når folk legger ut ansiktsbilder-haugevis kommentarer om hvor vakre de er ( som ikke er tilfelle ) og "knissss/tuuusen taaaak oo søøte deeeg" og så er de langt opp i 40 årene begynner jeg virkelig Å LURE.

Anonymkode: 89bde...46b

Skrevet

Positive endringer er vel noe de fleste liker og gjerne vil dele med andre. Jeg har omtrent ingen på vennelista som skryter av et "perfekt" liv; de fleste har heldigvis nok selvironi til at de kan poste litt morsomme ting også. 

• Liker 1
Skrevet

Synes det er hakket verre å skryte på KG, da skryter man jo til randoms.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er TS igjen:

Nei, det er ikke noe galt med meg, men jeg må få lov til å spørre spørsmål om hvorfor og hva som gjør oss så opptatt av å følge med på hva alle gjør til en hvær tid.

Det som forunder meg er at det er så mange som bruker tiden på arbeid og ikke minst på kveldstid bare for å være nysjerrig på hva som skjer med kjentfolk og hvilke vellykket liv de har.

Det som også forunder meg er at ALLE skal hvite noe om ALLE hele tiden. Kort sagt en skal MÅ fortelle at en har kjøpt seg ny bil, eller en må vise hvor pene føttene er blitt etter å ha fått rød lakk på  de. Sånt ser jeg ikke hensikten med. Jeg kjenner noen som giftet seg i all hemmlighet for de ville ikke ha oppmerksomhet rundt bryllupet, men det som skjedde var det ble ramaskrik og et realt rabalder på FB-sidene til de som giftet seg om hvorfor de ikke kunne fortelle omverden om dette. Folk forstår tydeligvis ikke at noen vil ha fred og ikke fortelle alt som skjer privat.

Har dere tenkt noe over dette?

Kjører debatten videre.

Jeg tenker at fb ikke er noe for deg. Alle oppfordrer til å skifte "venner" og ditt og datt, men vi er forskjellige vi mennesker og selv om mange liker fb så er det mange som ikke gjør det heller. Jeg er ikke på fb og skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Men jeg går ikke glipp av noe, ingenting spesielt ihvertfall. Gjør som DU føler for, enten det er å skifte ut disse vennene, eller det er å kutte det helt ut. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp

og så lei at jeg kuttet ut Facebook for snart et år siden! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg en skrytete selvdigger som misbrukte facebook for å vise hvor perfekt jeg er. Jeg skrev en status om en god karakter jeg fikk på en prøve! Jeg vet jo at det ikke er lov å skrive det om man får mer enn fire, og heller ikke om man får under 3, for da klager man jo. Vurderte å rope det til alle på butikken, men fant ut at det var bedre å skrive det på facebook. Da fikk jeg jo masse skryt som boostet egoet mitt, mens hvis jeg hadde gjort det på butikken så hadde folk sett rart på meg. 

Anonymkode: 79a32...8c4

Gjest Badebuksa
Skrevet

Istedet for å droppe Facebook har jeg droppet folk på Facebook. Hva folk legger ut sier mye om dem :)

Jeg ser mye passiv aggressivitet på Facebook. Skryting er det ingenting av stort sett (bortsett fra hos 1-2 stk) fordi jeg har luket ut de som skryter og gnåler og fjernet dem som "venner" på Facebook. 

Det jeg ser aller mest av er faktisk sånn ekkel dyrevernspromotering "buhu, du er ond fordi du spiser kjøtt" (men de er ikke dobbeltmoralske som spiser korn som milliarder av smådyr - INKLUDERT MUS - har dødd på grunn av (innhøsting etc, det dreper mange, både pattedyr og biller og larver etc). 

Det irriterer meg. Sånne folk. 

Jeg hadde hatt ekstremt godt av å kutte ut Facebook. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...