AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Del Skrevet 15. mars 2016 Etter bare noen timer oppdaget jeg at psykologen er kjekk og tenker at dette kan bli vanskelig. Jeg har lett for å åpne meg for han og tror det er grunnen. Men det er jo ikke et sunt forhold under terapi. Skal jeg be om å bytte psykolog? Hva kan jeg da oppgi som grunn? Jeg drømmer ikke om et forhold, men merker at det er en viss kjemi der. Han er litt yngre enn meg. Jeg har ikke lyst å bytte siden han klarer å komme under skallet mitt, noen ganger til stor irritasjon for meg når jeg er ferdig med timen. Jeg liker ikke å utlevere følelseslivet. Er også redd for at han kan merke at jeg har forbudte følelser. Andre som har erfaring med det samme? Anonymkode: 746fe...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Del Skrevet 15. mars 2016 Dette er vanlig, og det går over etter en stund. Anonymkode: 7eef1...cb9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Del Skrevet 15. mars 2016 Du liker han vel sikkert bare fordi han "skjønner deg" og "er enkel å prate med " og slikt. Han får betalt for det. Anonymkode: 682cb...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Del Skrevet 15. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vanlig, og det går over etter en stund. Anonymkode: 7eef1...cb9 Bra det ikke bare er meg. Da er det enklere å forholde seg til og få på avstand. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du liker han vel sikkert bare fordi han "skjønner deg" og "er enkel å prate med " og slikt. Han får betalt for det. Anonymkode: 682cb...259 Jeg tenker ikke over at han får betalt for det. Det stemmer at han er enkel å prate med, men han "skjønner ikke meg". Vi har ikke hatt så mange timer. Men jeg føler at vi spiller på lag, og det kan være grunnen til at følelsene mine ble forvirret under siste time. Takk for svar. TS Anonymkode: 746fe...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Del Skrevet 15. mars 2016 Du nevner han er kjekk, så regner med dette er kun fysisk tiltrekning? Det kan være at det vil gå over etter en stund når det ikke er mer å fantasere om eller det går lang tid mellom timene. Hadde en veldig søt psykologstudent som behandler før. Vet ikke alderen hennes, men tviler hun er eldre enn meg. Hadde henne en god stund og vi hadde god kjemi. Ofte merket jeg at tankene gikk til helt andre ting enn det som var tema og kunne finne meg i å fantasere om henne iblant. Men det er sånt som skjer med alle når man møter nye personer. Gikk over etter en stund og holdt relasjonen på profesjonell nivå. I etterkant kan man tenke på om hva som hadde skjedd om man hadde invitert dem ut på date etter at behandlingen var over (les: pasient-psykolog forholdet avsluttet), men i fleste tilfeller er det smartest å la det bli med tanken. For meg i hvert fall er det viktig å kunne møte på profesjonelle folk i hverdagen uten at det oppstår kleine situasjoner. Anonymkode: d1c1a...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Del Skrevet 15. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner han er kjekk, så regner med dette er kun fysisk tiltrekning? Det kan være at det vil gå over etter en stund når det ikke er mer å fantasere om eller det går lang tid mellom timene. Hadde en veldig søt psykologstudent som behandler før. Vet ikke alderen hennes, men tviler hun er eldre enn meg. Hadde henne en god stund og vi hadde god kjemi. Ofte merket jeg at tankene gikk til helt andre ting enn det som var tema og kunne finne meg i å fantasere om henne iblant. Men det er sånt som skjer med alle når man møter nye personer. Gikk over etter en stund og holdt relasjonen på profesjonell nivå. I etterkant kan man tenke på om hva som hadde skjedd om man hadde invitert dem ut på date etter at behandlingen var over (les: pasient-psykolog forholdet avsluttet), men i fleste tilfeller er det smartest å la det bli med tanken. For meg i hvert fall er det viktig å kunne møte på profesjonelle folk i hverdagen uten at det oppstår kleine situasjoner. Anonymkode: d1c1a...9cf Ja, god kjemi og fysisk tiltrekning. Jeg har ikke tillatt meg å fantasere. Vil holde det på profesjonelt nivå. Er redd han kan merke det, men psykologer er sikkert vant til at pasienten kan reagere på den måten? Ts Anonymkode: 746fe...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Del Skrevet 15. mars 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra det ikke bare er meg. Da er det enklere å forholde seg til og få på avstand. Jeg tenker ikke over at han får betalt for det. Det stemmer at han er enkel å prate med, men han "skjønner ikke meg". Vi har ikke hatt så mange timer. Men jeg føler at vi spiller på lag, og det kan være grunnen til at følelsene mine ble forvirret under siste time. Takk for svar. TS Anonymkode: 746fe...ae6 Det er normalt, dessverre. Du må bare tenke at han har en jobb, og utfører den, han er ikke interessert i deg på noen annen måte. Det er en psykolog sin jobb å spille på lag med pasienten, å ha god kjemi, å le av vitser, å føle empati og trøste når det trengs og å komme med gode råd. Det er rett og slett "drømmenannen"/"drømmekvinnen", for de som ønsker en som lytter. Man trenger ikke lese lenge på KG for å se hvor mange menn det er der ute som ikke lytter. Og når man endelig finner en... så er han psykologen din Det går over, hvis du ikke fôrer følelsene. Og fokuser på det fornuftige og realistiske, ikke følelser. Annet enn når han ber deg kjenne på dem. Anonymkode: 443de...de2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Del Skrevet 15. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, god kjemi og fysisk tiltrekning. Jeg har ikke tillatt meg å fantasere. Vil holde det på profesjonelt nivå. Er redd han kan merke det, men psykologer er sikkert vant til at pasienten kan reagere på den måten? Ts Anonymkode: 746fe...ae6 Det vet jeg faktisk ikke. Kanskje er det enklere for jenter å falle for psykologen sin enn menn. Jeg er mann da, 32 år, glemte å skrive det i forrige innlegg. Tviler at de merker det såfremt pasienten ikke avgir åpenbare signaler. Kommer an på også hvor streng psykologen er på det i praksis. Noen tar det kanskje som kompliment og implementerer det i behandlingen, mens andre tar det som tillitsbrudd og overfører pasienten til ny behandler. Skal ikke si at pasient-psykolog romanser skjer bare på film, skjedd og skjer nok flere ganger i virkeligheten også, men det er annen tema. Anonymkode: d1c1a...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg foreslår at du holder det for deg selv. Ellers så vil du merke avstand. Anonymkode: e25b6...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #10 Del Skrevet 15. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er normalt, dessverre. Du må bare tenke at han har en jobb, og utfører den, han er ikke interessert i deg på noen annen måte. Det er en psykolog sin jobb å spille på lag med pasienten, å ha god kjemi, å le av vitser, å føle empati og trøste når det trengs og å komme med gode råd. Det er rett og slett "drømmenannen"/"drømmekvinnen", for de som ønsker en som lytter. Man trenger ikke lese lenge på KG for å se hvor mange menn det er der ute som ikke lytter. Og når man endelig finner en... så er han psykologen din Det går over, hvis du ikke fôrer følelsene. Og fokuser på det fornuftige og realistiske, ikke følelser. Annet enn når han ber deg kjenne på dem. Anonymkode: 443de...de2 Ts her. Jeg var kanskje heldig som fikk han siden vi har god kjemi. Han er litt for ung til at det ville blitt noe seriøst samme i hvilken situasjon vi møttes. Jeg skal fokusere på det fornuftige og realistiske, men ble litt overveldet etter siste time. Tidligere har jeg blitt betatt av en lege, men det gikk fint det også uten at det oppstod noe mer. Anonymkode: 746fe...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Del Skrevet 15. mars 2016 Fordi dette er terapi. Anonymkode: e25b6...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Del Skrevet 15. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at du holder det for deg selv. Ellers så vil du merke avstand. Anonymkode: e25b6...d9c Jeg kommer ikke til å si noe om det, og blir det for komplisert kan jeg bytte siden en av grunnene til at jeg går der er pstd etter voldtekt, og da kan jeg ønske meg en kvinnelig behandler av den grunn. Ts Anonymkode: 746fe...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #13 Del Skrevet 15. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg var kanskje heldig som fikk han siden vi har god kjemi. Han er litt for ung til at det ville blitt noe seriøst samme i hvilken situasjon vi møttes. Jeg skal fokusere på det fornuftige og realistiske, men ble litt overveldet etter siste time. Tidligere har jeg blitt betatt av en lege, men det gikk fint det også uten at det oppstod noe mer. Anonymkode: 746fe...ae6 Hva skjedde i siste time? Anonymkode: e25b6...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #14 Del Skrevet 15. mars 2016 Google erotic transferace. Det er veldig, veldig vanlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epleskall Skrevet 15. mars 2016 #15 Del Skrevet 15. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I etterkant kan man tenke på om hva som hadde skjedd om man hadde invitert dem ut på date etter at behandlingen var over (les: pasient-psykolog forholdet avsluttet), men i fleste tilfeller er det smartest å la det bli med tanken. For meg i hvert fall er det viktig å kunne møte på profesjonelle folk i hverdagen uten at det oppstår kleine situasjoner. Anonymkode: d1c1a...9cf Det som burde skje, er at psykologen ikke blir med på date. Psykologer har sterke etiske retningslinjer, og disse gjelder alltid, selv etter avsluttet behandling. Fagetisk Råd ville nok ha reagert dersom de hadde blitt kjent med at en behandler dater en tidligere pasient. Ts, psykologer er vant med at slike følelser kan oppstå, og det er helt uproblematisk. Dersom du kjenner det blir vanskelig for deg, kan dere adressere det i timen, eller du kan bytte behandler, som du sier. Men gi det litt tid. Det går stort sett over. Det kan selvsagt være at psykologen kjenner på det samme, men det skal så klart ikke komme frem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #16 Del Skrevet 15. mars 2016 Min crush varte for øvrig ii..seks år? Så går ikke alltid over så fort. Men vi prata om det nå og da, og det gikk ikke ut over behandlinga, så for meg var det ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #17 Del Skrevet 15. mars 2016 1 time siden, kisskissbangbang skrev: Google erotic transferace. Det er veldig, veldig vanlig Jeg leste litt om det du viste til. Jeg er frustrert fordi min psykolog hører ikke etter, virker å være helt i sin egen verden. Tror han at jeg er seksuelt frsutrert nå? Anonymkode: e25b6...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Del Skrevet 15. mars 2016 5 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Min crush varte for øvrig ii..seks år? Så går ikke alltid over så fort. Men vi prata om det nå og da, og det gikk ikke ut over behandlinga, så for meg var det ikke noe problem. Gikk du til psykolog i 6 år!? 5 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Min crush varte for øvrig ii..seks år? Så går ikke alltid over så fort. Men vi prata om det nå og da, og det gikk ikke ut over behandlinga, så for meg var det ikke noe problem. 6 Anonymkode: 443de...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #19 Del Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk du til psykolog i 6 år!? 6 Anonymkode: 443de...de2 Hva er så galt med det? Anonymkode: e25b6...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. mars 2016 #20 Del Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk du til psykolog i 6 år!? 6 Anonymkode: 443de...de2 Jepp, av og på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå