mannaen1 Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 (endret) Takker for svarene jeg har fått😊👍 Endret 15. mars 2016 av mannaen1
Ulven Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 (endret) TSH er litt forhøyet i forhold til normalbefolkningen. Men du har negative antistoffer i forhold til de referanseområdene jeg kjenner til, så jeg holder en knapp på at TSH er forhøyet pga det lave D-vitaminet ditt. Ta tilskudd av D-vitamin og nye prøver om feks 2-3 måneder. Sjekk samtidig om du kan ha cøliaki. Endret 15. mars 2016 av Ulven 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Blodprøvene dine er fine, også TSH er i normalområdet. Du er lav i d-vitamin som rask kan gjøre at du føler deg dårlig, så når du får opp igjen den verdien vil sikekrt formen bli bedre også. Men dette snakker du vel med legen din om? Anonymkode: d4f65...e15
venus_ Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 3 timer siden, Ulven skrev: TSH er litt forhøyet i forhold til normalbefolkningen. Men du har negative antistoffer i forhold til de referanseområdene jeg kjenner til, så jeg holder en knapp på at TSH er forhøyet pga det lave D-vitaminet ditt. Ta tilskudd av D-vitamin og nye prøver om feks 2-3 måneder. Sjekk samtidig om du kan ha cøliaki. Referanseområdet for TSH er 0,2-4, TS sin verdi er dermed helt fin. Ikke uttal deg om noe du ikke har greie på.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Man bør ikke tolke blodprøvesvar på kg. Det er legens oppgave. Selv om man har kompetanse, har man ikke kjennskap til pasientens anamnese. TS: Dette må du snakke med legen din om. Anonymkode: 90c07...78a 1
mannaen1 Skrevet 15. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2016 Hei igjen! Jo selvfølgelig må jeg snakke med legen min( han har vært på ferie) han ringte meg i dag og jeg har fått resept på vit d og pga alle mine matintoleranser og symptomer så skal jeg også ta blodprøver ang cøliaki etter leges forslag. Tusen takk for svar! 👍
Ulven Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 3 timer siden, venus_ skrev: Referanseområdet for TSH er 0,2-4, TS sin verdi er dermed helt fin. Ikke uttal deg om noe du ikke har greie på. Når du uttaler deg så bastant om andres kompetanse bør du kanskje kikke på din egen? TSH følger ikke en gauss kurve, men har en opphopning for normalbefolkningen rundt 1-1,2. Når en pasient har en TSH over midten av referanseområdet bør man ta en kikk på om pasienten har en mulig LS, jodmangel, cøliaki eller D-vitamin mangel. Å kun fokusere på at pasienten er innenfor referanse, gjør at man kan miste en evnt mulig diagnose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå