Gå til innhold

Ringe lege for å slette papir-resept?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gang for lenge siden fikk jeg en resept (på papir) av en lege på et privatkontor. Denne resepten vil jeg ikke at andre skal vite om, heller ikke annet helsepersonell. Jeg bruker ikke medisinen lengre, så sånn sett så trenger ingen å vite om den heller. Men så sjekket jeg på helsenorge, og da lå resepten der. Det er et år siden jeg fikk papirresepten, og jeg trodde resepter skulle bli slettet etter x antall måneder?

Er det noen som vet hvordan denne resepten kan slettes? Hvem må jeg kontakte? Legen som skrev ut resepten?

Jeg vil forresten ikke ha noe diskusjon angående medikament og at helsepersonell er taushetsbelagt osv. Takk! :)

Anonymkode: 60817...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Resepter for et A-preparat arkiveres i 5 år. Øvrige preparater i arkiveres i 1 år.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Kontormus skrev:

Resepter for et A-preparat arkiveres i 5 år. Øvrige preparater i arkiveres i 1 år.

Det er ikke et A-preparat. Det har ca gått et år siden, så da får jeg vel bare være tålmodig...

Er det sikkert at resepten slettes?

Anonymkode: 60817...81f

Skrevet

Det var det jeg kunne lese meg til. Men egen erfaring sier at de "forsvinner" etter et år. Ikke ca - men nøyaktig 1 år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...