AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 På oppfordring fra nav søkte jeg om samtaler med "kommunen". Altså at jeg skulle få en som jobbet med mennesker med psykiske problemer å snakke med. Fikk beskjed at det skulle være en psyk. sykepleier, men istedet fikk jeg en som kun har kurs i psykisk helse. Greit nok det, men hun har null forståelse. Jeg har mange diagnoser, en blanding av medfødte og psykiske diagnoser. Men hun sier til meg at det bare er å ta seg sammen så løser alt seg. Disse problemene har jeg hatt i over 20 år, så dette irriterer meg. Har gått der ganske lenge nå og orker det ikke lenger. Blir utrolig frustrert av å snakke med henne. Hun vil jeg skal si hva vi skal gjøre for at jeg blir bedre. Men det vet jeg ikke sier jeg?? Jeg tok kontakt for å få hjelp. Har psykolog i tillegg. Hvordan skal jeg vite hvordan jeg kan "fikses"? Da hadde jeg jo vært frisk allerede. Jeg vil avslutte disse samtalene, men jeg tør ikke å si det til henne. Har fått ny time dit. Hvordan skal jeg avslutte? Anonymkode: a8fd8...7dd
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Send en e-post til vedkommende du først kom i kontakt med (altså vedkommende i kommunen som forespeilet deg hjelp) I den skriver du: Hei. Viser til søknad/brev/e-post av dato angående samtaler om (hva det nå var du bad om å snakke om). Jeg har hatt flere samtaler med en person med liten kompetanse på området og mangelfull forståelse for min situasjon som sier jeg skal "ta meg sammen". Jeg finner situasjonen uheldig og ønsker derfor ikke fortsette desse samtalene. Siden neste person som søker hjelp kanskje ikke evner si fra om situasjonen ønsker jeg å gjøre oppmerksom på at vedkommende har en krass og uhøflig oppførsel som etter min mening gjør vondt verre. Vennlig hilsen etc send en meget kort e-post til vedkommende og kansellert all videre kontakt. Anonymkode: 637f2...9f3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå