Stellia Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Har du vært i Lisboa, og hva synes du om byen? Verdt å reise til?
Torelli Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Ja, kjempeflott by!! Vi dro også på utflukter til utenfor med tog Bl.a til et kitch slitt/ borg. God mat.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Det er nærmere syv år siden jeg var der, så jeg husker ikke alle detaljene, selvsagt, men det er absolutt en vakker by. Trikketuren opp de bratte og trange gatene er nesten verdt turen i seg selv. Mye graffiti og gatekunst preget bybildet, noe jeg likte veldig godt. Det var en eklektisk miks av bygninger og stilarter, og jeg ble veldig imponert av byggene som var dekket av "mauriske" fliser. Fantastiske kaker! Mange koselige bakerier som holder åpent sent der man kan nyte en god kaffe og litt bakst. Bairro Allto-området er veldig hipt, men sjarmerende, med mange fine og unike butikker, flotte barer og kafeer. Det er litt "rugged", men det er sånt et sted skal være. Lisboa er absolutt en fin by, men det som trakk ned for min del var den gjennomgående dårlige servicen. Husker blant annet at de ansatte sukket oppgitt når man kom inn i butikken, og man fikk en ekkel følelse at man trengte seg på. Dette opplevde jeg flere steder og ble derfor ganske lei etterhvert. Det må sies at dette ikke var "turistbutikker", men alt fra butikker som solgte billig interiør til butikker i Barrio Alto som solgte lim etd. joggesko og dyre klær. Hver gang jeg snakker med noen om hvilke byer som er de minst hyggelige man har vært i så nevner jeg derfor alltid Lisboa. Det skal sies at vi også møtte flere hyggelige mennesker, så det kan hende at jeg bare var uheldig. En annen ting jeg husker er at selve bykjernen er ganske kjedelig (mange utrolig fine og vakre bygg å se), da det er mange av de samme kjedebutikkene i umiddelbar nærhet til hverandre. Litt sånn som Karl Johan i Oslo, hvor det omtrent kun er H&M, Cubus og BikBok, bare at der var det butikker som Berskha og Pull&Bear. Det gjorde, slik jeg opplevde det at sentrum ble lite spennende og for turistifisert (i mangel på et bedre ord). Dette kan, for alt jeg vet, være endret nå, men jeg husker det i hvert fall som et lite trivelig sted, som jeg ikke brenner for å besøke igjen. Det er i hvert fall slik jeg husker at jeg opplevde Lisboa. Jeg er vel greit fornøyd med at jeg har vært der, men jeg føler ikke et brennende behov for å dra dit igjen, da den ikke falt så godt i smak. Hvis du drar, så kommer du sikkert til å kose deg uansett. God tur! Anonymkode: db171...9fd
Pissmaur Skrevet 16. mars 2016 #5 Skrevet 16. mars 2016 Spennende by med rik historie. Anbefaler å ta turen. Rimelige priser, god mat og vin. Opplevde ikke at det var dårlig service i butikkene.. Anbefaler en dag med vintur ute i distriktene med privat guide. Veldig rimelig i pris og svært billig, god vin. Var der i fjor.
Puny Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 Jeg anbefaler walkingtours. Fin måte å bli kjent med byen på. Absolutt en pen by og relativt billig i vesteuropeisk standard. Det eneste jeg syntes var litt kjip er maten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå