AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Jeg har en del piercinger fra før, men tok nylig en i brystvorten. Det står så mye forskjellig informasjon overalt, så jeg spør heller her i håp om at noen som har eller har hatt kan fortelle litt. Hvor lang er groperioden og skal man bruke plaster med tanke på at den kommer borti t skjorten ofte? Hvor ofte skal man rense? Kan jeg trene bryst mens den gror? Anonymkode: c5bfe...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en del piercinger fra før, men tok nylig en i brystvorten. Det står så mye forskjellig informasjon overalt, så jeg spør heller her i håp om at noen som har eller har hatt kan fortelle litt. Hvor lang er groperioden og skal man bruke plaster med tanke på at den kommer borti t skjorten ofte? Hvor ofte skal man rense? Kan jeg trene bryst mens den gror? Anonymkode: c5bfe...0a9 Groperioden er lang. Nå husker jeg ikke hvor lenge, men jeg renset min piercing for sikkerhetsskyld i tre måneder. Jeg fikk beskjed om 2-6 uker, men jeg renset lengre fordi jeg ville være helt sikker på å ikke få infeksjon. Jeg renset 2-3 ganger om dagen. Jeg brukte plaster av og til, dersom jeg hadde på meg en sånn type BH eller klær som førte til at piercingen rørte mye på seg. Plasteret brukte jeg mest for at piercingen skulle holde seg i ro. Ellers brukte jeg mest sportsBH den første tiden. Og så er det lurt å skifte på senga oftere enn vanlig. Jeg trente ikke de første dagene, men etter en uke begynte jeg å trene som normalt. Det er ingen problem å trene under groperioden, så vidt jeg forstår, men at man burde holde seg i ro de 2-3 første dagene. Det var det jeg fikk beskjed om. Og så er det lurt å rense med natriumklorid eller klorhexidin. Jeg ble anbefalt å bruke drop-it, der du får mange små engangshylser fremfor en stor flaske med rensemiddel. Da holder rensemiddelet seg sterilt lengre. Anonymkode: 593c7...f33
Midnanne Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Jeg brukte ikke plaster, men brukte bh. Er du mann ville jeg foreslått plaster:) Du kan kjøpe saltvann å rense med, men ikke bruk pyrisept, det er for hard for den tynne huden, og kommer til å irritere:) Jeg tror jeg renste hver morgen/kveld i noen få uker, også resten skylte/rense jeg godt med vann i dusjen hver dag. Selve såret grodde i over et halvt år, men ikke no infeksjoner:)
Blablah01 Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Jeg tok for litt over en måned siden og min virker ferdig grodd allerede. Jeg renset tre ganger daglig de første tre ukene, så sluttet jeg da den ikke gjorde vondt og så helt fin ut. Jeg renser den nå bare 4-5 ganger i uken. Plaster skulle jeg bare bruke den første dagen, fordi piercingen trenger luft for å gro. Sov med slike løse tynne, behaglige bh-er du får kjøpt på cubus, og brukte disse de første ukene. Ville ikke gått uten bh før den slutter å gjøre vondt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå