Veslefrikk Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Har en venninne som nylig har blitt single etter et tøft brudd og neste lørdag fyller hun 30 år og vi er en venninnegjeng som har lagt sammen penger og skal gi henne en "bli ny dag" i gave. Frisør, hudpleie, manikyr og nye klær. Og her begynner problemet; Vi vet at hun har brukt str xl eller 44, men nå har hun gått ned ca10 kg. Hvor mye utgjør dette for klesstørrelsene. Hva skal vi kjøpe? Str L og 42 eller hva tror dere. Hun er ca 1,70 høy og vi vet ikke hva hun veier nå, bare at hun har gått ned 10 kg. Men vi tipper på rundt 80 nå. Vet at gavekort er et alternativ, men da blir liksom dagen litt amputert i forhold til hva vi hadde tenkt oss. Som avslutning på dagen skal vi ut og spise middag og da hadde det jo vært hyggelig om hun var ny fra topp til tå.
Poppie Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Hva med å si til henne: "Gjett hva? I dag skal du få shoppe deg ny outfit for xxx kr, og vi skal bli med deg!" For ei som er nysingle og sikkert litt var for vekten sin kan det være fullstendig krise å få klær som ikke passer (er skjorta for lita føler hun seg tjukk, er den for stor kan hun tenke at hun ser tykkere ut enn det hun trodde). 6
Veslefrikk Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2016 10 minutter siden, Poppie skrev: Hva med å si til henne: "Gjett hva? I dag skal du få shoppe deg ny outfit for xxx kr, og vi skal bli med deg!" For ei som er nysingle og sikkert litt var for vekten sin kan det være fullstendig krise å få klær som ikke passer (er skjorta for lita føler hun seg tjukk, er den for stor kan hun tenke at hun ser tykkere ut enn det hun trodde). Ja, kanskje det er måten å gjøre det på. Takk for tipset. Er bare litt redd for at hun er litt for beskjeden til å klare å velge seg noe i en sånn setting. Kanskje vi får kjøpe gavekort på et senter og ta shoppingen som en utflukt på bursdagen. Ja, hun er veldig var for vekten sin pga mye psykisk mishandling så derfor er vi redde for å kjøpe feil størrelse. Ønsker ikke å gjøre henne enda mer usikker.
super-s Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Synes det var et godt forslag å ta henne med for å kjøpe nye klær. Da får hun jo plukket med noe hun liker, samtidig som at dere kan hjelpe henne. Det kan jo være at dere bommer totalt om dere kjøper det uten henne. Og hvis dere allikevel ønsker å kjøpe det før dagen, så kan dere si "Vi har en overraskelse til bursdagen din, men da må vi vite hvilken størrelse du bruker". Enig i at det kan være kjipt om dere kjøper feil strl.
Cata Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 (endret) Kroppsfasong har også mye å si, så det beste er om dere kan gå for løsningen som Poppie foreslår. Ellers, basert på hva jeg brukte da jeg var ca. 80 kg så ville jeg sagt at XL og 42/44 er rett størrelse. L kan bli for lite. (Av en eller annen grunn er de L'ene ofte veldig små i størrelsene.) ..... Synes det høres supert ut med litt shopping med venninner (dere) før dere skal ut og spise middag, altså. Så jeg vil absolutt anbefale den løsningen. Da kan dere oppmuntre henne hvis hun står i fare for å velge de aller kjedeligste klærne. Jeg har selv vært den usikre som har hatt mye nytte av et spark bak fra venninner i klesveien. Det tok meg lang tid å "finne meg sjæl" i så måte og i mellomtiden var det greit med noen små puff slik at jeg ikke bare fikk grå og marineblå klær. Endret 14. mars 2016 av Cata Litt tillegg i teksten 1
Veslefrikk Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2016 40 minutter siden, super-s skrev: Synes det var et godt forslag å ta henne med for å kjøpe nye klær. Da får hun jo plukket med noe hun liker, samtidig som at dere kan hjelpe henne. Det kan jo være at dere bommer totalt om dere kjøper det uten henne. Og hvis dere allikevel ønsker å kjøpe det før dagen, så kan dere si "Vi har en overraskelse til bursdagen din, men da må vi vite hvilken størrelse du bruker". Enig i at det kan være kjipt om dere kjøper feil strl. 39 minutter siden, Cata skrev: Kroppsfasong har også mye å si, så det beste er om dere kan gå for løsningen som Poppie foreslår. Ellers, basert på hva jeg brukte da jeg var ca. 80 kg så ville jeg sagt at XL og 42/44 er rett størrelse. L kan bli for lite. (Av en eller annen grunn er de L'ene ofte veldig små i størrelsene.) ..... Synes det høres supert ut med litt shopping med venninner (dere) før dere skal ut og spise middag, altså. Så jeg vil absolutt anbefale den løsningen. Da kan dere oppmuntre henne hvis hun står i fare for å velge de aller kjedeligste klærne. Jeg har selv vært den usikre som har hatt mye nytte av et spark bak fra venninner i klesveien. Det tok meg lang tid å "finne meg sjæl" i så måte og i mellomtiden var det greit med noen små puff slik at jeg ikke bare fikk grå og marineblå klær. Det blir gavekort på Ski Storsenter, også har vi bestilt tid for henne med den personlige shopperen de har der og gitt litt føringer til henne. Tenker det er bedre enn at vi stiller opp en hel gjeng med litt forskjellige meninger og smak. Håper det blir vellykket.
Cata Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, Veslefrikk skrev: Det blir gavekort på Ski Storsenter, også har vi bestilt tid for henne med den personlige shopperen de har der og gitt litt føringer til henne. Tenker det er bedre enn at vi stiller opp en hel gjeng med litt forskjellige meninger og smak. Håper det blir vellykket. Krysser fingre for at venninnen deres kommer til å like gaven. Hadde det vært meg i min mest usikre tid så hadde jeg nok syntes det hadde blitt litt vel mye av det gode ("Synes de jeg er SÅ håpløs?") mens nå, i noe mer selvsikker tilstand hadde jeg blitt superglad. Ikke misforstå, jeg synes det er en flott gave altså, men vær forberedt på at venninnen kan komme til å synes det blir litt mye av det gode. 1
Veslefrikk Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2016 2 minutter siden, Cata skrev: Krysser fingre for at venninnen deres kommer til å like gaven. Hadde det vært meg i min mest usikre tid så hadde jeg nok syntes det hadde blitt litt vel mye av det gode ("Synes de jeg er SÅ håpløs?") mens nå, i noe mer selvsikker tilstand hadde jeg blitt superglad. Ikke misforstå, jeg synes det er en flott gave altså, men vær forberedt på at venninnen kan komme til å synes det blir litt mye av det gode. Ja vi krysser også fingrene, men hun har flere ganger sagt at hun skulle ønske hun hadde hatt en som kunne gi henne tips om farger og fasonger og noen som kan hjelpe henne med å sette sammen antrekk når hun har lest div artikker om det i kk og Se og Hør. Uff! Nesten så jeg begynner å grue meg litt .
EvaLena Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Vil bare si at hvis vekttapet er pga bruddet med kjæresten, så kan de kiloene fort komme tilbake når hun kommer over bruddet. Jeg raste ned 24 kilo på 2-3 mnd på brudd, men da jeg begynte å komme i vater så var de på plass igjen ganske fort. Kanskje kjøpe noe hun kan bruke om de kiloene kommer tilbake igjen også 😊
peppermyntete Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 58 minutter siden, Cata skrev: Kroppsfasong har også mye å si, så det beste er om dere kan gå for løsningen som Poppie foreslår. Ellers, basert på hva jeg brukte da jeg var ca. 80 kg så ville jeg sagt at XL og 42/44 er rett størrelse. L kan bli for lite. (Av en eller annen grunn er de L'ene ofte veldig små i størrelsene.) ..... Synes det høres supert ut med litt shopping med venninner (dere) før dere skal ut og spise middag, altså. Så jeg vil absolutt anbefale den løsningen. Da kan dere oppmuntre henne hvis hun står i fare for å velge de aller kjedeligste klærne. Jeg har selv vært den usikre som har hatt mye nytte av et spark bak fra venninner i klesveien. Det tok meg lang tid å "finne meg sjæl" i så måte og i mellomtiden var det greit med noen små puff slik at jeg ikke bare fikk grå og marineblå klær. Og når jeg veide 80 brukte jeg L, så enig i at det lureste er å ta med venninnen på shopping slik at de er sikker på at det passer Tror det blir veldig hyggelig også! De kan prøve masse fint og nesten lage "moteshow" i prøverommet.
Veslefrikk Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Vil bare si at hvis vekttapet er pga bruddet med kjæresten, så kan de kiloene fort komme tilbake når hun kommer over bruddet. Jeg raste ned 24 kilo på 2-3 mnd på brudd, men da jeg begynte å komme i vater så var de på plass igjen ganske fort. Kanskje kjøpe noe hun kan bruke om de kiloene kommer tilbake igjen også 😊 Ja vekttapet skyldes nok i utgangspunktet bruddet, men hun har hatt lyst til å gå ned en stund så kanskje nye klær og en ny stil bidrar til at hun holder vekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå