Gå til innhold

Snill


Doge

Anbefalte innlegg

Hva betyr egentlig snill?Jeg ser gjentatte ganger at brukere her skriver at "kvinner vil ikke ha snille menn", at man som mann må "slutte å være så snill". I følge wikipedia så betyr ordet snill

Sitat

Adjektiv

snill (Bokmål/Riksmål/Nynorsk)

  1. god
  2. kjærlig og omsorgsfull

Man skulle jo tro at folk, også kvinner, vil ha en kjæreste som er god, kjærlig og omsorgsfull. Altså en snill kjæreste. Men i følge KG så stemmer ikke dette. Her inne er snille folk kjedelige, grå dørmatter uten mål og mening. Jeg vil si at jeg en er snill kar etter definisjonen til wikipedia, men grøsser inni meg hver gang jeg blir kalt snill av jenter/kvinner, fordi de da egentlig mener at jeg ikke er seksuelt tiltrekkende. Har kvinner misbrukt ordet så mye at definisjonen av det har endret seg? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr også føyelig og  lydig :fnise:

De mener de ikke vil ha en dørmatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det betyr også føyelig og  lydig :fnise:

De mener de ikke vil ha en dørmatte. 

Det har jeg jo skjønt, men da burde de si at de ikke vil ha en dørmatte. Ikke at de ikke vil ha en snill mann. De vil vel ikke ha en slem mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Doge skrev:

Det har jeg jo skjønt, men da burde de si at de ikke vil ha en dørmatte. Ikke at de ikke vil ha en snill mann. De vil vel ikke ha en slem mann? 

Ja, jeg vet ikke hvorfor de sier snill. Når jeg sier snill, er det ikke negativt :) 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan også høre kvinner som blir voldtatt og slått av mannen sin, at de ikke vil forlate vedkommende siden han egentlig er snill/god på bunnen. 

Hvis du er ufarlig og kosete, er du snill. Og det er ikke bra. Hvis du slår og voldtar, er du også snill. Men da er det bra. 

Jeg tror mange kvinner mener at alle menn de er sammen med, er snille, men at de foretrekker snille menn som slår og voldtar dem såpass at forholdet ikke blir monotont og kjedelig. 

 

 

Anonymkode: f4b2a...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er for snill", kan jo bety at du føyer deg for mye etter andre, på grensen til dumsnill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Misliker sterkt ordene "snill" og "slem". De er altfor diffuse til å si noe konkret om noen. Og ja,de blir misbrukt og misforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner flest vil nok ha snille menn. Altså menn som er gode og kjærlige.

Jeg tror derimot noen kvinner kan ha litt problemer med menn som selv går rundt å kaller seg snille. Det er noen menn (absolut ikke alle) som kaller seg selv "snille", også forventer de sex fordi de har vært så snille. Dette gjelder da spesielt menn som ser på seg selv som "vennesonet". Derfor er det godt mulig at noen kvinner blir skeptiske til menn som kaller seg selv snille. 

Anonymkode: c7766...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner flest vil nok ha snille menn. Altså menn som er gode og kjærlige.

Jeg tror derimot noen kvinner kan ha litt problemer med menn som selv går rundt å kaller seg snille. Det er noen menn (absolut ikke alle) som kaller seg selv "snille", også forventer de sex fordi de har vært så snille. Dette gjelder da spesielt menn som ser på seg selv som "vennesonet". Derfor er det godt mulig at noen kvinner blir skeptiske til menn som kaller seg selv snille. 

Anonymkode: c7766...95c

De mennene misbruker jo også ordet snill. Det å bare være snill for å få noe, men ikke fordi man faktisk er det er jo ikke snilt. Det er utspekulert :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Doge skrev:

Man skulle jo tro at folk, også kvinner, vil ha en kjæreste som er god, kjærlig og omsorgsfull.

Det er på ingen måte en regel. Mordere blir nedrent av damer. En jeg kjente tok med seg brødkniven og dro to mil avsted, dit kona var på besøk hos deres voksne datter. Etter endt soning stod damene i kø. Han var ingen snill mann.
Se på ungdommen: hvem er det som aldri er i beit for damer: den snille, beskjedne bokormen eller den kriminelle gjenglederen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Doge skrev:

De mennene misbruker jo også ordet snill. Det å bare være snill for å få noe, men ikke fordi man faktisk er det er jo ikke snilt. Det er utspekulert :fnise: 

Nei de er ikke snille. Men disse guttene beskriver ofte seg selv som snille menn.

Ett annet problem kan være at jenter blir fortalt i ganske ung alder at hvis en gutt er slem mot henne, betyr det at han liker henne. Altså på barneskolen. At hvis en gutt dytter og plager en jente litt, betyr det at han liker henne. Dette kan gjøre at noen kvinner i voksen alder ikke helt ser det når ordentlige snille menn liker de. At de gjerne tror han er snill med alle og bare vil være venner. Gjelder selvfølgelig ikke alle.

Anonymkode: c7766...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Doge skrev:

Det har jeg jo skjønt, men da burde de si at de ikke vil ha en dørmatte. Ikke at de ikke vil ha en snill mann. De vil vel ikke ha en slem mann? 

Men, en mann er jo fremdeles snill selv om han er så snill at det går ut over han selv (dørmatte, dumsnill). Det blir også feil å hevde at "kvinner vil ikke ha snille menn". Man kan jo spesifisere det til at den gyldne middelvei er foretrukket: snill, men ikke dumsnill.  



           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...