AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Hei. Skriver dette som anonymbruker. Dette er vanskelig for meg å skrive, og det er enda vanskeligere å stille dette spørsmålet jeg kommer til å stille dere. Jeg har lenge vært lei meg, mange år. Jeg er 24 år nå og jeg kan ikke huske at det er et øyeblikk av mitt liv hvor jeg ikke har slitt med problemene mine. Jeg er redd for å kalle det angst, panikkanfall og depresjon. Jeg vil ikke være en av de som sier de har det og tar fra oppmerksomheten til de som faktisk trenger hjelp. Men i løpet av de siste årene har alt blitt verre. Hovedårsaken er at jeg er livredd for å dø av sykdom. Spesielt kreft. Jeg tør ikke å dra til legen, jeg har vel ikke vært der på over 10 år. Jeg klarer ikke å dra for jeg er helt sikker på at de kommer til å fortelle at jeg skal dø. Hver dag får jeg plutselig hjertet i halsen av difuse smerter i kroppen. Enten jeg har vondt et sted eller tanker som kommer krypende. Og jeg mener virkelig redd, så redd at jeg ikke klarer puste. Så redd at jeg hyperventilerer så mye at jeg brekker meg og spyr. Jeg er redd for så utrolig mye, jeg sliter skikkelig med klaustrofobi of ofte har jeg rare tanker om at jeg er ettersøkt eller politiet er ute etter meg. Jeg er livredd for autoriteter. Så er det med depresjon. Jeg vet ikke helt om jeg får lov å kalle meg deprimert. Men jeg er sliten, først så trodde jeg at jeg var lat, men jeg er oppriktig sliten. Jeg orker ikke å stå opp om morgenen, men jeg klarer ikke å sovne om natten. Jeg tenker på ting og scenarioer til jeg hulker og brekker meg. Jeg vil være noen, jeg prøver å studere og være med venner, men jeg orker ikke. Og jeg tør heller ikke å fortelle noen dette. Mange tror at jeg ikke gidder, men jeg orker ikke. Jeg føler at livet er over, noe som er litt paradoksalt med tanke på at jeg er lviredd for å dø. Siden året har startet har jeg blitt verre. Jeg er oftere lei meg, ofte blir jeg liggende i senga og rister og gråter og vrir meg. Akkurat som om jeg er fanget og kommer meg ikke ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg er fanget i en ond sirkel, jeg trenger hjelp men jeg tør ikke å spørre fordi jeg er redd for å dø, men jeg blir bare verre. Hva skal jeg gjøre? Er jeg deprimert? Kan jeg kalle meg selv det? Værsåsnill noen. Jeg tror ikke jeg klarer å være oppegående så mye lenger Anonymkode: 19330...dc9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Dra til legen for å bli henvist til psykolog. Du er nok deprimert og har alvorlig angst. Du må ikke bekymre deg for å ikke "få lov" til å kalle deg deprimert. Det er akkurat slik du beskriver det som det er for mange. Anonymkode: 8697f...76d 3
Gjest Notatboka Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Kjære vakre vene, søk hjelp! Dette er ikke normalt og ingen bør ha det sånn. Jeg vet det er lett for meg å si som ikke sitter med de samme tankene som deg, men du bør komme deg til legen for en check up og henvisning til psykolog. Det er hjelp å få. Jeg tviler ikke på at du har depresjon, angst og panikkanfall utifra hvordan du beskriver det her. Ta problemene dine på alvor og innse at det er nettopp det; problemer. Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Helseangst. Også kalt hypokonderi. Gå til legen din og be om henvisning til en psykolog. Du kan ikke gå¨å ha det sånn. Anonymkode: 9df96...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Hei takk for svar! Jeg har veldig lyst på hjelp, men jeg klarer ikke å komme meg til legen. Har prøvd å bestille time, men jeg får det ikke til. Har en venn som har sagt han kan være med, men det hjelper ikke. Jeg er så redd. Det er bare en eviglang ond sirkel. Anonymkode: 19330...dc9
Gjest Notatboka Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Skjønner godt at det er vanskelig. Men uten hjelp blir det bare verre! Du kan ikke ha det sånn her lenger. Ta kontakt med den vennen som har sagt h*n ønsker å hjelpe, be h*n ringe og bestille time for deg. Jeg har tro på at du klarer det
Klink Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Kan du ikke få vennen din til å ringe legen og fortelle hvordan du har det? Vil det være bedre at legen kommer på hjemmebesøk? Om det er mulig. Evt snakke med legen i telefonen? Forklare at du ikke klarer å bestille timen eller møte opp. For du bør virkelig virkelig få hjelp. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei takk for svar! Jeg har veldig lyst på hjelp, men jeg klarer ikke å komme meg til legen. Har prøvd å bestille time, men jeg får det ikke til. Har en venn som har sagt han kan være med, men det hjelper ikke. Jeg er så redd. Det er bare en eviglang ond sirkel. Anonymkode: 19330...dc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå