Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke påstander, men meninger, basert på livserfaringer. Selv om de er ubehagelig å høre fordi de rokker ved ditt bilde av han vil ikke automatisk si de er feil.

Er brillene dine virkelig så rosa av forelskelse at du ikke ser fornuften i omtrent alle innleggene her?

Anonymkode: eaa5f...88e

Ja, akkurat dine livserfaringer og ikke summen av livserfaringer fra alle mennesker som noengang har opplevd utroskap!

Anonymkode: 5092e...e07

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestvest
Skrevet

Når en begrunnelse høres ut som en unnskyldning for utsettelse er det stor sannsynlighet for at det som er lovet ikke kommer til å skje. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Atrix skrev:

Her er jo endel av selve temaet at det du gjør er forkastelig. Jeg oppfattet vel heller ikke at du svarte på hvordan du selv hadde oppført deg ovenfor en annen kvinne som hadde prøvd å overtale kjæresten din fra å flytte fra deg og splitte opp felles hjem for eventuelle barn? 

Må nesten bare be deg lese svaret jeg gav deg en gang til da, der svarer jeg på det du spør om. Og med det legger jeg den ballen død..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten bare be deg lese svaret jeg gav deg en gang til da, der svarer jeg på det du spør om. Og med det legger jeg den ballen død..

Du har ikke makt til å legge noen baller død på ett forum. Det er det som er med forum, mange mennesker, med mange meninger du ikke kan kontrollere.

Anonymkode: eaa5f...88e

• Liker 4
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke du svarer på hvordan du selv hadde reagert hvis noen hadde prøvd å få kjæresten din til å flytte fra deg, i svaret ditt. Når du unnlater å svare på dette virker det jo som om du har liten vilje eller evne til å sette deg inn i hvordan du oppfattes av blant annet de som skriver i denne tråden.

Endret av Atrix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg skulle likt å se deg som en kone om noen år. Lykkelig gift med mannen din, for så å finne ut at han har en elskerinne på siden. Som han later som er så fæl. Tenk deg selv du, i den situasjonen... SKAM DEG

Anonymkode: 6330e...cbc

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen respekt for menn eller kvinner som innleder forhold til gifte mennesker. Man kan forelske seg i noen som er i forhold, men da bryter vedkommende forholdet sitt.

Det finnes nok av single mennesker ute og du viste han var opptatt når dere startet dette opplegget. Jeg har flere ganger selv blitt lagt ann på av gifte menn. Jeg har alltid avvist dem, av selvrespekt. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg skulle likt å se deg som en kone om noen år. Lykkelig gift med mannen din, for så å finne ut at han har en elskerinne på siden. Som han later som er så fæl. Tenk deg selv du, i den situasjonen... SKAM DEG

Hun kommer aldri til å stole på han heller..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Atrix skrev:

Jo, men samtidig er det jo en drøss med gifte menn som drar akkurat den historien som TS "sin mann" gjør og som aldri har intensjon om å forlate kone og barn. 

Joda, men folk kan ikke kategorisk si at det er tilfellet her. Man kan ikke bruke statistikk på store masser for å predikere utfall på individnivå. 

Anonymkode: fce44...4fa

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Jeg prøver å forstå bakgrunnen for hvorfor du vil vente på denne mannen, TS, men jeg forstår den rett og slett ikke. Han har en grusom kone, men velger likevel å bli hos henne i årevis. Det skurrer voldsomt i mine ører. Han holder deg på gress i årevis, med løfter om et liv sammen en gang langt inn i framtiden. Nok et rødt flagg. Hvis han er så glad i deg, hadde han skilt seg for lengst. Han skulle gå fra henne for to år siden, men er fortsatt gift. Det sier meg at han er feig, konfliktsky og velger minste motstands vei. Det er det du ønsker deg i en mann? Å skylde på barna er for tynt, i mine øyne. Hvis han er så ulykkelig, burde han gått fra kona for lengst, men han har det vel som plommen i egget. Sex med deg, familieliv med henne. Hvorfor endre på det? Du blir holdt for narr.

Beklager, men jeg tror du kommer til å bli sittende igjen med svarteper her. Om han noen gang forlater kona, er det slettes ikke sikkert det blir dere. Da kan det hende han vil nyte sin nyvunne frihet uten en ny kvinne som skal kreve noe av han. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er de fleste brudd forårsaket av annet enn elskere og elskerinner. Trusselen mot parforholdet som kjerneverdi i samfunnet er først og fremst partenes egen atferd, holdninger og (mangel på) innsats. Elskere/elskerinner kan være katalysator for brudd i noen tilfeller, men det er den gifte som er utro. Å pålegge de single ansvaret for at parforholdene skal vare, er enkelt, men ansvarsfraskrivende og urimelig. 

Anonymkode: fce44...4fa

I denne tråden lurer TS på om hun skal ta opp tema om at han skal flytte fra kona og barna. Nå er det langt fra sikkert at den utro mannen kommer til å flytte, selvom ts ber han om det, men jeg vil jo si at noen som oppfordrer til at andre skal flytte fra hverandre, er en medvirkende årsak til akkurat dette paret flytter fra hverandre, hvis de flytter fra hverandre. Hvis ts etterhvert begynner å bli utålmodig og kanskje også begynner å utøve press for å få viljen sin - feks etterhvert truer med det ene eller det andre, vil jeg iallefall si at hun er en medvirkende faktor til at forholdet faktisk går i oppløsning, hvis det går i oppløsning. Det er jo også mulig at TS kommer til å spille sine tårer og trusler forgjeves og stå igjen med et tappert forsøk på å få han til å flytte ut, uten å oppnå annet enn å tape sin egen verdighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS! Anbefaler å lese noen innlegg på baggagereclaim.co.uk, for eksempel dette : http://www.baggagereclaim.co.uk/theres-no-such-thing-as-an-honest-cheat-and-other-thoughts-on-cheating/

eller dette : http://www.baggagereclaim.co.uk/breaking-up-with-and-getting-over-a-married-manattached-man/

og disse: http://www.baggagereclaim.co.uk/is-he-going-to-leave-her-for-me-part-one/ 

http://www.baggagereclaim.co.uk/is-he-going-to-leave-his-wifegirlfriend-for-me-part-two/

Det å involvere seg med en mann som "skal bare" med kona er en dårlig deal. På så veldig mange måter. Det er ikke lett å vente på at han skal bli klar. Han har deg på gress. Forholdet ditt er bygget på løgn og svik. Ditt maktmiddel er å true med å avsløre forholdet. Han snakker ned ekteskapet, men blir. Denne mannen lukter trøbbel, ikke lykkelig fremtid.

Anonymkode: 21172...c4d

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

-Saraby, mod.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes meg, ro deg ned!

TS

• Liker 2
Skrevet

tråden er ryddet for hets og svar til dette. -Saraby,mod.

Skrevet (endret)

menn som "drøyer" med å flytte ut fra kone og barn kommer ikke ti å gjøre det, det at han har hatt det kjipt hjemme det har alle som finner seg elskerinne, men de fortsetter å bo der, og har alltids enn god unnskyldning på lager. 

Endret av makkapakka
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mythic skrev:

Jeg prøver å forstå bakgrunnen for hvorfor du vil vente på denne mannen, TS, men jeg forstår den rett og slett ikke. Han har en grusom kone, men velger likevel å bli hos henne i årevis. Det skurrer voldsomt i mine ører. Han holder deg på gress i årevis, med løfter om et liv sammen en gang langt inn i framtiden. Nok et rødt flagg. Hvis han er så glad i deg, hadde han skilt seg for lengst. Han skulle gå fra henne for to år siden, men er fortsatt gift. Det sier meg at han er feig, konfliktsky og velger minste motstands vei. Det er det du ønsker deg i en mann? Å skylde på barna er for tynt, i mine øyne. Hvis han er så ulykkelig, burde han gått fra kona for lengst, men han har det vel som plommen i egget. Sex med deg, familieliv med henne. Hvorfor endre på det? Du blir holdt for narr.

Beklager, men jeg tror du kommer til å bli sittende igjen med svarteper her. Om han noen gang forlater kona, er det slettes ikke sikkert det blir dere. Da kan det hende han vil nyte sin nyvunne frihet uten en ny kvinne som skal kreve noe av han. 

Signerer denne. kan ikke forstå hvordan det går an å være så naiv at man går og venter i flere år på at en mann skal gå fra den tilsynelatende "forferdelige" kona. Er han virkelig interessert i deg så hadde han gått fra henne for lenge siden, uavhengig av barna. Nå får han både i pose og sekk, og er sannsynligvis veldig fornøyd med ordningen.

Og en annen ting... Vil du virkelig ha en mann som har bedratt kona si på den måten? Sjansen er stor for at han vil gjøre det igjen når spenningen med deg har gått over.

Anonymkode: 5e7ff...492

• Liker 1
Skrevet
Den 13. mars 2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tanken er at barna da er større og kanskje litt mer robuste i forhold til et samlivsbrudd. 4 og 6 år til de , forhåpentligvis, begynner å studere.

Har du ikke ønske om å få egne barn? Hvis det er 4 og 6 år til han "er klar til å fortelle om deg", så vil det sikkert ikke være så lett å få barn! Når du faktisk et oppi 30 årene hadde jeg tenkt meg veldig nøie om.. Men det er jo ikke sikkert barn er så viktig hell. Men å få barn i 40 årene kan være utfordring. Sier ikke det er, men det kan være. Høres ikke lovende ut dette her 

• Liker 1
Skrevet

Det er pussig at alle dere damer kategorisk avviser selv den teoretiske mulighet for at TS og sin "elsker" faktisk presenterer et virkelig scenario. Ett der mannen faktisk sliter enormt med et monster av en ektefelle. Hadde det vært meg hadde jeg pakket sakene og dratt på timen dersom jeg ble behandlet som møkk i heimen. Det er likevel ganske naivt å tro at ektefellen forandrer seg til et monster over natten. Jeg tror sånne ting er en ganske langvarig prosess. Man skjønner nok neppe at ting har blitt for mye før det har gått for langt. Da skal man ha grei oversikt over eget følelsesliv (og eventuelt også være ekstremt kald) for å plutselig nå en grense og pakke sakene. Ofte skjer sånne prosesser nesten umerkelig over tid. 

Jeg tror det er mye honnørord og prinsipielle setninger man koser seg med i denne tråden. "En gang utro, alltid utro!". "Du fortjener det, din homewrecker". "Tenk om det var din mann". "Gleder meg til han er utro mot DEG til slutt!". Så deilig det er å ha det moralske overtaket. Å føle seg bedre enn de andre for en liten stund. Personlig stiller jeg mer litt mer åpen til problemstillingen TS kommer med. Hvorfor er dere alle så ettertrykkelig skråsikker på at dere vet svaret, uansett hva TS sider? Bare selve situasjonen i seg selv er nok til en kategorisk fordømmelse av begge parter? Jeg tror det nærmer seg dogmatisk heller enn empatisk og analytisk. Jeg stiller meg åpen for muligheten til at TS faktisk presenterer sannheten. Hva vet vi vel egentlig annet enn det? Vi sitter ikke med nok kunnskap for hverken den ene siden eller den andre. Hvis det til syvende og sist viser seg at mannen forteller sannheten til TS, at kona er et monster og at han bare er der for barna sin del, så syns jeg man skal være forsiktig med å dytte dem ut på planken. De som mener de sitter på en fasit over beste handlingsmønster her tror jeg lurer seg selv.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Arcturus skrev:

Jeg stiller meg åpen for muligheten til at TS faktisk presenterer sannheten. Hva vet vi vel egentlig annet enn det? Vi sitter ikke med nok kunnskap for hverken den ene siden eller den andre. Hvis det til syvende og sist viser seg at mannen forteller sannheten til TS, at kona er et monster og at han bare er der for barna sin del, så syns jeg man skal være forsiktig med å dytte dem ut på planken. De som mener de sitter på en fasit over beste handlingsmønster her tror jeg lurer seg selv.

Denne tråden har fått meg til å reflektere over hva det egentlig kreves av noen å ha et forhold på si i over 2 år. 

Man må jo skjule diverse informasjon, lyve over hvor man er når man er sammen med den man er utro med, passe godt på mobiltelefon og pc eller andre steder man kommuniserer med den man er utro med og i det hele tatt skjule alle spor på at man har et forhold på si, planlegge for møter, lage løgner for hva man gjør i disse tidspunktene etc.  Jeg vet selv at jeg ikke hadde greid det og tror mange andre også ville hatt problemer med å føre de man bor sammen med og burde stå en nærmest, bak lyset på den måten over så lang tid og så systematisk. Enkelt feiltak tror jeg mange kunne greid å skjule, men ikke et forhold i over 2 år. Det krever innsats, det krever å være gjennomtenkt. 

Jeg tror ikke jeg kunne oppfattet en person som kunne gjøre noe slikt, som særlig pålitelig i noen sammenhenger.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...